Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specialista ds. sprzedaży
- Rezydent biura podróży 2024 (Chalkidiki)
- Pilotaż 27-30.05.2024 do Warszawy
- Junior Reservation Manager
- Pilot na wycieczkę do Wiednia 3 - 4 maja
- Pracownik biura podróży od kwiecien - maj 2024...
- Junior Reservation Manager
- Instruktor kitesurfingu/windsurfingu
- Specjalista ds Turystyki Itaka
- Praca na Zielonych Szkołach CHRIS
W Pyrzowicach ukończono warstwę ścieralną nowego pasa startowego
Na lotnisku w Pyrzowicach zakończyły się prace przy układaniu betonowej warstwy ścieralnej z betonu cementowego nowej drogi startowej.
Był to najkosztowniejszy etap tej inwestycji - betonowa nawierzchnia pochłonęła 21 mln zł. Tym samym dobiegły końca ostatnie prace betoniarskie przewidziane przy budowie nowej infrastruktury. Zgodnie z planem, przyszła droga startowa o długości 3200 m powinna zostać oddana do użytku operacyjnego w II kwartale 2015 roku. Wartość całego przedsięwzięcia to 157 mln zł.
Prace przy układaniu betonowej warstwy ścieralnej z betonu cementowego nowej drogi startowej o szerokości 45 metrów oraz zatoki do zawracania statków powietrznych rozpoczęły się w kwietniu br. W ciągu niecałych pięciu miesięcy wybetonowano 147,7 tys. m2. nowej nawierzchni o grubości 30 cm. W tym celu wykorzystano 44,3 tys. m sześc. betonu cementowego. Betonowa warstwa przykryła 22-centymetrową warstwę podbudowy, która została ułożona jeszcze w ubiegłym roku. Ponadto, zakończyły się prace przy budowie kanalizacji deszczowej odprowadzającej wodę opadową z rejonu nowej drogi startowej.
"Badania jakościowe betonu prowadzone przez akredytowane laboratorium w trakcie całego okresu układania masy betonowej potwierdziły jej zgodność ze specyfikacją techniczną założoną w projekcie. Dzięki temu jesteśmy pewni, że nawierzchnia nowej drogi startowej jest znakomitej jakości" - powiedział Cezary Orzech, rzecznik prasowy GTL SA
Koniec prac betoniarskich na nowej drodze startowej nie oznacza końca prac budowlanych przy tej inwestycji. Aktualnie wykonywane są, w technologii betonu asfaltowego, 7,5 m symetryczne pobocza przyszłej drogi startowej. Trwają także prace związane z układaniem betonu asfaltowego na drogach kołowania L (Lima), N (November), S (Sierra) i T (Tango), które połączą nową drogę startową z dotychczasową infrastrukturą liniową lotniska. Obecnie montowane jest również oświetlenie przyszłej drogi startowej, dróg kołowania oraz oświetlenie nawigacyjne.
Aktualnie budowana droga startowa będzie dłuższa od obecnie użytkowanej o 400 m, przez co zwiększą się możliwości portu w obsłudze szerokokadłubowych statków powietrznych. Całkowita powierzchnia nowej drogi startowej wraz z układem głównych dróg kołowania L, N, S i T wyniesie 230 tys. m2.
Na poniższym filmiku można zobaczyć jak wygląda nowa droga startowa
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Okęcie: Terminal A zamknięty dla pasażerów
Polak Prezesem Komisji Turystyki Morza Bałtyckiego
Festiwal Dobrego Smaku w Poznaniu
LOT będzie latał za granicę wyłącznie z Warszawy
WizzAir wprowadza pasażerów w błąd
We Włoszech brakuje rąk do pracy
Wild Bean Cafe wychodzi poza stacje
UE znosi zakaz wnoszenia płynów do samolotu
Algarve - zapraszamy policjantów
Portale internetowe walczą o klientów
Wrocław ma mobilny przewodnik miejski
Nowy dyrektor Courtyard by Marriott Warsaw Airport
Protesty pracowników nie przyniosą efektów?
"Podróż sentymentalna" w Muzeum Żup Krakowskich w Wieliczce
Dynamiczny rozwój Grupy Hotelowej Orbis
Scania przetestuje autokary w tunelu klimatycznym
Triada pytania o niedociągnięcia w umowach.