Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Przewoźnicy chcą obsługiwać trasę do Balic
Po zawieszeniu kursowania pociągu łączącego centrum Krakowa z portem lotniczym w Balicach, powstałą na rynku niszę postanowili zagospodarować prywatni przewoźnicy.
O otwarciu połączeń na tej linii przez Jordan pisaliśmy w aktualności Nowe połączenie z Krakowa do Balic
Jak się okazuje, Jordan nie jest jedynym przewoźnikiem, którzy noszą się z myślą o realizowaniu połączeń na tej trasie. Warunkiem jest jednak, dofinansowanie z budżetu województwa. Urzędnicy jeszcze przed zawieszeniem kursowania pociągów stali na stanowisku, że nie zamierzają zapewniać zastępczej komunikacji autobusowej.
"Jordan zaryzykował i za własne pieniądze uruchomił to połączenie natychmiast po zawieszeniu pociągu. Ponosi on duże koszty korzystania z postoju przy terminalu, a także oferuje wysoki standard przewozu, więc cena biletu jest relatywnie wysoka. Mniejsze firmy liczą, że marszałek dofinansuje linię aglomeracyjną, którą będą mogli jeździć pasażerowie o mniej zasobnym portfelu" - twierdzi Dariusz Tarnawski, prezes Małopolskiego Stowarzyszenia Przewoźników Osobowych. Szacuje, że bilety te byłyby droższe od miejskich autobusów ale ich cena nie przekroczyłaby 10 zł.
"Klient miałby coś pośredniego między wygodną, ale droższą podróżą taksówką czy autobusem Jordanu a przejazdem w ścisku w nieprzystosowanych do przewozu bagaży autobusach - zauważa. Dodaje, że chętni przewoźnicy są gotowi podstawić na lotnisko nowsze mikrobusy z przestrzenią przeznaczoną do transportu bagaży" - dodaje Tarnawski.
Jeżeli małopolscy urzędnicy zdecydują się jednak na dofinansowanie połączeń, powinno mieć to wpływ nie tylko na wzrost konkurencji, ale i na obniżenie cen przez Jordan. Mocno kontrowersyjna byłaby sytuacja, kiedy pomoc objęłaby tylko mniejszych przewoźników, więc i Jordan powinien skorzystać na ewentualnym dofinansowaniu.
Komentarze
Tagi:
Dział dla turystów:
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Itaka: nocne spotkanie z
Dział transport:
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Nowe połączenie z Kraków
Starsze aktualności:
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
Wyjazd na Targi wyposażenia Hoteli we Włoszech
Amerykańska sieć chce podbić Wietnam
Organizacje przeciw działalności KRD
"Moja sportowa Praga" - Praga jako modne centrum Warszawy
Best Western otwiera hotel przy lotnisku
Wieża kontroli lotów z kontenerów
Taszkient: Hotel InterContinental zakończył działalność
Przewrócił się statek przewożący turystów
Top 10 kierunków turystyki językowej na świecie
Polskim kolejom brakuje planu?
