Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukuję do dzierżawy pensjonat
- Specjalista ds. Turystyki
- Kraków- specjalista ds. sprzedaży egzotyki
- Pilot wycieczki
- Praca w salonie franczyzowym TUI
- SPECJALISTA/-KA DS. TURYSTYKI / CH.Promanada...
- ORIENT TRAVEL TOUROPERATOR-PREZENTACJA OFERTY...
- Specjalista ds. sprzedaży Zachodniopomorskie
- Pilot Wahadłowy w sezonie 2025
- Specjalista ds. sprzedaży


Pasażerowie skarżą się, ale mniej
Do Komisji Ochrony Praw Pasażerów przy ULC wpłynęło w 2009 roku ponad 1000 spraw i skarg pasażerskich. To znacznie mniej niż w 2008 roku.
Pasażerowie zgłaszali najczęściej odwołanie lotów (538 skarg), a także odmowę przyjęcia na pokład samolotów (72 skargi).
Przewoźnicy niskokosztowi doczekali się 428 skarg, zaś tradycyjni - 288.
W 2008 roku wpłynęło 1538 skarg, co wskazuje, że nastąpił wyraźny spadek ich liczby. Za główną przyczynę tego stanu rzeczy uważa się stagnację na rynku lotniczym. Nastąpiło zmniejszenie liczby pasażerów. Mniejsze obciążenie floty oraz infrastruktury umożliwiło przewoźnikom wykonywanie z większą regularnością swoich rejsów.
W 2009 roku wszczęto procedury upadłościowe w stosunku do wielu przewoźników (Centralwings, LTE, Volare), które obsługują loty z portów w Polsce.
Ze względu na ogólną sytuację na rynku oraz aktualne orzeczenia Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, które znacznie poszerzają możliwości ubiegania się o odszkodowania od przewoźników, należy spodziewać się wzrostu liczby skarg i zapytań w roku 2010.
W minionym roku Komisja Ochrony Praw Pasażerów zdecydował o nałożeniu w sumie 127 kar pieniężnych na przewoźników lotniczych. Przewoźnicy musieli odpowiedzieć głównie za niewypłacenie pasażerom odszkodowań, niezapewnienie opieki na lotnisku, a także brak informacji o prawach pasażerów.
Minimalna kara wynosił w 2009 roku 200 zł, zaś maksymalna - 4000 zł. Komisja ma prawo ukarać jednorazowo przewoźnika lotniczego karą maksymalną wynoszącą 4800zł.
W roku 2009 łączna suma nałożonych przez Komisję Ochrony Praw Pasażerów wyniosła 143400 zł.
Pracownicy Komisji Ochrony Praw Pasażerów przeprowadzili na sześciu portach lotniczych w Polsce ( Łódź, Warszawa, Gdańsk, Poznań, Rzeszów, Bydgoszcz) 16 kontroli. Poddawali swojej ocenie stanowiska odpraw, sprawdzali czy zostały tam zamieszczone informacje o prawach pasażerów. Zarządzający lotniskami, a także przedstawiciele przewoźników lotniczych otrzymali plakaty przygotowane przez Urząd Lotnictwa Cywilnego, na których zamieszczono informacje o podstawowych prawach pasażera. Ewentualne usterki wynikające z braku odpowiednich informacji zostały po wizycie ULC usunięte.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Ryanair tnie siatkę połączeń z
Priorytety Rady UE dla transportu i
MSiT chce 10 strategii dla
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Dział dla turystów:
Starsze aktualności:
Trzysetny franczyzowy salon
Ruszyła budowa centrum symulatorowo-treningowego
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Teneryfa: nie chcemy (tylu)
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Polacy na pierwszym miejscu wśród
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie
Poznański hotel IBB Andersia przyjmuje gości
Keukenhof - holenderski ogród tulipanów już dostępny dla turystów
Polskie Jadło obniża koszty obsługi kredytów
Kawiarnie Coffeeheaven pod szyldem Costa Coffee?
Otwarto pierwszą ścieżkę geologiczna na Jurze
Słowacja: autokar turystyczny zderzył się z pociągiem. 11 osób zginęło.
Pacanów: 8. Festiwal Kultury Dziecięcej
Travelport i Air Canada: umowa dystrybucyjna typu full content
Sheraton Poznań ma nowego dyrektora sprzedaży i marketingu
Otwarto nowy hotel i centrum terapii thalasso na Dżerbie
Alternatywne lotnisko dla Warszawiaków
Łódzcy przewodnicy turystyczni chcą pobić rekord Guinnessa
Szkocja: w marcu Scottish Tourism Week
Kiepskie wyniki kontroli lokali gastronomicznych
Kraków: warsztaty i wizyta studyjna o komercjalizacji szlaków turystycznych