Ogłoszenia
Ogłoszenia
- REZYDENT TURYSTYCZNY - Lato 2025 w Sun & Fun...
- Salon Biura Podróży w Katowicach
- Rezydent biura podróży 2025
- ZAKOPANE Specjalista ds. Obsługi Klienta
- Poszukiwany pilot/ przewodnik Kraków-Wąwóz Homole...
- Pilot z językiem hiszpańskim/ portugalskim
- Współpraca
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- KRAKÓW- specjalista ds. organizacji wyjazdów...
- Travelplanet Specjalista Ds. Turystyki 1/2 etatu
OSAT instruuje agentów w sprawie TUI
W związku z wieloma wątpliwościami odnośnie otrzymanego z TUI wezwania do odesłania podpisanych przez klientów umów, Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych informuje, jak wygląda sytuacja od strony ustawy o ochronie danych osobowych
W komunikacie zamieszczonym na swojej stronie internetowej OSAT przypomina że:
- konieczność odesłania umowy wynika wprost z §9. pkt. 9. Umowy agencyjnej.
- agent dysponuje zbiorem danych osobowych tylko z upoważnienia touroperatora, na każde wezwanie musi ten zbiór przekazać organizatorowi
- agent nie ma prawa przechowywać takiego zbioru bez zgody touroperatora
- agent jest zobowiązany przechowywać umowy zgodnie z ustawą czyli np zabezpieczyć je przed zniszczeniem w skutek np zalania
- celowe zniszczenie zbioru danych osobowych np poprzez spalenie jest zagrożone konsekwencjami karnymi
- nieodesłanie umów może skutkować zawiadomieniem do GIODO i wszczęciem u agenta kontroli
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych w swoim komunikacie powołuje się na następujące paragrafy z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych:
Art. 7 pkt. 2
Przetwarzanie danych - rozumie się przez to jakiekolwiek operacje wykonywane na danych osobowych, takie jak zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie, a zwłaszcza te, które wykonuje się w systemach informatycznych
Art. 31
- Administrator danych może powierzyć innemu podmiotowi, w drodze umowy zawartej na piśmie, przetwarzanie danych.
- Podmiot, o którym mowa w ust. 1, może przetwarzać dane wyłącznie w zakresie i celu przewidzianym w umowie.
- Podmiot, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązany przed rozpoczęciem przetwarzania danych podjąć środki zabezpieczające zbiór danych, o których mowa w art. 36-39, oraz spełnić wymagania określone w przepisach, o których mowa w art. 39a. W zakresie przestrzegania tych przepisów podmiot ponosi odpowiedzialność jak administrator danych.
- W przypadkach, o których mowa w ust. 1-3, odpowiedzialność za przestrzeganie przepisów niniejszej ustawy spoczywa na administratorze danych, co nie wyłącza odpowiedzialności podmiotu, który zawarł umowę, za przetwarzanie danych niezgodnie z tą umową.
- Do kontroli zgodności przetwarzania danych przez podmiot, o którym mowa w ust. 1, z przepisami o ochronie danych osobowych stosuje się odpowiednio przepisy art. 14-19.
Art. 36
- Administrator danych jest obowiązany zastosować środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w/ szczególności powinien zabezpieczyć dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
- Administrator danych prowadzi dokumentację opisującą sposób przetwarzania danych oraz środki, o których mowa w ust. 1.
- Administrator danych wyznacza administratora bezpieczeństwa informacji, nadzorującego przestrzeganie zasad ochrony, o których mowa w ust. 1, chyba że sam wykonuje te czynności.
Art. 49
Kto przetwarza w zbiorze dane osobowe, choć ich przetwarzanie nie jest dopuszczalne albo do których przetwarzania nie jest uprawniony, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
Art. 52
Kto administrując danymi narusza choćby nieumyślnie obowiązek zabezpieczenia ich przed zabraniem przez osobę nieuprawnioną, uszkodzeniem lub zniszczeniem, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.
Art. 53
Kto będąc do tego obowiązany nie zgłasza do rejestracji zbioru danych, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.
OSAT podkreśla, że każdy agent TUI po rozwiązaniu jest zobowiązany do odesłania wszystkich umów. W przypadku ewentualnej kontroli np. Urzędu Skarbowego agent może odesłać kontrolerów do organizatora, który jest w posiadaniu umów z klientami.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Informacja dla agentów
[2013-10-22 13:22 89.228.228.*]
Czy w takim razie TO ma prawo do dzwonienia do klienta z umowy i oczerniania go przed nim? odpowiedz »
Informacja dla agentów
[2013-10-22 13:31 212.180.149.*]
do dzwonienia ma prawo bo w myśl ustawy jest właścicielem tych danych. do oczerniania nikt prawa nie ma... takie przypadki to chyba policja/sąd odpowiedz »
Informacja dla agentów
[2013-10-22 13:39 89.250.198.*]
dzięki za pomoc , OSAT dba o agentów i fachowo tłumaczy ,że nie warto stawiać się , on ( OSAT ) nigdy twardo nikomu nie postawił się i chyba tak już pozostanie . Jeżeli ktoś ma doradzić jak nie wysyłać umów do TUI albo jak wysłać umowy bez adresów i telefonów klientów zgodnie z prawem proszę o info na forum bo od OSATu tego nie doczekamy sie odpowiedz »
rozżalony AGENT
[2013-10-23 11:10 89.66.68.*]
TUI ma wszystkie dane Klienta w systemie,co jeszce chce wiecej uzyskać przez posiadanie tych umów fizycznie?-satysfakcję ,ze nas wydymał?Wiem od swoich Klientów ,ze wydzwaniają do naszych Klientow i informują ,ze temu agentowi ZABRALI-rozumiecie to zabrali uprawnienia do sprzedazy.Wyobrażcie sobie reakcję Klientów,ktorzy usłyszą ze uprawnienia są cofnięte -czyli co agent był napewno złodziejem,dobrze ,ze nas porzadna firma TUI ostrzegła przed złodziejem.Tylko niektorzy przychodzą i mowią o tym z usmiechem na ustach,ale wiekszość przychodzi w tym celu zeby sprawdzić -jak się mamy?.Bardzo żałuję ,ze sprzedałam dane około 100 osob-za te śmieszne parę groszy TUI,juz nie mowiąc o o obrotach ,ktore sa wsadzone psu w d..... odpowiedz »
rozżalony AGENT
[2013-10-23 19:37 87.207.110.*]
to powiem, że konkurencja z 'czerwonym' logo trochę delikatniej informowała naszych Klientów, ale odzew był taki sam, jedni przychodzili i sprawdzali co z nami, kolejni z uśmiechem na twarzy komentowali nieprawdziwe historyjki Pań z call center.
Aż przykro słuchać opinii Klientów, którzy przyglądają się całej sytuacji i coraz gorzej - zgodnie z coraz gorszym wyglądem Prezesa oceniają firmę z której korzystali tyle lat. odpowiedz »rozżalony AGENT
[2013-10-24 09:15 212.67.150.*]
okaże się, czy są lojalni :) odpowiedz »
[usunięto]
[2013-10-22 13:42 82.160.108.*]
[wypowiedź została usunięta] odpowiedz »
Informacja dla agentów
[2013-10-22 15:03 95.48.153.*]
Ależ pier...olisz.
Aż się czytać tego nie chciało.
Dane należą do TUI, bo agent działa w imieniu i na rzecz TUI. Agent jest tylko upoważniony do przyjęcia zgłoszenia od Klienta. Wszelkie koszty związane z przyjęciem zgłoszenia (czyli prąd, papier i inne o których pisałeś) TUI opłaca w postaci prowizji. To wszystko zapisane w umowie jest.
Nie współpracuje z TUI, nie jestem nawet z branży.. ale jak słyszę takich specjalistów, którzy nie mają pojęcia o czym piszą i wypowiadają się jakby pojedli wszystkie rozumy to mi się nóż w kieszeni otwiera.
Agent nie ma nic do powiedzenia.
Umowa jest TUI, Klient jest TUI, dane są TUI.
Prowizja płacona przez TUI musi agentowi wystarczyć na wszystko - wysyłanie listów, przechowywanie, drukowanie itp..
Żal. odpowiedz »Informacja dla agentów
[2013-10-22 16:35 83.6.167.*]
Otóż nie zgadzam się z wcześniejszą wypowiedzią. Klient nie jest TUI a agenta bo to agent akwiruje - wcześniej reklamując i polecając swoim klientom produkty wybranych touroperatorów (a ma ich wielu do wyboru).
Prowizja natomiast Szanowna Pani bądź Panie stanowi wynagrodzenie agenta i nie może być tylko pokryciem kosztów.
Oczywiście wcześniejsze wywody OSATu wprowadzają w błąd ponieważ umowy TUI były skonstruowane wyłącznie na korzyść organizatora, mając na celu ochronę jego interesów a agenci niestety te umowy podpisywali, nie spodziewając się, że jeszcze przed zakończeniem sezonu wakacyjnego 2013 (po niespełna roku od ich podpisania) zostaną brutalnie odsunięci od sprzedaży. Ale bazy naszych wieloletnich klientów są im nadal potrzebne jak widać i słychać ponieważ wydzwaniają do klientów zapraszając bezpośrednio do swoich placówek. Tym się powinien zainteresować OSAT i co zrobiła organizacja gdy 500 agentów otrzymało jednego dnia wypowiedzenie umów agencyjnych!!! odpowiedz »Informacja dla agentów
[2013-10-22 16:58 83.6.167.*]
A gdzie jest Polska Izba Turystyki (PIT) bo OSAT przecież nie jest jedyną organizacją zrzeszającą biura podróży? Czy PIT zajął jakiekolwiek stanowisko w sprawie rozwiązania 500 umów z agentami? Czy zajął stanowisko na temat działań TUI w stosunku do agentów już po rozwiązaniu umów?!!! A przecież TUI jest członkiem PITu!
Myślę że wiele biur czeka i "wygląda" reakcji PITu, której do tej pory nie widać.
Nie było bowiem bardziej bulwersującej sprawy na polskim rynku turystycznym jak wykluczenie 500 agentów ze sprzedaży (rozwiązanie umów). odpowiedz »Informacja dla agentów
[2013-10-24 10:21 87.204.175.*]
TUI POLAND bo to nie TUI.DE a więc TUI POLAND to spółka według prawa polskiego i to nie jedyna polska spółka TUI Poland jak się ktoś zainteresuje KRS !!!!! pada taki podmiot jak każdy inny polski podmiot, ma od lat miliony długów, zwolnienia masowe pracowników , którzy znają kierunki a przyjmowanie kilku co pojęcia nie mają o kierunkach, zamykanie biur własnych, to nie świadczy o dobrej kondycji finansowej TUI POLAND. Nie mogę pojąć skąd takie wywindowanie TUI jako marki, do TUI DE państwo niemieckie dopłaciło grube pieniądze aby nie padli, poszukajcie wiadomości w necie, TUI Poland ciągle ma miliony długów, nie rozumiem po co dyskusja, koło śmierdzącego trupa lepiej nie być tylko szerokim łukiem go omijać , trupi jad jest dla wszystkich zabójczy, dla mnie ktoś kto sprzedaje TUI POLAND sam jest trupem, takich firemek było dużo, Triada, Sky Club, Orbis z taką historią, Fischer, BIg Blue i wiele innych, teraz kolej na nie wiadomo dlaczego wywindowane TUI POLAND, markę to miało TUI DE ale jak część nazwy ma inna firma to nie znaczy , że ma taką jakość, wszyscy co sprzedawali w dziwnie niskich cenach potem padali, TUI POLAND robi to samo co przed upadkiem ww byłi organizatorzy, do gówna nie należy wkładać rąk bo się pobrudzą!!!!! odpowiedz »
Informacja dla agentów
[2013-10-22 17:01 83.6.167.*]
A gdzie jest Polska Izba Turystyki (PIT) bo OSAT przecież nie jest jedyną organizacją zrzeszającą biura podróży? Czy PIT zajął jakiekolwiek stanowisko w sprawie rozwiązania 500 umów z agentami? Czy zajął stanowisko na temat działań TUI w stosunku do agentów już po rozwiązaniu umów?!!! A przecież TUI jest członkiem PITu!
Myślę że wiele biur czeka i "wygląda" reakcji PITu, której do tej pory nie widać.
Nie było bowiem bardziej bulwersującej sprawy na polskim rynku turystycznym jak wykluczenie 500 agentów ze sprzedaży (rozwiązanie umów) odpowiedz »Informacja dla agentów
[2013-10-23 11:21 83.19.133.*]
cóż za wyszukane słownictwo. Rodem z porządnej agencji turystycznej, prawda? dlaczego nie piętnujecie chamstwa w wypowiedziach użytkowników portalu? kultura osobista po podstawa budowania wszelkich relacji . odpowiedz »
Informacja dla agentów
[2013-10-28 15:10 83.9.155.*]
Gdzie się uchowałaś(eś)??? Mnie też bardzo, bardzo brak kultury w relacjach - zwłaszcza naszych, pracowników turystyki. Aż się wzruszyłam, że jednak są osoby, które m o g ą - bo potrafią - przekazać swoje racje w kulturalny sposób innym. Pozdrawiam serdecznie. T.M. odpowiedz »
Informacja dla agentów
[2013-10-24 10:08 87.204.175.*]
jak się nie znasz to gadaj głupot, doczytaj to zrozumiesz!!!!! odpowiedz »
Informacja dla agentów
[2013-10-22 14:54 83.19.133.*]
i tak oto się kończą służalcze relacje . Macie drodzy agenci za swoje. trzeba było kopnąć to wszystko w d.... i nie podpisywać umów z takimi podmiotami. Dając niewolniczą pracą za marne grosze pękaliście z dumy, że sprzedajecie TUI. Nakręcaliście koniunkturę Triadzie, nakręcacie kolejnym, którzy wykorzystują Was jak chcą. Teraz Turek wprowadził Rosyjskie biuro na rynek. wypowiadają umowy agentom. Wizzair otwiera biuro podróży bez koncesji, o jak piszą mają papiery organizatora ze Skandynawii, ubezpieczenie sprzedają z Hiszpanii. Burdel na kółkach, a polskiego organizatora konającego przed urzędami wojewodów, czy pod Sejmem kopie się w d... podnosząc gwarancje , zaostrzając warunki działalności. Po to wszystko? Dla kogo drogi rządzie pracujesz?
Ci którzy już zrezygnowali z prowadzenia biur organizatora czy agencyjnej działalności odezwijcie się na tym wątku. Powiedzcie, gdzie teraz jesteście. Jak Wam Państwo Polskie pomogło.
Wszyscy napiszmy jak nam się żyje. a ilu z agentów organizatorów pracuje tylko na koszty i modli się, żeby do kolejnego miesiąca starczyło. Oczywiście odezwą się i tacy, którym jest lepiej, ale tak jest zawsze. tylko ilu z nas jest lepiej, ilu ma tak samo, a ilu dużo gorzej.
Wałęsa wczoraj na zjeździe Noblistów powiedział, że nie ma sytuacji bez wyjścia. Trzeba działać.
Powiedział też stop dla takiej formy kapitalizmu jaki mamy obecnie. Nikt tego nie jest w stanie wytrzymać. Przelewanie z pustego w próżne było kiedyś domeną socjalistycznej ekonomi, z której po zmianach politycznych tak szydzono. ale obecnie panująca i niszcząca świat ekonomia korporacyjna ma te same zasady - 2+2=5 . więc wróciliśmy do punktu wyjścia. zmienił się tylko nagłówek.
Jakaś ogólnonarodowa ślepota was ogarnęła, czy to już marazm wynikający z dekoniuktury, brak perspektyw, a tonący brzytwy się chwyta dopóki się da?
podpisujcie i gódźcie się na wyzysk, do tego kupujcie w supermarketach, galeriach handlowych, nakręcajcie spiralę globalizacji to niedługo pozostanie nam wszystkim niewolnicza praca za jałmużnę pieniężną od zagranicznych firm. Nakręcajcie spiralę korporacyjnego niewolnictwa !!!!
myślcie jaki świat tworzycie dla Waszych dzieci. bez względu na to czy macie 20- 30 -40 lat będzie rodzicami. Tylko w jakich warunkach przyjdzie Waszym dzieciom żyć. !!!! odpowiedz »Informacja dla agentów
[2013-10-22 16:18 95.51.115.*]
wlasnosc danych to jedno ale TUI popelnia przestepstwo jesli klient nie zaznaczyl ze pozwala przetwarzac dane dla innych celow niz biezaca umowa, a oni te dane przetwarzaja przekazujac je danemu TUI CP i Ci maja wglad w te dane gdzie z kim i kiedy pojechal dany klient. TO SIE NADAJE NA PROCES SADOWY I ZYCZE TUI ZEBY ICH ZBIOROWO POZWALI KLIENCI ktorzy nie pozwolili na przetwarzanie danych odpowiedz »
Informacja dla agentów
[2013-10-22 16:34 95.51.115.*]
Drodzy Byli Agenci TUI ! jak macie zaufanych klientow to umowcie sie z nimi, zeby mowili Wam jak TUI CP oddzwoni do nich i bedzie ochoczo informowac ze ich agent juz agentem nie jest a beda zachecac do TUI CP. Jesli wspominali ze wiedza gdzie ostatnio byl klient, a klient nie zgodzil sie na przetwarzanie danych (robcie sobie kopie odsylanych umow wczesniej) to JEST JUZ MATERIAL NA SPRAWE DO SADU !!!! odpowiedz »
Informacja dla agentów
[2013-10-23 09:30 87.207.110.*]
mieliśmy jakiś czas temu bardzo podobną sytuację z innym 'czerwonym' TO - polskim dla odmiany z równie żenująco niską prowizją, Klienci otrzymali pismo dziwnej treści a osoby w help desku wydzwaniały do Klientów zapraszając do biur własnych oczerniając biuro. Klienci przychodzili do nas z różnymi informacjami, często z ironicznym uśmiechem na twarzy że oni już nic u tak niewiarygodnego TO nie kupią, bo nas znają a jakaś niekompetentna Pani opowiada im głupoty przy czym za cel rozmowy ma zmusić ich do zmiany biura...
Chcąc powziąć działania zapobiegające wystosowaliśmy stosowne pismo do tego TO z informacją, iż skierujemy sprawę na drogę sądową jeśli będzie taka potrzeba. TO posiada tylko zgodę Klientów w zakresie danej umowy a Klienci nie wiem czy będą chcieli ciągać się w nie swoim interesie po sądach, niestety Agenci nie mają żadnego wsparcia ze strony PIT-U do którego należą i płacą za utrzymanie tam ludzi w tych wypadkach obaj TO z czerwonym logo, taki polski smutny real odpowiedz »Informacja dla agentów
[2013-10-23 11:19 83.19.133.*]
czyli pozostaje agentowi tylko PIT-u PIT-u odpowiedz »
Informacja dla agentów
[2013-10-22 19:01 185.5.99.*]
Mylisz się, klient jest organizatora i zgodnie z prawem agentowi nie wolno nawet ponownie do niego zadzwonić. Ostatnio w WT był artykuł na te temat odpowiedz »
Informacja dla agentów
[2013-10-23 10:06 31.63.57.*]
Ja sprzedałam grupę 14os w czerwcu wylot wrzesień w promocji trzeba było dać 100 zł na os które potem TUI ściągneło czyli 1400 zł Impreza był około 2800 po odliczeniu podatku, vatu i tego 1400 zostao chyba 98 zł Piszę na gorąco sprawdzę i podam dokładnie kwoty. TUI wypowiedziało mi umowę parę dni temu. Kręciło mi się aż w głowie ale teraz zaczynam myśleć tak jak wyżej robisz obrót 700.000 a nasz kasy tyle co z 300.000 u innego org i klienta ci nie kradną. Przecież ten klient już nie wruci Pewnie jeszcze oszkalują mnie przed klientem tłumacząc się dlaczego rozwiązali umowę. Byłam tym "Szczęśliwcem" którzy zostali oszczędzenie ale dzisiaj myślę że to ci byli mądrzejsi którzy olali wcześniej TUI. Ja byłem agentem 12 lat. Mam do siebie niesmak w pewnym sensie szmaciliśmy się przed TUI a trzeba mieć trochę honoru. Myślę że na kolejnych agentów takich jak ja przyjdzie czas... i oby byli jeszcze inni org na tyle silni abyście mogli ich sprzedawać. Jesli TUI urośnie w siłe i tak wam podziękuje to tylko kwestia czasu więc nalezy wspomagać mniejszych org aby było się gdzie schronić jak TUI was kopnie ( przepraszam za dosadność) odpowiedz »
Informacja dla agentów
[2013-10-25 10:19 83.3.208.*]
To Ty się mylisz kolego. Klient sam decyduje kto będzie przetwarzał jego dane. Do momentu trwania umowy z touroperatorem, na mocy tejże umowy, administratorem danych klienta jest organizator, a agent może je przetwarzać. Po ustaniu umowy, agent nie może przetwarzać tych danych. Chyba, że klient wyrazi zgodę i podpisze takie oświadczenie agentowi. Wtedy to on jest ich administratorem i może je przetwarzać do swoich celów (oczywiście tylko tylko takich, na które zgodził się klient). odpowiedz »
Informacja dla agentów
[2013-10-25 10:43 83.3.208.*]
W crm sykon można wydrukować zgodę klienta na przetwarzanie danych przez Twoją agencję i dać do podpisu klientowi. Później wiadomo kto się zgodził, a kto nie. odpowiedz »
Informacja dla agentów
[2013-10-23 10:54 78.8.222.*]
Kochani, przygotujcie sobie jako Agenci, małe karteczki, na których Wasi klienci podadzą swoje dane osobowe oraz swoim podpisem wyrażą zgodę na otrzymywanie od Was oferty handlowej. Poinformujcie, ich o możliwości kontroli, zmiany i usunięcia swoich danych z waszej bazy danych.
Wtedy to będą Wasi klienci. Celem firmy pod nazwą Agencja Turystyczna jest przede wszystkim znalezienie klienta zanim podpisze jakakolwiek umowę z TO!!!!!
Wartością, na której zależy TO jest dostęp Agenta do klienta. odpowiedz »Informacja dla agentów
[2013-10-25 10:21 83.3.208.*]
Taką zgodę na przetwarzanie danych osobowych można wydrukować do podpisu każdemu klientowi z programu CRM Sykon. Wtedy widać, kto wyraził zgodę, a kto nie. odpowiedz »
Informacja dla agentów
[2013-10-23 11:38 89.66.68.*]
SzP, TUI już rozpoczęło akcje kontaktowania się z klientami wyłączonych agentów, informując ich sugestywnie/oszust,złodziej,itp/ze dany Agent nie reprezentuje już tego TO/cokolwiek miałoby to oznaczać/, jednocześnie informuje gdzie najbliżej znajduje się ich aktualnie uprawniona placówka/oczywiście własna a nie ta jeszcze pozostawiona!/, zachęcając do odwiedzenia i skorzystania z aktualnej oferty w dalszym ciągu przekupując marketingowo kanapką na pokładzie lub breloczkiem w biurze!. No i tak działają niemieckie korporacje w tej i innych dziedzinach na terenie "naszego kraju", banki, markety, dyskonty itp. , itd. Przekupni politycy/ustawy-prawo/ ich sfora wyborców-urzędników dopełniają obrazu i naszej sytuacji u "siebie" i na "swoim"!!! odpowiedz »
Informacja dla agentów
[2013-10-23 12:46 83.0.175.*]
sami drodzy agenci na tego typu traktowanie jak postapiło z wami biuro tui zapracowaliscie sobie. nosiliscie głowy w chmurach lansowaliscie to wstrętne biuro.
nie umieliscie i nie lansowaliscie produktu polskich biur. tui wam pokazało ubodzy agenci miejsce w szeregu a gdzie to miejsce się znajduje dopowiedzcie sobie sami. w..... odpowiedz »Informacja dla agentów
[2013-10-23 15:31 83.238.170.*]
Kowali nie ma, rymarzy nie ma, szewców i krawców prawie nie ma, na agentów tour operatorów też przychodzi czas... zostaną ci, którzy są agentem klienta i 'szyją' mu imprezę na zamówienie - konfekcję z półki klient znajdzie w sieci jak w H&M. Może nie do końca pasuje i nie wymarzony kolor ale da się chodzić. Kto słuchał i słyszał to wiedział o tym już 10 lat temu... odpowiedz »
Informacja dla agentów
[2013-10-23 15:57 83.0.175.*]
Informacja dla agentów
[2013-10-24 10:22 87.204.175.*]
TUI POLAND bo to nie TUI.DE a więc TUI POLAND to spółka według prawa polskiego i to nie jedyna polska spółka TUI Poland jak się ktoś zainteresuje KRS !!!!! pada taki podmiot jak każdy inny polski podmiot, ma od lat miliony długów, zwolnienia masowe pracowników , którzy znają kierunki a przyjmowanie kilku co pojęcia nie mają o kierunkach, zamykanie biur własnych, to nie świadczy o dobrej kondycji finansowej TUI POLAND. Nie mogę pojąć skąd takie wywindowanie TUI jako marki, do TUI DE państwo niemieckie dopłaciło grube pieniądze aby nie padli, poszukajcie wiadomości w necie, TUI Poland ciągle ma miliony długów, nie rozumiem po co dyskusja, koło śmierdzącego trupa lepiej nie być tylko szerokim łukiem go omijać , trupi jad jest dla wszystkich zabójczy, dla mnie ktoś kto sprzedaje TUI POLAND sam jest trupem, takich firemek było dużo, Triada, Sky Club, Orbis z taką historią, Fischer, BIg Blue i wiele innych, teraz kolej na nie wiadomo dlaczego wywindowane TUI POLAND, markę to miało TUI DE ale jak część nazwy ma inna firma to nie znaczy , że ma taką jakość, wszyscy co sprzedawali w dziwnie niskich cenach potem padali, TUI POLAND robi to samo co przed upadkiem ww byłi organizatorzy, do gówna nie należy wkładać rąk bo się pobrudzą!!!!! odpowiedz »
Informacja dla agentów
[2013-10-24 09:55 83.0.175.*]
A kto jest Prezesem TUI chyba Polak i taka świnia dla Polaków. Zachowanie jego wobec agentów to hamstwo hamstwo. Odciąć ryj od koryta paskudowi. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział prawo i podatki:
Zmiany w radzie nadzorczej PLL
Polska Grupa Lotnicza zmienia
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
UE szykuje zmiany w przepisach dot. czasu pracy
ACI EUROPE publikuje wytyczne dot. obsługi pasażerów z niewidocznymi
Ruszył fundusz pożyczek dla firm turystycznych ze wschodniej
Jeśli pasażer sam załatwi sobie lot zastępczy, może nie dostać odszkodowania za
Sun & Snow: ferie zimowe będą
Handwritten Collection w planach 250 nowych
20 procentowy wzrost ilości wyjeżdżających na
Miniony rok udany dla
Sun&Snow kończy II etap inwestycji
Turystka padła ofiarą gwałtu - odpowie przed sądem
O papierowych serwetkach w restauracjach
Touroperatorzy będą omijać agentów?
Travelport: nowy system rezerwacji
Sfinks: poprawa rentowności sieci
Najlepsze hotele na zimowy wypoczynek w Polsce
BUKOVINA Terma Hotel Spa promuje kolarstwo
Europejskie ośrodki narciarskie na wyciągnięcie ręki
Polska na Targach ITB w Berlinie - sukces to za dużo powiedziane?
Krajowy Rejestr Długów - które biura są zadłużone?
Zbliżają się Targi EuroGastro 2015
Nowa funkcja serwisu otoWakacje.pl
Turyści nie zobaczą słynnego posągu
Nie taki Dreamliner straszny jak go malują?
UE: Prawa pasażerów pełne luk?
A może coś w zamian biura podróży?