TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Star Alliance stale się rozwija

Grupa Star Alliance pomyślnie zakończyła proces migracji kolejnych członków sojuszu do wspólnej platformy informatycznej zarządzającej bazami danych Common IT Platform (CITP).


Linie lotnicze Austrian, Adria Airways i Croatia Airlines wymieniły dotychczas stosowane aplikacje do obsługi zasobów, cen, rozkładów lotu i planowania przydziału miejsc oraz zmiany rezerwacji na nowy moduł obsługi zasobów, który wchodzi w skład rozwiązania Amadeus Altéa i stanowi element CITP. Dzięki przeprowadzonej migracji, linie lotnicze będą mogły zwiększyć dochody z sieci połączeń.

Hans Jorgensen, wiceprezes firmy Amadeus, który odpowiada za strategiczne programy współpracy z liniami lotniczymi oraz partnerami wyznał - Nowy system zarządzania zasobami udostępnia dane, które mogą zostać wykorzystane przez najnowsze rozwiązania do zarządzania przychodami i pełnej integracji informacji. Bezprecedensowa elastyczność tego rozwiązania pozwala liniom lotniczym efektywniej reagować na zmiany sytuacji na rynku poprzez szybkie dostosowanie polityki biznesowej w zakresie zagospodarowania miejsc, wykorzystania klas i modyfikowania rozkładów lotów, co w rezultacie sprzyja zwiększeniu dochodów.

Przeprowadzone migracje ułatwiają również integrację pomiędzy przewoźnikami należącymi do Star Alliance, umożliwiając ściślejszą współpracę oraz efektywne zarządzanie potencjałem.

Aman Khan, wiceprezes Star Alliance ds. informatyki zaznaczył - Migracje te stanowią kolejny krok milowy w rozwoju wspólnej platformy informatycznej Star Alliance. Pozwalają bowiem zwiększyć synergię między poszczególnymi członkami sojuszu. Pragniemy pogratulować wszystkim zaangażowanym w precyzyjne zaplanowanie i sprawne przeprowadzenie tego procesu.

W ramach całego przedsięwzięcia dokonano płynnej migracji procesów zarządzania zasobami i rozkładami lotów oraz ich dystrybucji do systemów na całym świecie. Istotną sprawą dla powodzenia projektu była ścisła współpraca pomiędzy wchodzącymi w skład sojuszu przewoźnikami oraz firmą Amadeus.

Nowy moduł zarządzania zasobami wdrożono u czterech przewoźników z sojuszu Star Alliance. Planuje się migrację kolejnych członków sojuszu do platformy CITP.

Amadeus jest partnerem w dziedzinie technologii dla dostawców, sprzedawców oraz odbiorców usług turystycznych. Firma dostarcza rozwiązania w zakresie dystrybucji, technologii informatycznych oraz obsługi punktów sprzedaży, umożliwiając swoim klientom rozwój i osiąganie sukcesów na stale zmieniającym się rynku turystycznym. Docelowymi grupami klientów są: linie lotnicze, hotele, wypożyczalnie samochodów, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi, firmy oferujące wycieczki morskie, firmy ubezpieczeniowe, touroperatorzy, biura podróży oraz firmy i turyści indywidualni. Oferowane rozwiązania firmy pogrupowane zostały w czterech kategoriach: Distribution & Content, Sales & e-Commerce, Business Management, Services & Consulting.

Główna siedziba firmy i dział marketingu znajdują się w Madrycie. W Nicei znajduje się dział rozwoju, a w Erding dział operacyjny. Oprócz tego Amadeus na swoje biura regionalne w Miami, Buenos Aires i Bangkoku. W sumie firma świadczy usługi w 76 krajach i obejmuje swoją działalnością 217 rynków.

Większościowym właścicielem Amadeus jest WAM Aquisition, której udziałowcami są: BC Partners, Cinven, Air France, Iberia i Lufthansa. W firmie Amadeus zatrudnionych jest ponad 8 300 pracowników z całego świata.

Wspólna platforma informatyczna Star Alliance Common IT Platform jest programem, który ma na celu usprawnienie obsługi klientów, obniżenie kosztów informatyki oraz przyspieszenie wprowadzania nowych produktów na rynek. Po wdrożeniu zapewni ona przewoźnikom należącym do sojuszu podniesienie jakości usług świadczonych klientom oraz zwiększenie możliwości operacyjnych. Platforma oparta jest na nowatorskich rozwiązaniach firmy Amadeus, które należą do pakietu produktów do zarządzania relacjami z klientami, zawierającego rozwiązania Altéa Reservation, Altéa Inventory i Altéa Departure Control.

Star Alliance powstał w 1997 roku jako pierwszy światowy sojusz linii lotniczych. Grupa Star Alliance w roku 2008 została uhonorowana nagrodą Air Transport World Market Leadership Award. Natomiast w latach 2003, 2006, 2007 i 2008 magazyn Business Traveller uznał ją za najlepszy sojusz lotniczy. Dodatkowo w latach 2003, 2005 i 2007 uzyskała takie samo wyróżnienie od Skytrax.

Członkami Star Alliance są: Air Canada, Air China, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, bmi, EGYPTAIR, Polskie Linie Lotnicze LOT, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shanghai Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, Spanair, SWISS, TAP Portugal, Turkish Airlines, THAI, United oraz US Airways oraz przewoźnicy regionalni: Adria Airways (Słowenia), Blue1 (Finlandia) i Croatia Airlines (Chorwacja). W przyszłości do grupy mają dołączyć: Air India, Brussels Airlines, Continental Airlines i TAM.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Star Alliance sojusz Amadeus Common IT Platform CITP linia lotnicza przewoźnik zarządzanie Amadeus Altéa Hans Jorgensen integracja współpraca Aman Khan obsługa Altéa Reservation Altéa Inventory Altéa Departure Control




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję