TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






PKP demontuje tory

PKP PLK zamierza wyłączyć z eksploatacji ponad trzy tysiące kilometrów linii kolejowych. Zarządca infrastruktury kolejowej chce w ten sposób zwiększyć oszczędności.


Dzięki między innymi optymalizacji sieci linii kolejowych oraz zatrudnienia, PKP PLK zyska spore oszczędności. Wyłączenie torów z eksploatacji (nie likwidacja) nastąpi na trasach, które są droższe w utrzymaniu niż wynoszą wpływy pochodzące od przewoźników. Mowa o ponad trzech tysiącach kilometrów.

PKP PLK zarządza obecnie siecią ponad 19 tysięcy kilometrów linii kolejowych, z czego na około 2 tysiącach kilometrów ruch nie jest prowadzony ze względu na zły stan torów bądź brak zainteresowania przewoźników. Wyłączenie z eksploatacji odcinków torów dotyczy linii, po których jeszcze jeżdżą pociągi. Oszczędności pozyskane w ten sposób spółka mogłaby przeznaczyć na remonty linii, które są często użytkowane przez przewoźników, a ich stan wymaga poprawy. Wśród nich są na przykład linia na Górnym Śląsku, gdzie miejscami pociągi mogą jechać tylko 20 km/h.

Jeśli chodzi o optymalizację zatrudnienia, spółka nie zamierza drastycznie zredukować liczby etatów. W trakcie najbliższych 2-3 lat około 5,5 tysiąca pracowników osiągnie wiek emerytalny. Około 4,5 tysięcy osób będzie mogło skorzystać z wywalczonego ze związkami zawodowymi programu dobrowolnych odejść. Według danych na koniec 2011 roku, w PKP PLK pracowało 39 642 osób.

Dzięki restrukturyzacji i optymalizacji PKP PLK ma zyskać 500-800 mln zł oszczędności rocznie. W 2011 roku spółka odnotowała 598,2 mln zł straty netto. Analizując wyniki z zeszłych lat, sytuacja firmy ulega pogorszeniu. W 2010 roku PKP PLK odnotowała 443,8 mln zł straty, a w 2009 roku - 351 mln zł. Spółce grozi utrata płynności.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
PKP PLK linie kolejowe przewoźnik kolejowy zarządca infrastruktury wyłącznie torów z eksploatacji remont torów tory kolejowe pociągi optymalizacja sieci linii kolejowych pracownicy PKP PLK Górny Śląsk optymalizacja zatrudnienia oszczędności w PKP PLK związki zawodowe PKP PLK


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję