Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
UTK nałożył karę na PKP Intercity
Urząd Transportu Kolejowego nałożył na PKP Intercity SA karę pieniężną w wysokości 155 100 zł w związku ze stwierdzonym naruszeniem obowiązku, wynikającym z przepisów art. 8 ust. 1 w zw. z Załącznikiem II Część I rozporządzenia (WE) nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady, dotyczącym praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym, polegającym na nieinformowaniu pasażerów o warunkach najniższych opłat za przewóz.
"Nałożona na PKP Intercity SA kara pieniężna jest efektem naruszenia przez spółkę obowiązku informowania podróżnych o warunkach najniższych opłat za przewóz, czego przyczyną jest niedostępność pełnego zakresu ofert promocyjnych w automatach biletowych spółki i nieprawidłowe działanie systemu sprzedaży biletów, co zostało stwierdzone decyzją Prezesa UTK z 17 marca 2014 r." - można przeczytać w komunikacie spółki.
Jak wskazał w wydanej decyzji administracyjnej Prezes UTK, pasażer, bez względu na kanał dystrybucji, przed zakupem biletu ma prawo do pełnej i wiarygodnej informacji o jego cenie, która powinna być uwidoczniona w sposób prosty i niebudzący wątpliwości co do jej wysokości. Pozbawienie takiego uprawnienia może skutkować narażeniem na straty finansowe pasażera, nieświadomego możliwości nabycia tańszych biletów w innym niż biletomat kanale dystrybucji. Tymczasem pasażerowie pozbawieni byli informacji o warunkach najniższych opłat za przewóz w przypadku zakupu biletów za pośrednictwem automatów biletowych, albowiem system sprzedaży nie wskazywał, że dana relacja objęta jest promocyjną ofertą taryfową, co realnie przedkładało się na wysokość ceny biletów. Podróżni nabywali więc bilety bez świadomości, że interesującą ich podróż mogą odbyć w tańszej cenie.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Dział transport:
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Zmiany w Radzie Nadzorczej
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Zakopane: zniżki na pasażerów PKP
Jak nie zapomnieć języka w gębie na Euro2012
Kto oferuje gościom hotelowym najwięcej?
Polacy chcą luksusowo i all inclusive
Techniki sprzedaży w turystyce na TT Warsaw
Nadal nieznana data oddania do eksploatacji terminalu na Okęciu
Hotelarze jadą podbijać Zjednoczone Emiraty Arabskie
Tańsze parkowanie w Pyrzowicach
Ryanair wprowadza elektroniczny system zarządzania informacją
Czy w Polsce ma szansę powstać aerotropolis?
Rusza mikroblog poświęcony szczepieniom w podróży
Wizz Air: nowe połączenie z katowickiego lotniska