Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Nomade - Specjalista ds. wsparcia sprzedaży
- Animator w klubie dla dzieci - Cypr Północny
- REZYDENT NA MAJORCE
- REZYDENT NA COSTA DEL SOL
- Specjalista ds. organizacji i rozliczeń imprez...
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
"Dzień pasażera" - praktyczne porady
"Dzień Pasażera" - ruszyła akcja dotycząca praktycznych porad dla klientów linii lotniczych, do dyspozycji, których tylko dzisiaj są eksperci z Europejskich Centrów Konsumenckich. Akcja odbywa się jednocześnie na 27 lotniskach, aż w 23 krajach Europy. W tym na warszawskim lotnisku Okęcie i krakowskim w Balicach. Wszystko w ramach wakacyjnej kampanii "Zapakuj trochę konsumenckiej wiedzy - by uniknąć kłopotów i zyskać spokój ducha", która ma na celu pomoc turystom w uniknięciu problemów podczas podróży wakacyjnych.
Do najczęstszych pytań zadawanych specjalistom należą zagadnienia dotyczące opóźnienia lotów, zagubienia bagażu, wypłaty odszkodowań w związku z odwołaniem lotu a także wiele innych gnębiących pasażerów spraw.
Jak podają statystyki w ubiegłym roku z akcji skorzystało aż 71 000 konsumentów z całej Europy. Ponad jedna trzecia dotyczyła skarg podróżujących samolotami.
Jak zauważa Piotr Stańczak, Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce "Nasze doświadczenie pokazuje, że konsumenci często nie wiedzą, jakie prawa im przysługują, gdy lot zostanie opóźniony albo przewoźnik zagubi bagaż podczas przeładunku. Dlatego postanowiliśmy zorganizować akcję, która na początku sezonu wakacyjnego przypomni pasażerom o ich prawach oraz do kogo mogą zwrócić się po bezpłatną pomoc w razie kłopotów".
Akcja trwa do godziny 16. Na warszawskim Okęciu w hali odlotów eksperci z Europejskiego Centrum Konsumenckiego udzielają bezpłatnych porad prawnych. W krakowskich Balicach przedstawiciele Biura Poselskiego p. Poseł do PE, Róży Thun, wręczają odwiedzającym ulotki z zestawem praktycznych informacji dla pasażerów.
Patronat honorowy nad akcją "Dzień Pasażera" objęła Komisja Europejska (Dyrekcja Generalna ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów) oraz Róża Thun i Artur Zasada, Posłowie do Parlamentu Europejskiego. Wydarzenie zostało zorganizowane przy wsparciu kampanii "Prawa pasażerów w zasięgu ręki". Do akcji przyłączyła sie także korporacja ELE Taxi, dołączając do rachunku za kurs na lotnisko ulotkę informacyjną na temat praw pasażerów.
Porady prawne i pomoc w dochodzeniu roszczeń od linii lotniczych zarejestrowanych poza Polską, w UE, Norwegii i Islandii, można uzyskać kontaktując się bezpośrednio z Europejskim Centrum Konsumenckim w Polsce pod numerem telefonu +48 55 60 118 lub poprzez stronę www.konsument.gov.pl.
Więcej informacji o prawach pasażerów i urlopowych porad dotyczących praw konsumentów w UE można znaleźć tutaj:
http://ec.europa.eu/consumers/ecc/consumer_topics/air_travel_pl.htm
Komentarze
Tagi:
Dział dla turystów:
Gdzie Polacy polecą sami na Święta i Nowy
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Dział transport:
Choroby przenoszone przez komary coraz
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Starsze aktualności:
Raport o podróżach Polaków w
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Coolcation nie tylko w
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
Marszałek małopolski skontroluje biura podróży
BeeFree zaprasza w wirtualną podróż
Warto przypominać klientom o szczepieniach
Do oferty LOT-u powrócił Bejrut
Ekonomiści o sytuacji w Grecji
Smoo & Go otwiera trzy lokale w Gdańsku
Nowa, letnia siatka połączeń z Polski
Na lotnicze oferty dnia należy uważać!
Grecja: popularność spada, atrakcyjność wzrasta
Turyści zagrożeniem dla kontynentu?
Dziennikarz w przebraniu ujawnił korupcję
Branża turystyczna czeka na lepsze czasy
Ruch turystyczny między Polską i Rosją będzie większy?
Bonus Travel co o nim wiadomo?
