Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca u multiagenta
- Poszukiwani piloci/przewodnicy od połowy maja
- Warszawa - Specjalista ds turystyki
- Sales Manager at RateHawk
- Rezydent do Chorwacji i Czarnogóry poszukiwany
- Animator hotelowy :)
- Przewodnik w Oliwiarni KRETA GRECJA
- Specjalista/tka ds turystyki
- Nocny/a Recepcjonista
- Specjalista ds. Turystyki / Doradca Klienta
Zobacz także
Amazon,Booking, TripAdvisor i Expedia łączą siły przeciw nieprawdziwym opiniom
Wynajmujesz turystom to musisz mieć firmę
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu krótkoterminowego
Nocowanie.pl bez optymizmu o feriach
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju UE?
Platformy rezerwacyjne bez szerokiej klauzuli najwyższego uprzywilejowania
W ramach postępowania UOKiK zbadał warunki współpracy z hotelami właścicieli internetowych platform rezerwacji zakwaterowania. Przedsiębiorcy dobrowolnie zgodzili się zrezygnować ze stosowania klauzul najwyższego uprzywilejowania, które mogły ograniczać konkurencję
UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w grudniu 2014 roku, o czym pisaliśmy w aktualności UOKiK skontroluje portale rezerwacyjne?
W jego ramach przeanalizowano praktyki właścicieli internetowych platform oferujących zakwaterowanie m.in. w hotelach, hostelach czy prywatnych apartamentach. Sprawdzano w szczególności czy w umowach z właścicielami obiektów hotelarskich stosowano klauzule najwyższego uprzywilejowania. Klauzule takie gwarantują, że cena, dostępność pokoi i inne warunki zakwaterowania oferowane przez platformę będą nie mniej lub równie korzystne, co stosowane przez konkurencyjne portale lub sam obiekt.
Stosowanie klauzul najwyższego uprzywilejowania przez platformę rezerwacyjną mogło uniemożliwiać konsumentom dokonanie rezerwacji po niższej cenie lub na bardziej korzystnych warunkach za pośrednictwem innych witryn, czy też bezpośrednio w miejscu zakwaterowania, nawet w przypadku dużej dostępności wolnych miejsc.
Analiza UOKiK wykazała, że budzące wątpliwości klauzule stosowało czterech działających w Polsce właścicieli platform rezerwacyjnych: Hotel Reservation Service (obsługujący m.in. hrs.pl), Expedia Lodging Partner (m.in. expedia.com), Booking.com (m.in. booking.com) oraz eTravel (m.in. hotele.pl). Wszyscy czterej przedsiębiorcy dobrowolnie zgodzili się zrezygnować ze stosowania postanowień wskazanych przez UOKiK. Z informacji przekazanych do Urzędu wynika, że trzej operatorzy platform rezerwacyjnych już zaprzestali stosowania klauzul najwyższego uprzywilejowania, natomiast jeden z przedsiębiorców zadeklarował, że odpowiednich zmian w obowiązujących umowach z obiektami hotelarskimi dokona do 30 listopada tego roku.
W ramach postępowania wyjaśniającego UOKiK kwestionował tzw. szeroką klauzule najwyższego uprzywilejowania, na podstawie której platforma rezerwacyjna miała zagwarantowane, że cena, dostępność pokoi i inne warunki przez nią oferowane będą niemniej lub równie korzystne co oferowane w jakimkolwiek innym kanale sprzedaży online i offline. Zastrzeżeń nie budziła natomiast tzw. wąska klauzula, zgodnie z którą cena, dostępność pokoi i inne warunki oferowane przez platformę nie mogą być mniej korzystne jedynie od tych oferowanych na stronie internetowej hotelu, hostelu czy apartamentu.
W trakcie postępowania Urząd współpracował z innymi europejskimi urzędami ochrony konkurencji oraz Komisją Europejską w ramach Europejskiej Sieci Konkurencji. Działania UOKiK wpisują się bowiem w działania urzędów antymonopolowych w innych krajach. Przykładowo urzędy z Francji, Włoch i Szwecji przyjęły zobowiązania Booking.com do zrezygnowania z szerokich klauzul najwyższego uprzywilejowania.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Koniec klauzul najwyższego uprzywilejowania
[2015-11-04 10:34 83.5.19.*]
NIC o karach?
jeśli małe biuro ma w warunkach uczestnictwa niedozwoloną klauzulę momentalnie jest karane olbrzymią karą jeśli duże ma ten problem - to zostaje upomniane !?
coś z naszym prawem jest nie tak
Tadeusz odpowiedz »
Dział hotele, pensjonaty:
Polacy dalej zainteresowani
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Lepsza kondycja branży
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
System pobierania opłat drogowych zawiódł, ITD ukarała
Starsze aktualności:
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
eSky chwali się tańszymi
Turystyka głównym filarem
Wakacje w Polsce - gdzie i za
Kiwi.com wyda 70000 EUR na promocję taniego
Pomimo problemów Polacy chcą
Internetowe biura podróży zobowiązują się do lepszego informowania o prawach
Nowa atrakcja turystyczna w Gliwicach
Alarm bombowy przyczyną awaryjnego lądowania samolotu
O czym należy wiedzieć oferując dania z dostawą z restauracji?
Turyści po raz dziesiąty wygrywają ze Skarbem Państwa
Styczeń na polskich lotniskach
PIU doradza samodzielnie podróżującym
Do Niemiec przyjeżdża coraz więcej turystów
Europejski przewoźnik autobusowy rozszerza ofertę w Polsce
McDonald`s Polska ma nowego prezesa
Branża zaniepokojona spadkami sprzedaży
Grupa Wyszehradzka planuje wspólną promocję turystyczną
Lipcowe wzrosty w Rainbow Tours
Grupa Orbis sprzedała hotel w Opolu