Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
Zobacz także
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT marża?
Internetowe biura podróży zobowiązują się do lepszego informowania o prawach pasażerów
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma touroperatorami
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na pokład
Instytucje spierają się, a turyści czekają na odszkodowania
W lipcu ubiegłego roku upadłość ogłosiło biuro podróży Kopernik. Poszkodowani turyści do tej pory nie otrzymali pełnych odszkodowań - donosi RMF FM.
Rekompensaty otrzymały 10 dni temu dopiero 752 osoby. Wypłacił je TU Europa, ale na pieniądze czeka jeszcze ok. 2500 pozostałych klientów Kopernika, których roszczenia pokrywa Europaische Reiseversicherung AG Oddział w Polsce.
Urząd marszałkowski tłumaczy, że to firmy ubezpieczeniowe przedłużają całą procedurę. Ubezpieczyciele przerzucają winę na marszałka. Instytucje dyskutują o przepisach, a oszukani turyści wciąż czekają na swoje pieniądze.
Ubezpieczyciele przysłali do urzędu dokumenty twierdząc, że to marszałek powinien wyliczyć kwoty odszkodowań. Urząd i Ministerstwo Sportu i Turystki powołują się na przepisy, które mówią, że ubezpieczyciel ma wyliczyć i wypłacić odszkodowania.
Poniżej przytaczamy oryginalny komunikat ze stron Marszałka Województwa Mazowieckiego:
Informujemy, że w wyniku podjętych ustaleń z członkami Zarządu Towarzystwa Ubezpieczeń Europa S.A. z siedzibą we Wrocławiu zostało wypracowane rozwiązanie, które pozwala zakończyć postępowanie dotyczące wyliczenia szkód klientów objętych gwarancją ww. ubezpieczyciela. TU Europa przesłało do Marszałka propozycję rozliczenia środków, co do której Marszałek Województwa Mazowieckiego nie wniósł uwag.
Ogółem uznane roszczenia klientów, których umowy były chronione gwarancją z TU EUROPA zamknęły się kwotą 1 325 583,62 zł. Z sumy gwarancji do rozdysponowania pomiędzy poszkodowanych klientów pozostała kwota 953 268,52 zł, zatem wskaźnik zwrotu wynosi 71,913% wpłaconych kwot.
Ww. klienci, którzy złożyli uzasadnione roszczenia w najbliższym czasie powinni otrzymać z towarzystwa ubezpieczeniowego zwrot wyliczonych kwot, co zakończy proces likwidacji szkód dla osób, które zawarły umowy po 15 marca 2009 r.
Dziękujemy Zarządowi TU Europa za współpracę w tym trudnym dla nas wszystkich procesie związanym z likwidacją skutków utraty płynności finansowej Biura Podróży Kopernik Sp z o.o.
Z przykrością informujemy, że nie została jeszcze zakończona procedura wyliczenia szkód i wypłat dla klientów, których umowy były chronione gwarancją zapłaty (ubezpieczeniową) Europaische Reiseversicherung AG Oddział w Polsce z siedzibą w Gdańsku. Mamy jednak nadzieję, że również ci klienci wkrótce otrzymają należne im zwroty.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Turyści czekają na odszkodowania
[2010-08-11 10:16 188.33.150.*]
http://prawoturystyczne. wordpress. com/2010/08/01/komunikat - urzedu - marszalkowskiego - wojewodztwa - mazowieckiego - dla - poszkodowanych - klientow - biura - podrozy - kopernik - sp - z - o - o/ odpowiedz »
Turyści czekają na odszkodowania
[2010-08-11 10:49 87.96.111.*]
Dlatego ja jeżdżę na wakacje z "pewnym" przewoźnikiem, takim, który wiem, że mnie nie zawiedzie. Jak biuro jest od dawna na rynku, ma już wyrobioną opinię to nie ma się czego obawiać. Później nie muszę myśleć o skargach ani o straconych nerwach. Bo przecież na wakacjach chodzi o to żeby się dobrze bawić, a nie stresować. Najlepiej odpoczywa mi się z alfa starem, niezłe mają ceny i wycieczki organizują profesjonalnie. odpowiedz »
Turyści czekają na odszkodowania
[2010-08-11 11:19 79.190.212.*]
dodaj jeszcze od kiedy pracujesz w Alfa Star???? odpowiedz »
Turyści czekają na odszkodowania
[2010-08-11 11:16 83.18.85.*]
A ja byłam z Alfa Starem i w dwóch słowach, to 'porażka totalna'. A mój mąż powiedział... nigdy więcej. odpowiedz »
Turyści czekają na odszkodowania
[2010-08-11 16:52 195.150.165.*]
a ja byłam z alfą i wszystko było ok. W przyszłym roku pewnie też z nimi polecimy, bo mają niskie ceny. odpowiedz »
Turyści czekają na odszkodowania
[2010-08-11 18:46 80.48.168.*]
Totalna bzdura , alfa star to banda zlodzieji. odpowiedz »
Turyści czekają na odszkodowania
[2010-08-12 13:35 83.14.99.*]
A co Alfa Star ma do Kopernika? odpowiedz »
Turyści czekają na odszkodowania
[2010-08-13 18:01 83.24.36.*]
O tu też i nawet wpis reklamowy ALfa Star taki sam jak gdzie indziej.
To juz jest niestrawne i niesmaczne, wiem, że macie czytac i wpisywac się na forach, bo może chwycicie klienta, ale nie tak nachalnie. PLEASE odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Polskie Jadło podtrzymuje prognozy oraz planuje ekspansję
Toruń uruchamia bezpłatne szkolenia dla hotelarzy i restauratorów
Propozycje letniej oferty Wizz Air na 2007 r.
Nowy prezes i nowa strategia Centralwings!
Austriaccy hotelarze uruchomili "gorącą linię" dla kibiców
5 osób rannych w zderzeniu tira z autobusem!
Szkolna wycieczka - zamiast zwiedzać, trafila do więzienia!
Prezydent zainspiruje wprowadzenie wiz dla Amerykanów?
Kozi Gród otrzymał certyfikat Kampanii Społecznej Biała Lilia
W podróży dzieci chorują częściej niż dorośli
Na co pieniądze z taksy klimatycznej w Krakowie?
Małopolska zyska nowy System Informacji Turystycznej