Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki - biuro w Poznaniu
- specjalista ds. obsługi klienta
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
Zobacz także
TSUE:Pasażerowie mają prawo do odszkodowania, nawet jeśli nie stawili się na odprawę
Internetowe biura podróży zobowiązują się do lepszego informowania o prawach pasażerów
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na pokład
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
Port Lotniczy Gdańsk podsumował 2023 rok
Jeśli pasażer sam załatwi sobie lot zastępczy, może nie dostać odszkodowania za opóźnienie
Pasażerowie skarżą się, ale mniej
Do Komisji Ochrony Praw Pasażerów przy ULC wpłynęło w 2009 roku ponad 1000 spraw i skarg pasażerskich. To znacznie mniej niż w 2008 roku.
Pasażerowie zgłaszali najczęściej odwołanie lotów (538 skarg), a także odmowę przyjęcia na pokład samolotów (72 skargi).
Przewoźnicy niskokosztowi doczekali się 428 skarg, zaś tradycyjni - 288.
W 2008 roku wpłynęło 1538 skarg, co wskazuje, że nastąpił wyraźny spadek ich liczby. Za główną przyczynę tego stanu rzeczy uważa się stagnację na rynku lotniczym. Nastąpiło zmniejszenie liczby pasażerów. Mniejsze obciążenie floty oraz infrastruktury umożliwiło przewoźnikom wykonywanie z większą regularnością swoich rejsów.
W 2009 roku wszczęto procedury upadłościowe w stosunku do wielu przewoźników (Centralwings, LTE, Volare), które obsługują loty z portów w Polsce.
Ze względu na ogólną sytuację na rynku oraz aktualne orzeczenia Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, które znacznie poszerzają możliwości ubiegania się o odszkodowania od przewoźników, należy spodziewać się wzrostu liczby skarg i zapytań w roku 2010.
W minionym roku Komisja Ochrony Praw Pasażerów zdecydował o nałożeniu w sumie 127 kar pieniężnych na przewoźników lotniczych. Przewoźnicy musieli odpowiedzieć głównie za niewypłacenie pasażerom odszkodowań, niezapewnienie opieki na lotnisku, a także brak informacji o prawach pasażerów.
Minimalna kara wynosił w 2009 roku 200 zł, zaś maksymalna - 4000 zł. Komisja ma prawo ukarać jednorazowo przewoźnika lotniczego karą maksymalną wynoszącą 4800zł.
W roku 2009 łączna suma nałożonych przez Komisję Ochrony Praw Pasażerów wyniosła 143400 zł.
Pracownicy Komisji Ochrony Praw Pasażerów przeprowadzili na sześciu portach lotniczych w Polsce ( Łódź, Warszawa, Gdańsk, Poznań, Rzeszów, Bydgoszcz) 16 kontroli. Poddawali swojej ocenie stanowiska odpraw, sprawdzali czy zostały tam zamieszczone informacje o prawach pasażerów. Zarządzający lotniskami, a także przedstawiciele przewoźników lotniczych otrzymali plakaty przygotowane przez Urząd Lotnictwa Cywilnego, na których zamieszczono informacje o podstawowych prawach pasażera. Ewentualne usterki wynikające z braku odpowiednich informacji zostały po wizycie ULC usunięte.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie
Dział dla turystów:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Starsze aktualności:
Plażowanie nad Bałtykiem, a polskie
Dwie gwiazdki Michelin w
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Poznański hotel IBB Andersia przyjmuje gości
Keukenhof - holenderski ogród tulipanów już dostępny dla turystów
Polskie Jadło obniża koszty obsługi kredytów
Otwarto pierwszą ścieżkę geologiczna na Jurze
Słowacja: autokar turystyczny zderzył się z pociągiem. 11 osób zginęło.
Pacanów: 8. Festiwal Kultury Dziecięcej
Travelport i Air Canada: umowa dystrybucyjna typu full content
Sheraton Poznań ma nowego dyrektora sprzedaży i marketingu
Otwarto nowy hotel i centrum terapii thalasso na Dżerbie
Alternatywne lotnisko dla Warszawiaków
Łódzcy przewodnicy turystyczni chcą pobić rekord Guinnessa
Szkocja: w marcu Scottish Tourism Week
Kiepskie wyniki kontroli lokali gastronomicznych
Kraków: warsztaty i wizyta studyjna o komercjalizacji szlaków turystycznych