Ogłoszenia
Ogłoszenia
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- SPECJALISTA DS ORGANIZACJI imprez turystycznych
- JUNIOR PRODUCT MANAGER Kraków, hybrydowo, zdalnie
- ORIENT TRAVEL - PRACOWNIK DZIAŁU AGENCYJNEGO
- Kierownik biura agencyjnego, Warszawa Bemowo
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista / tka ds. organizacji imprez...
- Specjalista ds. Turystyki - Pruszcz Gdański/Gdańsk
- BP ITAKA - ŁÓDŹ - Specjalista ds....
- Biuro Misja Travel szuka pilotów
![](/plk/dodaj_ogloszenie_yellow.gif)
![restauracja, kampania sms, homo homini, jedzenie na wynos, up menu, komunikacja z klientem](https://turinfo.pl/zdjecia/32000_973_48620_47389.jpg)
O czym należy wiedzieć oferując dania z dostawą z restauracji?
Według danych Instytutu Homo Homini już niemal dwóch na trzech Polaków zamawia jedzenie do domu. Nic więc dziwnego, że restauratorzy coraz aktywniej zabiegają o uwagę tych właśnie osób.
By starania te okazały się skuteczne, należy przemyśleć wiele kwestii takich jak sposoby komunikacji z klientem, transport czy działania marketingowe. Eksperci UpMenu podpowiadają, na co zwrócić uwagę w czasie wprowadzania zamówień do oferty restauracji.
Planując wprowadzenie zamówień do restauracji, powinniśmy pamiętać o dwóch kierunkach komunikacji pomiędzy lokalem a klientami. Z jednej strony my będziemy przedstawiać swoją ofertę gościom, z drugiej natomiast musimy zadbać o stworzenie wygodnej i bezpiecznej platformy, dzięki której to oni będą mogli składać zamówienia. "Informacje o restauracji można przekazywać za pomocą tradycyjnych ulotek czy strony internetowej. Na tym jednak nasze możliwości się nie kończą" - mówi Marcin Muras, ekspert firmy UpMenu. "Dostępne rozwiązania pozwalają szybko i łatwo przeprowadzić także kampanie sms czy mailingowe, dzięki którym poinformujemy klientów o promocjach czy specjalnych wydarzeniach. Nie można również zapomnieć o mediach społecznościowych, z których korzystają nasi goście. Zadbany i dobrze prowadzony profil może być najlepszą z naszych wizytówek" - dodaje.
Drugą kwestią jest udostępnienie klientom narzędzi, dzięki którym będą mogli składać zamówienia. Telefon to tylko jedno z nich. "Kolejnym rozwiązaniem jest uruchomienie zamówień online bezpośrednio ze strony internetowej. Dzięki takiemu systemowi klienci będą mogli skorzystać z usług restauracji od razu po zapoznaniu się z menu, bez konieczności odchodzenia od komputera, wyciągania telefonu czy odwiedzania portalu agregującego oferty wielu lokali. Warto także rozważyć udostępnienie zamówień za pośrednictwem profilu na Facebooku czy aplikacji" - twierdzi Marcin Muras.
Kiedy już zaplanujemy strategię komunikacyjną, dobrze mieć na uwadze również kwestię transportu zamówień z restauracji do klienta. W zależności od skali działalności, możemy pomyśleć o zatrudnieniu kierowcy, do którego zadań należeć będzie dostawa jedzenia. Warto także przeanalizować potrzeby dotyczące pojazdów służących do transportu. W dużych miastach, gdzie problemem są korki, skuter czy rower może okazać się skuteczniejszy i szybszy niż samochód. Jeśli natomiast w ofercie restauracji znajdzie się również catering, auto najprawdopodobniej będzie niezbędne.
Za granicą działają już wyspecjalizowane firmy zajmujące się dostawą jedzenia z restauracji do klientów. Istnieje duża szansa, że również u nas niebawem pojawią się tacy pośrednicy, z których usług będą mogli skorzystać restauratorzy. "Bardzo ważną kwestią jest zachowanie odpowiednich kosztów i czasu dostawy" - mówi Marcin Muras. "To kryteria, którymi klienci sklepów internetowych bardzo często kierują się w czasie wyboru oferty. W momencie składania zamówienia online, system w oparciu o ustawienia przygotowane przez administratora, automatycznie wyliczy koszty dostawy. Jeśli będą zbyt wysokie, klient może się jeszcze rozmyślić. W momencie potwierdzania przyjęcia zamówienia warto wskazać również przybliżony czas dostawy, który nie powinien jednak przekraczać godziny" - dodaje.
Bez względu na to, czy jedzenie serwujemy w lokalu, czy wysyłamy je do domu klienta, zachowanie odpowiedniej jakość przygotowanych potraw jest niezwykle istotne. W tym drugim przypadku zadanie komplikuje dodatkowo transport, w czasie którego jedzenie może np. ostygnąć. "Warto mieć na uwadze, że znaczna część zamówień składana jest przez klientów w czasie pracy czy spotkań towarzyskich" - zauważa Anna Muras, ekspert UpMenu. "Są to sytuacje, w których na bieżąco mogą podzielić się ze znajomymi opinią na temat jedzenia. Warto więc, aby była pochlebna".
Restauratorzy powinni zadbać o odpowiednią oprawę zamówień. Torby termiczne skuteczne zabezpieczą jedzenie przez wystygnięciem. Ważne są też opakowania, na których można umieścić logotyp oraz kontakt do restauracji. Warto nadać im indywidualny charakter i w ten sposób wyróżnić na tle konkurencji. Istotny jest również ich rozmiar. W zbyt dużym opakowaniu standardowa porcja będzie prezentowała się gorzej niż na talerzu w restauracji.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Renesans gastronomii na Pomorzu
Kraków powołał nocnego
Rosną przychody greckich firm
Starsze aktualności:
POT ponownie chce nagrodzić najlepsze
Grupa eSky liderem w Grecji i na
Coraz więcej rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem
Wracają kontrole na granicy ze
Enter Air - wzrost przychodów i
Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył skargę
JW Construction patrzy z optymizmem na rynek
McDonald`s Polska ma nowego prezesa
Branża zaniepokojona spadkami sprzedaży
Grupa Wyszehradzka planuje wspólną promocję turystyczną
Lipcowe wzrosty w Rainbow Tours
Grupa Orbis sprzedała hotel w Opolu
Rabka-Zdrój nie będzie uzdrowiskiem?
Fala strajków w Stanach Zjednoczonych
PZOT: Coraz większe spadki sprzedaży
Sejm uchwalił nowelę Prawa Lotniczego
WSTE wprowadza studia MBA w turystyce
Egipt i Hiszpania najbardziej popularne pod koniec sezonu turystycznego
Turyści po raz dziesiąty wygrywają ze Skarbem Państwa
Styczeń na polskich lotniskach
PIU doradza samodzielnie podróżującym
Samolot Turkish Airlines wypadł z pasa w czasie lądowania
Sieć hotelowa sprawdza preferencje Polaków przy krótkich wyjazdach
Hotele sieci Zdrojowa promują regionalne specjały