Organizator turystyki odpowiada za rzeczy zgubione w trakcie imprezy
Organizatorowi wycieczki nie wolno całkowicie wyłączyć swojej odpowiedzialności za rzeczy klienta zagubione podczas imprezy - stwierdził UOKiK. Studencki Klub Turystyczny w Warszawie zdecydował się na zmianę praktyk zakwestionowanych przez Urząd.
Postępowanie UOKiK przeciwko Studenckiemu Klubowi Turystycznemu wszczęto w listopadzie 2014 r. Wątpliwości Urzędu wzbudziła treść wzorców umownych przedsiębiorcy.
Jedną z zakwestionowanych praktyk było stosowanie w umowach postanowienia: Organizator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy skradzione podczas wyjazdu. Tymczasem zgodnie z prawem biuro podróży odpowiada za szkody wyrządzone klientowi m.in. gdy powstały one w wyniku nienależytego wykonania umowy.
Urząd stwierdził też m.in. że we wzorcach umownych Studenckiego Klubu Turystycznego brakowało informacji o tym, że w razie wadliwego wykonania umowy (np. problemów z zakwaterowaniem), konsument ma obowiązek niezwłocznie powiadomić organizatora wycieczki. Tymczasem zgodnie z prawem każda umowa o świadczenie usług turystycznych powinna informować klienta o tym, że powinien on zgłaszać ewentualne problemy w trakcie imprezy turystycznej (np. rezydentowi biura podróży albo kierownictwu hotelu).
Studencki Klub Turystyczny zobowiązał się do usunięcia nieprawidłowości ze stosowanych wzorców umownych oraz do dostarczenia klientom, którzy mają niewykonane umowy aneksów eliminujących naruszenia prawa.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Touroperator odpowiada za bagaże turystów
[2015-07-09 11:22 213.192.95.*]
Dla mnie to jakaś bzdura jak klient jet rozkojarzony i zostawi gdzieś bagaż ,to organizator ma za to odpowiadac ,?????paranoja ,co wy ludzie piszecie
Gośc z biura odpowiedz »Touroperator odpowiada za bagaże turystów
[2015-07-09 15:29 85.221.176.*]
Trzeba się odwoływać a nie przyjmować wszystkiego co UOKiK wymyśli.
Większość klauzul to paranoja. Ciekawy jestem kto tam w tym "sądzie" siedzi z jakim wykształceniem? odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
Dział prawo i podatki:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Greccy kontrolerzy lotów zapowiadają strajk
Co przygotowali organizatorzy Targów EuroGastro?
Turcja i Bułgaria zamiast Tunezji i Egiptu - dokąd turyści jeździli w lipcu?
Rainbow Tours buduje własną sieć hotelową
Co wybierają turyści na krajowych wakacjach?
MSZ ostrzega przed wyjazdami do krajów afrykańskich
Polskie browary wśród najlepszych na świecie
Biura podróży zabezpieczają się na wypadek zmian kursowych
Poznański Sheraton partnerem IX Ogólnopolskiego Festiwalu Dobrego Smaku
Konferencja dotycząca organizacji rejsów wycieczkowych
Wielka Brytania wprowadza kontrole paszportowe przy wyjeździe
Polski oddział Travelport podpisuje umowę z firmą First Class
Zbliża się termin przedawnienia roszczeń dla klientów Summerelse
Zakup Fly Away Travel sfinalizowany
Praca w nadgodzinach - kto ma zbierać dowody?
Polacy chętnie podróżują autokarami
Wczasy na własną rękę niekoniecznie tańsze niż te z biurem
Wynajmujesz miejsca noclegowe, albo znasz wynajmujących - koniecznie przeczytaj!