Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Konkurencja w branży gastronomicznej rośnie
Kryzys dał się we znaki również branży gastronomicznej. Nie oznacza to jednak, że lokali nie będzie przybywać. Wręcz przeciwnie.
W Polsce pojawiły się zachodnie marki, nie brakuje także lokalnych przedsiębiorców. Pizzerie i lokale serwujące polską kuchnię cieszą się niesłabnącą popularnością. Na rynku przetrwa tylko ten, kto odpowie na potrzeby wymagających klientów i jednocześnie będzie umiał oszczędzać. Bardzo istotne są ceny dań i lokalizacja lokalu, promocje, no i oczywiście jakość.
Walkę o miejsce na rynku prowadzą jednocześnie właściciele pojedynczych lokali, jak i małych sieci prowadzonych na zasadzie franczyzy. W związku z tą sytuacją pojawia się pytanie kto ostatecznie zwycięży - niezależne lokale czy duże sieci?
Małe lokale mają szanse na powodzenie, jeśli prosperują w odpowiednim miejscy i mają wyrobioną markę. Przedsiębiorcy, którzy dopiero przymierzają się do otwarcia restauracji z pewnością będą musieli wykazać się dużym rozsądkiem i cierpliwością. Być może powinni oni rozważyć przystąpienie do sieci franczyzowych. Taki krok łączy się z możliwością między innymi otrzymania lepszych warunków cenowych na zakup produktów. Rozpoznawalność marki ułatwia wejście na rynek. Młody przedsiębiorca skorzysta ponadto na reklamie, na którą samodzielnie nie mógłby sobie pewnie pozwolić.
Choć kryzys daje się we znaki, Polacy nie siedzą w domach, chętnie z nich wychodzą i korzystają z usług lokali gastronomicznych. To zjawisko ma się w trakcie kolejnych lat nasilać, co oznacza, że klienci będą coraz bardziej wymagający, a ich opinie, pojawiające się między innymi w internecie będą miały duże znaczenie dla przyszłości restauratorów. Niezależne lokale również znajdą dla siebie miejsce na rynku, szczególnie te z segmentu premium.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Oficjalny start sezonu
Zmiana sekretarza generalnego Światowej Organizacji
Starsze aktualności:
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
Hiszpańskie wybrzeże skusi turystów ceną?
Zabytkowy hotel dołączy do Best Western
Czy Orbis pozostawi zysk w spółce?
Rośnie popularność rejsów wycieczkowych
Turystyka językowa w rozkwicie
Zgwałcona turystka odpowie za cudzołóstwo
Targi dla hotelarzy - atrakcje
Dwóch chętnych na uzdrowisko Świeradów-Czerniawa
Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia. Do zobaczenia
Polscy turyści stawiają na jakość
Jedziesz do Anglii z pupilem? Przeczytaj
Stewardessy są molestowane w pracy?
Łódź: Posiedzenie Rady Naczelnej PIT
