ARP może przejąć Przewozy Regionalne
Agencja Rozwoju Przemysłu może przejąć spółkę Przewozy Regionalne. Przeprowadzone pogłębione postępowanie przeprowadzone przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wykazało, że transakcja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji
Planowana koncentracja ma polegać na przejęciu przez Agencję Rozwoju Przemysłu (ARP) ponad 50 proc. udziałów w kapitale zakładowym Przewozów Regionalnych.
Wstępna analiza transakcji, zgłoszonej do UOKiK 8 lipca 2015 r., oraz sygnały z rynku wskazały na potencjalnie negatywny wpływ planowanej koncentracji na konkurencję. Z tego względu, UOKiK wydał 13 sierpnia br. postanowienie o przedłużeniu postępowania celem zbadania krajowego rynku produkcji i napraw taboru kolejowego, napraw elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) i wagonów osobowych.
Wątpliwości budził przede wszystkim rynek naprawy EZT, na którym prowadzi działalność grupa ARP, poprzez spółkę H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych (FPS). Jednocześnie jest to rynek zakupu dla Przewozów Regionalnych. Pomiędzy przedsiębiorcami zachodzą więc powiązania typu dostawca-odbiorca.
Badanie rynku wykazało jednak, że po dokonaniu transakcji rynek napraw EZT pozostanie konkurencyjny. Około połowy elektrycznych zespołów trakcyjnych pozostanie bowiem w rękach przedsiębiorców innych niż Przewozy Regionalne. Dodatkowo, moce produkcyjne spółki FPS, należącej do ARP, są ograniczone, a ich rozbudowa byłaby kosztowna i czasochłonna. Dlatego mało prawdopodobne jest aby spółka mogła istotnie zagrozić innym, większym podmiotom w sektorze napraw taboru oraz przejęła większość zleceń Przewozów Regionalnych na naprawę EZT.
Agencja Rozwoju Przemysłu to spółka Skarbu Państwa, której zadaniem jest m.in. wspieranie restrukturyzacji i rozwoju polskich przedsiębiorstw oraz świadczenie usług finansowych, marketingowych i doradczych. Wśród podmiotów należących do Agencji są: H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych FPS oraz Polski Tabor Szynowy - spółka której celem jest przyspieszenie wprowadzania nowoczesnego taboru na polski rynek przewozów pasażerskich.
Przewozy Regionalne to pasażerski przewoźnik kolejowy. W 2014 r. przewiózł blisko 80 mln pasażerów. Udziałowcami spółki są samorządy 16 województw.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
KE wydaje zgodę na dofinansowanie narodowego
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Dział transport:
KE wydaje zgodę na dofinansowanie narodowego
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Starsze aktualności:
Katastrofa na Odrze może się
Emirates uruchamiają powietrzne
Włochy nieoczywiste - zachęta do
NIK skontrolowała lotnisko w
Jest decyzja środowiskowa dla
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
Mniej przestrzeni dla pasażerów na pokładzie linii British Airways?
Wciąż wzrasta sprzedaż w biurach podróży
Nowa część terminalu pasażerskiego lotniska już otwarta
Turyści przeniosą się z Turcji do Egiptu?
PolskiBus.com i Arriva Bus Transport Polska będą współpracować
Zarządzanie nieruchomościami Grupy Hotelowej Orbis w nowych rękach
Rząd przyjął nowelizację ustawy o usługach turystycznych
Turcja boi się zmniejszenia wpływów z turystyki
Nowy serwis hotelowy na polskim rynku
Powstaje pierwszy hotel Canopy by Hilton
Które z austriackich kurortów zimowych wybierają Polacy?
Linie Emirates otwierają nowe połączenia
Wenecja pozostanie na liście światowego dziedzictwa UNESCO?
Czy przyjmowanie uchodźców opłaci się branży?
Fałszywy alarm na lotnisku w Kolonii
Jak Polacy organizują podróże służbowe?
Wielu rannych w katastrofie kolejowej w Apulii
W Merlinie X wzrasta sprzedaż imprez autokarowych
Proszę o opinie o biurze Sun&Fun