Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
Polacy częściej korzystają ze świątecznego cateringu
Catering wielkanocny zyskuje coraz większą popularność. Z pomocy profesjonalnych kucharzy korzystają nie tylko firmy, lecz także osoby prywatne, którym brak czasu, chęci lub umiejętności, by przygotować potrawy na wielkanocny stół.
W restauracjach i firmach cateringowych można zamówić zarówno tradycyjne polskie dania, jak i potrawy bardziej egzotyczne. Cena wielkanocnego cateringu zaczyna się od 30 zł za osobę.
Z badań firmy CBOS wynika, że mniej niż połowa Polaków postrzega święta wielkanocne jako przeżycie religijne. Dla 65 proc. badanych jest to przede wszystkim okazja do spędzenia czasu z bliskimi. Polacy są przywiązani do obecności tradycyjnych potraw na świątecznym stole, coraz rzadziej jednak przygotowują je samodzielnie. Częściej korzystają z usług profesjonalnych kucharzy. Przyczyną jest przede wszystkim wygoda, chęć spędzenia czasu z rodziną oraz nadmiar obowiązków zawodowych i rodzinnych.
"Jest wiele restauracji oraz firm cateringowych, które oferują tego typu usługi. Jeżeli chcemy, żeby obiad świąteczny był zbliżony do smaków tradycyjnych, to warto wybrać restaurację, która takie potrawy oferuje. Jeżeli lubimy eksperymentować, możemy skorzystać z kuchni, która oferuje nowe smaki. Dzięki temu będziemy mogli zaskoczyć swoich bliskich i znajomych nowymi pomysłami, nowymi daniami" - mówi agencji informacyjnej Newseria Anna Muras, prezes zarządu UpMenu.
Poszukując odpowiedniej restauracji, warto zajrzeć na blogi kulinarne lub strony internetowe poszczególnych lokali. Można tam znaleźć opinie i recenzje dotyczące nie tylko serwowanych dań, lecz także usług dodatkowych. Warto także odwiedzić wybrany lokal, spróbować przygotowywanych tam potraw, a nawet porozmawiać z kucharzem na ich temat. Eksperci radzą ponadto przetestowanie rzetelności dostawców, np. poprzez zamówienie lunchu do pracy. W ten sposób można sprawdzić nie tylko jakość potraw, lecz także punktualność dostawców. Składając zamówienie, należy dokładnie ustalić liczbę potraw, wielkość porcji oraz sposób i czas ich dostarczenia.
"Najlepiej, jeśli wybierzemy taką firmę dużo wcześniej. Im wcześniej, tym lepiej, ponieważ wiele restauracji czasami potrafi doliczać dodatkowe opłaty za zamówienia na ostatnią chwilę. Natomiast oferta również będzie bogatsza i będziemy mieli większy wybór w restauracjach, jeżeli zaczniemy robić to dużo wcześniej" - mówi Anna Muras.
Ceny cateringu wielkanocnego zaczynają się od 30 zł za osobę. Z danych IBRiS Homo Homini wynika, że w 2014 roku na organizację Wielkanocy blisko 30 proc. Polaków zamierzało wydać od 101 do 300 zł. Co czwarty Polak zamierzał natomiast przeznaczyć na święta od 301 do 500 zł. Jest to kwota porównywalna do cen cateringu. Warto pamiętać o tym, że oferta restauracji i firm cateringowych może być dostosowana do indywidualnych wymagań i możliwości finansowych. Możliwe jest także obniżenie kosztów, np. poprzez wykorzystanie własnej zastawy.
"Każdy, kto myśli o zamówieniu potraw świątecznych, obawia się wysokich kosztów. Natomiast jeżeli organizujemy święta, to przygotowujemy obiad świąteczny, co oznacza, że po pierwsze, wydajemy pieniądze na zakup poszczególnych produktów, po drugie, przyrządzamy potrawy, wkładając w to czas i wysiłek, które też są cenne. Jeżeli te elementy weźmiemy pod uwagę, to może się okazać, że oferta cateringowa dostępna na rynku wcale nie jest taka droga" - mówi Anna Muras.
Usługi cateringu świątecznego świadczą nie tylko duże firmy cateringowe i restauracje, ale także mniejsze firmy, często rodzinne.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
S3 gotowa w całości. Pomorze Zachodnie czeka na czeskich
Starsze aktualności:
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
W poniedziałek rozpoczynają się ferie
Czy tegoroczny sezon urlopowy był udany?
Polska wyszkoli trenerów przewodnictwa na światowym poziomie
PolskiBus wprowadza podróże łączone
Przy lotnisku w Pyrzowicach powstanie nowy hotel
Obchodzimy Międzynarodowy Dzień Przewodników Turystycznych
DZT prowadzi kampanię reklamową we Wrocławiu
Nowy transport z Lotniska w Krakowie Balice
Biuro podróży ogłasza niewypłacalność
Sheraton rozpoczyna zmianę wizerunku
MSiT chce zbadać potrzeby na rynku pracy w hotelarstwie i gastronomii
Jacy pracownicy są poszukiwani w turystyce?
Ryanair złożył skargę do Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Bez większych wahań w cenach imprez turystycznych
Tunezyjskie władze chcą zwiększyć bezpieczeństwo
Hotel Jurata dołączył do Best Western
Turcja wraca do czołówki najpopularniejszych kierunków
Przedstawiciele francuskich biur podróży z wizytą w Polsce
TU Europa rozszerza swoją ofertę
Znamy laureatów konkursu eTravel i MerlinX
paradise park ( teneryfa) z alfa star
