Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
Sprawdź czy nie przepłacasz za gwarancję
Gwarancje ubezpieczeniowe to temat, który stale budzi emocje w branży turystycznej.
W artykule Gwarancje ubezpieczeniowe - kto przepłacił? podejmowaliśmy temat organizatorów turystyki, którzy mogli przepłacić za zabezpieczenie działalności swojego biura. Jak się okazuje, taka sytuacja ma miejsce nie tylko w teorii.
Niedawno rozmawialiśmy z właścicielem jednego z biur zajmujących się głównie turystyką przyjazdową. Znakomitą większość imprez obsługiwanych przez to biuro, to wyjazdy na zlecenie zagranicznych biur podróży, a więc podmiotów, które nie mieszczą się w definicji klienta w rozumieniu ustawy o usługach turystycznych. Otóż przez lata ten przedsiębiorca miał naliczaną gwarancję od całości swoich przychodów, w tym roku przedstawił ubezpieczycielowi wyliczenie przychodów, wyłącznie z tytułu organizacji imprez turystycznych na rzecz klientów. Suma ta była aż o... 95 proc. niższa od przychodów będących podstawą do wyliczania gwarancji ubezpieczeniowej w latach wcześniejszych. Co ciekawe, sama suma gwarancyjna wynosi jedną trzecią tego, co w zeszłym roku. Ciekawa jest ta relacja - aż 20-krotny spadek przychodu i tylko 3-krotny spadek wysokości sumy gwarancyjnej.
Warto wspomnieć, że zgodnie z art. 3 ustawy o usługach turystycznych klientem jest osoba, która zamierza zawrzeć lub zawarła umowę o świadczenie usług turystycznych na swoją rzecz lub na rzecz innej osoby, a zawarcie tej umowy nie stanowi przedmiotu jej działalności gospodarczej, jak i osoba, na rzecz której umowa została zawarta, a także osoba, której przekazano prawo do korzystania z usług turystycznych objętych uprzednio zawartą umową. Zatem zagraniczne (ani jakiekolwiek) biuro podróży nie mieści się w tej definicji.
Wspominany przedsiębiorca prosił o wspomnienie jego historii ku przestrodze dla innych organizatorów, którzy mogą być w podobnej sytuacji. Należy pamiętać, że jeżeli sami nie zadbamy o własne interesy nie zrobi tego ani ubezpieczyciel, ani żaden urząd. Oczywiście część touroperatorów traktuje wysokość gwarancji w sposób prestiżowy, jednakże dotyczy to przede wszystkim dużych biur podróży zajmujących się turystyką wyjazdową. Natomiast wielu mniejszych przedsiębiorców chętnie zmniejszyłoby wysokość swojego zabezpieczenia, ponieważ jest ono jednak poważnym wydatkiem w ciągu roku. Jak się okazuje, być może niektórzy będą mieli do tego okazję.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Ile za gwarancję?
[2014-08-28 07:22 31.61.129.*]
Gwarancje ubezpieczeniowe to element pseudosystemu zabezpieczeń, narzuconego przez biurokratów z MSiT. Do tego miał dojść ten nieszczęsny TFG - właśnie szczęśliwie odrzucony przez rząd.
Rozwiązanie kosztowne, nieskuteczne i jak widać niesprawiedliwe. Czy nie nadszedł już czas na inne podejście do problemu zabezpieczeń? odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Ceny wakacyjnych wyjazdów w
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Darmowe szkolenia dla branży
Drogie Święta i Sylwester w
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Dział prawo i podatki:
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Starsze aktualności:
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
Z Berlina do Sztokholmu pociągiem?
Egipt: Połakomili się na ludzkie głowy
Podróże służbowe w czasach kryzysu
Utrudniają pasażerskim przewoźnikom kolejowym
Czy warto wybrać się do Grzybowa?
II Festiwal Serów Farmerskich i Tradycyjnych
Odchodzi prezes Vienna International
PolskiBus rozpoczyna sprzedaż biletów 1 + 1
Lotnisko Chopina obniża opłaty lotniskowe
Przedsiębiorstwo Usług Hotelarskich "Kraków" ma kłopot ze znalezieniem nabywcy
Kto zwalczy szarą strefę w turystyce?
Radisson Blu Kraków: wiosna upłynie pod znakiem szparagów
Zniesiony będzie zakaz korzystania ze sprzętu elektronicznego w samolotach
Jakie lokale klienci wybierają najczęściej?
Czechy zapraszają na festiwale piwne
MSZ w sprawie wyjazdów na kanonizację
Ankieta dla osób, które odwiedziły Sanktuarium MB Fatimskiej na Krzeptówkach
