
Zobacz także
Komisja Europejska decyduje o pomocy publicznej dla kolejnych przewoźników lotniczych
Komisja Europejska zgodziła się na pomoc dla KLM
Komisja Europejska podjęła decyzję w sprawie pomocy publicznej dla Lufthansy
Komisja Europejska zatwierdza pomoc dla Alitalii
Komisja Europejska zatwierdza pomoc dla PLL LOT
Komisja Europejska zatwierdziła niemiecki program pomocy portom lotniczym
Przewoźnicy walczą o przetrwanie
Państwowe linie lotnicze w Europie Wschodniej walczą o przetrwanie. To oznacza cięcie kosztów oraz liczby połączeń.
Węgierski przewoźnik Malev, mimo redukcji wydatków, nie zdołał utrzymać się na powierzchni. 3 lutego 2012 roku, po 66 latach działalności linia zwinęła sztandary. Unia Europejska nakazała przewoźnikowi spłatę pomocy publicznej, a tymczasem rząd odmówił wsparcia. Liczba pasażerów w Budapeszcie zmniejszyła się wówczas o 36 procent, a zwolnionych zostało 200 osób.
Z połączeń z Pragi do Belgradu (Serbia), Zagrzebia (Chorwacja) i Ljubljany (Słowenia) zrezygnowały czeskie linie CSA. Łotewski AirBaltic wycofał loty do Belgradu i Dubaju.
Konieczność redukcji kosztów pojawiła się również w przypadku Polskich Linii Lotniczych. Przewoźnik wycofał połączenia z lotniskiem w Newark (Nowy Jork). Pasażerowie mogą dotrzeć z LOT-em jedynie do portu Johna. F. Kennedy'ego. Na okres zimowy zawieszono ponadto rejsy do Rzymu. W zamian pojawiły się jednak loty do Hanoweru i Stuttgartu w Niemczech.
Według niektórych specjalistów branży, przewoźnicy borykają się obecnie z konsekwencjami złego zarządzania finansami. Rządy zasilały konta linii ze względów politycznych i prestiżowych, a teraz nie posiadają już środków na te cele i kurek został zakręcony. Komercyjni przewoźnicy nie przyjdą z odsieczą, jeśli nie będzie to miało uzasadnienia biznesowego. Wśród innych źródeł obecnych kłopotów przewoźników lotniczych Europy Wschodniej wymienia się również brak siły rynkowej i operacyjną nieefektywność.
Z kolei pasażerowie coraz częściej korzystają z usług tanich tanich linii lotniczych. Ich oferta wydaje się konkurencyjna w stosunku do rejsowych przewoźników, którzy borykają się z problemami.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Ważą się losy linii lotniczych w Europie Wschodniej
[2012-12-06 14:01 83.9.253.*]
ciekawe, że ta "konkurencyjna oferta tanich linii" jest często krótkotrwała i klienci po opłaceniu przelotów z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem zostają po prostu okradzeni przez te "konkurencyjne" linie jak OLT, Air Polonia, Spain Air ... i wiele innych odpowiedz »
Dział dla turystów:
Cypr zniesie zakaz podróżowania dla 56
Zimowi turyści jeżdżą nie tylko w
Lotnisko w Łodzi zostanie wystawione na
Europa Ubezpieczenia rozszerza zakres ubezpieczenia KR o
Dział transport:
Rusza Tarcza Finansowa PFR
Lotnisko w Łodzi zostanie wystawione na
WTTC: podróże powinny być dostępne nie tylko dla
Rada Przedsiębiorczości apeluje o wspieranie szczepień w
Starsze aktualności:
KE podjęła decyzję w sprawie pomocy publicznej dla
Nadzieja na załatanie tzw. tarczy dla
Grecja wprowadziła nowe środki
Kierunki greckie tańsze niż przed
Nieco dziurawa tarcza dla turystyki trafi do
Do Sejmu trafił projekt ustawy pomocowej dla
TUI na minusie w drugim
Jak koronawirus wpłynął na decyzje Polaków wyjeżdżających na
Niepewność rządzi na rynku
Wizz Air otwiera nową bazę i zapowiada z niej nowe połączenie do
Koronawirus w wakacje: zakażeń przybywa, ale coraz mniej przypadków
TUI dostanie jeszcze większą
Kolejne kraje przywracają restrykcje dla przyjeżdżających z
Brytyjska grupa turystyczna zakończyła
Komisja Europejska zatwierdziła niemiecki program pomocy portom
Tunezja i Egipt odzyskują zaufanie turystów
Policjanci patrolują małopolskie stoki
Bliskie spotkanie w Sofitel Grand Sopot
Dwóch chętnych na uzdrowisko Świeradów-Czerniawa
Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia. Do zobaczenia
Lufthansa: więcej połączeń do Rzeszowa
Konkurencja w branży gastronomicznej rośnie
EasyJet - prognozy na I kwartał 2012
Słowacja: ofiary metanolu w szpitalu