TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Wymierne korzyści z reklam na zabytkach

W Krakowie od lat trwa debata na temat wywieszania na Wawelu billboardów reklamowych.


Mieszkańcy i turyści kategorycznie sprzeciwiają się temu pomysłowi, mówią, że taki cenny zabytek nie może w żadnym razie służyć jako powierzchnia reklamowa.

Zdaniem Marcina Fabiańskiego, dyrektora ds. konserwacji technicznych Zamku Królewskiego na Wawelu, umieszczenie reklam na zamku ma też kilka zalet. Reklamy pomogą szybciej odnowić zabytki. Reklamodawca z reguły wspiera zamek solidnymi dotacjami. Dopuszczone są reklamy spokojne i przyzwoite, o reklamach alkoholu i środków atykoncepcyjnych nie ma mowy.

Jan Janczykowski, konserwator wojewódzki, mówi, że reklam na zabytkach nie da się niestety uniknąć. Przepisy wymagają, aby rusztowania były osłonięte, pojawia się więc duża powierzchnia reklamowa do wykorzystania. Jeśli reklama jest estetyczna i daje korzyści finansowe to raczej nie powinna budzić kontrowersji. Przy remontach elewacji zabytkowych kamienic, czasami prace są świadomie przewlekane, tak aby reklamy wisiały dłużej.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
reklamy na zabytkach billboardy billboard Wawelu Wawel w Krakowie Kraków powierzchnia reklamowa Marcin Fabiański Jan Janczykowski wymierne korzyści z reklama reklam korzysci




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję