Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
- Wychowawca kolonijny + ratownik
- Specjalista ds. rezerwacji hotelowych
- Pilot - Wiedeń 03-05.2024r.
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
Biuro podróży oskarżone o spam!
Amerykański operator telekomunikacyjny skarży biuro podróży Passport Holidays za spamowanie - za naruszenie praw federalnych, ochrony prywatności i ogólne pogwałcenie zasad dobrych obyczajów.
Sprawa dotyczy wysłania przez biuro podróży prawie 100 tys. niepożądanych smsów do użytkowników jednej z sieci komórkowych - Verizon. Biuro podróży Passport Holidays chciało zachęcić klientów do zakupu wycieczek, wysyłając im smsa o treści "Właśnie wygrałeś rejs na wyspy Bahama". Aby potwierdzić swój udział w wirtualnej wycieczce turysta miał zadzwonić pod podany w smsie numer. Oprócz numeru telefonu w smsie brakowało jakichkolwiek informacji, mogących wskazać odbiorcom, jaka firma stoi za wysyłką. W ciągu miesiąca smsy taką treścią dostało ponad 98 tys. użytkowników sieci mobilnej Verizon.
Przedstawiciele Verizon złożyli więc sprawę do sądu. Ich zdaniem Passport Holidays, dopuściło się następujących nielegalnych działań:
- usuwając wszelkie dane mogące zidentyfikować nadawcę wiadomości celowo i skutecznie oszukało aplikacje filtrujące operatora,
- wysłało 98 000 niezamówionych smsów, o charakterze marketingowo-reklamowym (nikt nie pytał klientów Verizon o to czy chcą otrzymywać reklamy od biura Passport Holidays),
- naruszyło prawo federalne i stanowe, gdyż wysyłał smsy za pomocą automatycznych dialerów (które są zakazane przez amerykańskie prawo).
Operator telekomunikacyjny zażądał 500 USD za każdy stwierdzony przypadek naruszenia prawa przez biuro podróży. Co więcej, spółka rozważa możliwość podniesienia zaproponowanej kwoty, argumentując ten pomysł faktem, iż Passport Holidays doskonale wiedziało, co robiło ukrywając swą tożsamość.
Przedstawiciele biura podróży na razie zachowują w tej sprawie milczenie. Zwłaszcza, iż sytuacja biura po "pomysłowej" kampanii reklamowej nie wygląda zbyt różowo.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
No i bardzo dobrze
[2005-11-25 11:35 999.999.999.*]
Jestem jak najbardziej za karaniem i to ostro wszelkich firm ktore zasypuja nasze komorki i konta pocztowe email , ofertami ktore w wersji papierowej trafiaja najczesciej do pieca lub kosza. Polscy internauci powinni miec oficjalnie mozliwosc zglaszania kazdego spamu, do organizacji rzadowej!! Ta organizacja powinna miec tysiace agentow ktorzy natychmiast jak komornicy powinni zjawic sie w spamujacej firmie, przedstawic dowody i LUPNAC WIELKA KARE. A jesli firma spamerska poczuje sie urazona to niech wystepuje na droge sadowa. Skoncza sie durne spamy. A co do zagranicznych , to polscy operatorzy na poziomie bram pwoinni juz filtrowac poczte. To co sie obecnie dzieje to koszmar. Przypuszczam ze tylko znikomy procent krazacym emaili to normalna poczta, reszta to smieci zapychajace lacza
odpowiedz »Reklamy internetowe jak najbardziej
[2005-11-25 11:59 999.999.999.*]
Powinno się zlikwidować reklamy papierowe, które roznoszą, ponieważ tworzą tylko makulaturę i niszczą lasy. Reklama drogą mailową jest najbardziej ekologiczna, bo nie niszczy lasów, a każdy użytkownik poczty może, ale nie musi jej otwierać, może także ją usunąć bez problemu nie tworząc makulatury.
Janek Mini odpowiedz »Reklama tak - co innego z niechcianą pocztą
[2005-11-25 19:33 999.999.999.*]
Może i powinno się zlikwidować papierowe reklamy ale nie mogę się zgodzić z twierdzeniem, że można przesyłać spam drogą elektroniczną. Jak mówią czas to pieniądz i nie muszę go marnować na usuwanie setek spamowskich e-maili. odpowiedz »
Dwa kliknięcia
[2005-11-25 20:22 999.999.999.*]
Te tak zwane spamy mogą być też reklamą, a usunięcie ich zabierze kilka sekund na pewno wiele mniej niż usuwanie makulatury. odpowiedz »
Dwa ?
[2005-11-26 09:12 999.999.999.*]
Ja dostaję około 100 e-maili dziennie. Muszę uważać aby przy okazji usuwania spamu nie przeoczyć jakiejś ważnej wiadomości odpowiedz »
Dwa ?
[2007-11-23 22:16 89.230.51.*]
ja tez tak chce miec 100 wiadomosci dziennie odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Starsze aktualności:
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
10 przykazań konsumenta na wakacjach
Marketingowe myślenie chińskich linii China Airlines
Schengen nie ułatwiło podróżowania ze zwierzakiem
Pierwszy hotel Best Western na Ukrainie
Będzie porozumienie między PKP Intercity a PKP Przewozy Regionalne?
Słowacja: warunki w aquaparkach dostępne online
Dojazd z londyńskich lotnisk do centrum Londynu
W Berlinie ruszyły targi lotnicze ILA
Małopolskie winnice - nowy szlak turystyczny w Małopolsce?
Raport Komisji Europejskiej ujawnił wprowadzanie klientów linii lotniczych w błąd
Odpowiednik Wall Street w Seulu
Spotkania internetowe wpłyną na spadek ruchu lotniczego?
Lufthansa: 14 osób lekko rannych w wyniku turbulencji nad Alpami