Subskrypcja



Szukaj

Przygotowania branży winiarskiej do okresu świąteczno-noworocznego

W okresie świąteczno-noworocznym sprzedaż napojów alkoholowych znacząco wzrasta, tym samym to szczególny czas dla branży winiarskiej. Cele zakupu to głównie: prezenty i suto zastawione stoły świąteczne.


Nowe produkty, ciekawe akcje marketingowe, pretekst do rozbudowy brandów. Czwarty kwartał roku ma strategiczne znaczenie dla wielu firm. Członkowie Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa solidnie się do niego przygotowali.

Z perspektywy producenta i oferenta szerokiej gamy alkoholi obserwujemy w czasie świąt Bożego Narodzenia wzrost zainteresowania konsumentów zarówno produktami klasycznie kojarzonymi z okresem świąteczno -noworocznym, czyli winami musującymi, jak i wysokoprocentowymi trunkami - mówi Hanna Hausman, Zastępca Dyrektora ds. Marketingu i Eksportu firmy Henkell&Co.

Okres grudniowo-styczniowy to czas zwiększonej sprzedaży alkoholu, nawet o 30%, w porównaniu z pozostałymi miesiącami.

W tym czasie Polacy chętnie kupują trunki na świąteczny stół i imprezę sylwestrową. Częściej sięgamy po alkohole mocne, zwłaszcza marki premium, które towarzyszą spotkaniom towarzyskim, ale również dobrze sprawdzają się się w roli prezentów - mówi Jacek Jantoń, Prezes Firmy Jantoń.

Z ostatniego badania SW Research wynika, że na świąteczne prezenty najchętniej wybieramy wina. Kupując alkohol na prezent, decydujemy się raczej na trunki znanych i prestiżowych marek.

Zmiana modelu życia często przekłada się na modyfikację sztywnych zasad tradycji stołu wigilijnego. Wino jest obecnie tak samo mile widziane, jak większość tradycyjnych potraw. Podczas powitania Nowego Roku, jak również podczas zabaw karnawałowych, znacznie częściej towarzyszą nam obok win musujących również  wina spokojne. Osobliwy nastrój świąt powoduje również, że znacznie częściej konsumenci poszukują czegoś wyjątkowego oraz są skłonni wydać więcej na ten cel. Tym samym jesteśmy świadkami przesuwania się preferencji konsumenckich w kierunku segmentu premium - co pozwala z optymizmem patrzeć w nadchodzącą przyszłość - zauważa z kolei Mariusz Glenszczyk, wiceprezes Zarządu spółki TiM S.A.

W okresie grudniowo-styczniowym konsumenci poszukują produktów, które nie tylko wyśmienicie smakują, ale również rozgrzewają.

Jesienią i zimą chętniej i znacznie częściej sięgamy po rozgrzewające, nieco cięższe trunki - nalewki czy rozmaite rodzaje wina czerwonego, w tym grzanego. Z kolei okres świąteczno-sylwestrowy to czas win musujących, na przykład coraz bardziej popularnego w Polsce proscecco. Dla naszej branży to bardzo gorący okres. Na ten sezon przypada niemal 40% rocznej sprzedaży win musujących - mówi Jerzy Kwaśniewski, Prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.



   
                    Wersja do druku

Komentarze


(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:




Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij