TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter




W Pyrzowicach ukończono warstwę ścieralną nowego pasa startowego

Na lotnisku w Pyrzowicach zakończyły się prace przy układaniu betonowej warstwy ścieralnej z betonu cementowego nowej drogi startowej.


Był to najkosztowniejszy etap tej inwestycji - betonowa nawierzchnia pochłonęła 21 mln zł. Tym samym dobiegły końca ostatnie prace betoniarskie przewidziane przy budowie nowej infrastruktury. Zgodnie z planem, przyszła droga startowa o długości 3200 m powinna zostać oddana do użytku operacyjnego w II kwartale 2015 roku. Wartość całego przedsięwzięcia to 157 mln zł.

Prace przy układaniu betonowej warstwy ścieralnej z betonu cementowego nowej drogi startowej o szerokości 45 metrów oraz zatoki do zawracania statków powietrznych rozpoczęły się w kwietniu br. W ciągu niecałych pięciu miesięcy wybetonowano 147,7 tys. m2. nowej nawierzchni o grubości 30 cm. W tym celu wykorzystano 44,3 tys. m sześc. betonu cementowego. Betonowa warstwa przykryła 22-centymetrową warstwę podbudowy, która została ułożona jeszcze w ubiegłym roku. Ponadto, zakończyły się prace przy budowie kanalizacji deszczowej odprowadzającej wodę opadową z rejonu nowej drogi startowej.

"Badania jakościowe betonu prowadzone przez akredytowane laboratorium w trakcie całego okresu układania masy betonowej potwierdziły jej zgodność ze specyfikacją techniczną założoną w projekcie. Dzięki temu jesteśmy pewni, że nawierzchnia nowej drogi startowej jest znakomitej jakości" - powiedział Cezary Orzech, rzecznik prasowy GTL SA

Koniec prac betoniarskich na nowej drodze startowej nie oznacza końca prac budowlanych przy tej inwestycji. Aktualnie wykonywane są, w technologii betonu asfaltowego, 7,5 m symetryczne pobocza przyszłej drogi startowej. Trwają także prace związane z układaniem betonu asfaltowego na drogach kołowania L (Lima), N (November), S (Sierra) i T (Tango), które połączą nową drogę startową z dotychczasową infrastrukturą liniową lotniska. Obecnie montowane jest również oświetlenie przyszłej drogi startowej, dróg kołowania oraz oświetlenie nawigacyjne.

Aktualnie budowana droga startowa będzie dłuższa od obecnie użytkowanej o 400 m, przez co zwiększą się możliwości portu w obsłudze szerokokadłubowych statków powietrznych. Całkowita powierzchnia nowej drogi startowej wraz z układem głównych dróg kołowania L, N, S i T wyniesie 230 tys. m2.

Na poniższym filmiku można zobaczyć jak wygląda nowa droga startowa




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
pas startowy port lotniczy katowice pyrzowice prace budowlane warstwa ścieralna inwestycja




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję