TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Początek roku dobrym czasem na przegląd autokaru?

Początek roku to dobry okres na modernizację i przegląd floty autobusowej. Naprawy, przeglądy techniczne i modernizacja wizualna przeprowadzana pod koniec grudnia lub w styczniu zagwarantują gotowość pojazdów do aktywnego okresu eksploatacji rozpoczynającego od narciarskich wyjazdów oraz ferii zimowych i trwającego do pierwszych długich weekendów wiosennych.


Grudzień i styczeń to początek gorącego okresu, przynajmniej przewoźników autobusowych i autokarowych. Po mniej aktywnej jesieni floty autobusowe czeka bardzo intensywny czas pracy rozpoczynający się od wzmożonych wyjazdów rejsowych w okresie świąt przez długi okres rejsowych i wycieczkowych przejazdów związanych z sezonem narciarskim oraz feriami zimowymi trwający do wczesnej wiosny.

Wzmożona intensywność przejazdów wymaga właściwego dostosowania floty do spełnienia wymogów zarówno bezpieczeństwa jak i jakości czy komfortu podróży pasażerów na bardzo konkurencyjnym rynku. Chociaż zgodnie z przepisami okresowe przeglądy, a co za tym idzie również naprawy, muszą być przeprowadzane co pół roku, warto uniezależnić się od kalendarza dowodu rejestracyjnego na rzecz kalendarza ekonomii.

"Przeprowadzanie okresowej naprawy floty autokarowej, czy to sprowadzające się do napraw głównych czy tylko bieżących, warto przeprowadzić w grudniu lub styczniu. Dzięki kompleksowemu przygotowaniu pojazdów do intensywnych wyjazdów sezonowych na kursach rejsowych możemy uzyskać dwa niezwykle ważne atuty. Nie tylko zabezpieczamy się przed wyłączeniem autobusu z kursowania w gorącym okresie przewozowym, ale również wyrabiamy zapamiętywane na długo przez pasażerów poczucie jakości realizowanej usługi" - mówi prezes firmy Bus-Service Marcin Wocław.

Niezależnie od aktualnego przeglądu czy wymagań dotyczących głównej naprawy warto skorzystać więc z możliwości przeprowadzenia napraw okresowych i wymiany części. Tutaj przegląd i naprawa sprowadzać się będzie do dwóch kategorii najważniejszych dla przewozu osób - bezpieczeństwa i komfortu podróży. Dla zapewnienia bezpiecznego przejazdu przed intensywnym okresem przejazdowym warto zadbać o kontrolę i ewentualną wymianę wszystkich nadwyrężonych latem części i materiałów. Elementy wymagające naprawy głównej każdy kierowca dostrzeże na pierwszy rzut oka. Kontroli mogą jednak wymagać mniejsze, trudniejsze do dostrzeżenia części w rodzaju uszczelek, filtrów, pasków i przewodów wymagające kompleksowej diagnostyki w specjalistycznym warsztacie. Za komfort podróży pasażerów odpowiedzialne będą natomiast, często awaryjne lub mocno eksploatowane części układów elektronicznych czy pneumatycznych. Chodzi przede wszystkim o sprawdzenie wszystkich bezpieczników, czujników, zaworów czy nawet żarówek, które warto czasem wymienić zanim dojdzie do awarii. Dodatkowo, elementy często eksploatowane przez pasażerów, takie jak odbojniki, siłowniki czy sprężyny foteli również warto sprawdzić przed wyjazdem do świątecznych tras przewozu osób.

Nie można również zapominać o wymianie płynów eksploatacyjnych i regulacji układów, które odpowiadają zarówno za bezpieczeństwo, jak i komfort prowadzenia pojazdu dla kierowcy, przekładające się na jakość podróży pasażerów. W przypadku autobusów są to szczególnie ważne elementy, w których nawet wymiana oleju czy płynów wymagać będzie specjalistycznej stacji i przeszkolenia mechaników.

Choć istotne, to okresowe przeglądy i naprawy pojazdu tylko częściowo przekładają się na wyróżnienie przewoźnika na bardzo konkurencyjnym rynku transportu osób. Bezawaryjność pojazdów nie jest elementem dostrzegalnym przez pasażerów w pierwszej kolejności. O tym, czy pozytywnie oceniony zostanie przewoźnik i czy pasażer kolejny raz wybierze tę samą linię na ferie zimowe, którą jechał na święta do domu, decydować będzie przede wszystkim atrakcyjność oferty, komfort podróży i poczucie wygody oraz bezpieczeństwa.

"Przewóz osób to kategoria nieporównywalna z jakimkolwiek innym przewozem kołowym. Żaden ładunek ciężarówki czy lawety nie może być porównywany do posiadania dziesiątek pasażerów na długim dystansie. Tak jak w przypadku ciężarówki o komfort i wygodę należy zadbać w przypadku jedynie kierowcy, tak w przypadku autokaru trzeba je zagwarantować prawie setce osób na tej samej trasie" - tłumaczy Marcin Wocław.

Okres przeglądów i napraw przed zimowym sezonem można połączyć z modernizacją floty autobusowej. Przeglądy techniczne elementów bezpośrednio odpowiedzialnych za komfort przejazdu w rodzaju sprawdzenia i czyszczenia klimatyzacji, naprawy oświetlenia itp. można połączyć z przygotowaniem pojazdu do zmieniającej się noworocznej oferty przewoźnika.

Niektóre stacje diagnostyczno-naprawcze oprócz mechaniki mogą przeprowadzić prace związane z lakierowaniem autobusów, dzięki którym można podnieść atrakcyjność floty. Dodatkowo, w lakierni można przeprowadzić lub przygotować do przeprowadzenia wyklejania pojazdów grafiką, dzięki czemu już od początku roku będzie możliwe wdrożenie reklamy nowej oferty przewoźnika. Takie rozwiązanie sprzyja ekonomii przestoju, który zamiast wydłużenia poprzez oddzielne wizyty w warsztacie i lakierni prace przeprowadza się w trakcie jednego, krótszego czasu wyłączenia pojazdu z ruchu.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
autokar przegląd siłownik odbojnik bus-service badania techniczne warsztat mechanik




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję