Subskrypcja



Szukaj

Uwolnienie rynku kolejowego jeszcze później?

Ministerstwo transportu uważa, że 2019 rok to zbyt wczesny termin na liberalizację polskiego rynku kolejowego. Resort chce walczyć o wydłużenie tego terminu w trakcie negocjacji tzw. czwartego pakietu kolejowego.


Czwarty pakiet to propozycja Komisji Europejskiej, która ma spowodować uwolnienie rynku przewozów kolejowych na terenie krajów Wspólnoty Europejskiej.

Wiceminister transportu Andrzej Massel uważa, że te rozwiązania mają swój cel, ale w przypadku Polski jest za wcześnie na ich wprowadzenie. Jego zdaniem liberalizacja rynku kolejowego, w momencie, kiedy wiele samorządów inwestuje w rozwój własnych spółek jest szkodliwa. Massel zwraca uwagę na pozytywne przemiany na kolei, poprawę współpracy pomiędzy spółkami należącymi do grupy PKP, nowe inwestycje.

Natomiast prezes zarządu PKP Intercity, Janusz Malinowski twierdzi, że spółka spokojnie przyjmuje liberalizację rynku. Uważa że siedem lat to dużo czasu na przygotowanie się do niej.

"Już realizujemy ogromny program inwestycyjny, na ponad 4 mld zł. Za dwa lata będziemy oferowali więcej nowych i zmodernizowanych pociągów niż tych starszej generacji. Do końca dekady na wszystkich głównych liniach kolejowych będzie jeździł nasz nowy lub odnowiony tabor. W dodatku, czwarty pakiet wymusi zmiany, jeżeli ich wcześniej nie wprowadzą obecni przewoźnicy. Np. integrację systemów informacyjnych, czy wspólny bilet. Mam nadzieję, że porozumiemy się szybciej, czego skutkiem będzie stopniowe przejmowanie pasażerów w dalszych podróżach niż podmiejskie i regionalne" - uważa prezes PKP Intercity



   
                    Wersja do druku

Komentarze


(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:




Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij