Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Nieistniejąca restauracja na czele rankingu TripAdvisor
Internetowe rankingi dla turystów są częstym źródłem informacji odnośnie jakości usług w restauracjach czy hotelach. O tym jak łatwo je zmanipulować przekonali dziennikarze włoskiego dziennika "Italia a Tavola".
Prowokacja dziennikarska zakończyła się kompromitacją serwisu Trip Advisor. Otóż, na czele rankingu restauracji znalazł się wymyślony przez dziennikarzy lokal. Stworzyli oni fikcyjny profil, który w ciągu miesiąca wylądował na szczycie rankingu z 10 maksymalnymi ocenami.
"Kolejny raz okazało się, że klasyfikacje TripAdvisor są zawodne. Pokazuje to profil nieistniejącej restauracji, która w kilka tygodni, dzięki tylko 10 pozytywnym opiniom (oczywiście także fałszywym) dotarła na szczyt najlepszych restauracji w Moniga del Garda, pokonując restauracje, które miały często po kilkaset opinii" - pisze włoski dziennik.
"Italia a Tavola" zwraca uwagę na to, że dane zamieszczone na profilu wymyślonej "Ristorante Scaletta" w żaden sposób nie były weryfikowane. Jego twórcy podali nieistniejący adres, oraz stary numer telefonu posterunku lokalnej policji. "Pokazaliśmy, że TripAdvisor nie stosuje żadnych filtrów, jest systemem zbyt otwartym i może stać się przedmiotem wielu oszustw. I właśnie dlatego te klasyfikacje nie powinny być uznawane za ważne" - napisano w gazecie.
Jak podają przedstawiciele gazety, fałszywy profil został wykasowany przez TripAdvisor w ciągu 10 minut od ujawnienia mistyfikacji.
"Italia a Tavola" rozpoczęła kampanię #NoTripAdvisor, która ma dać restauratorom, hotelarzom czy kwaterodawcom możliwość zdystansowania się od sytemu, który został nazwany "szkodliwym i mylącym" a także występować przeciwko anonimowym, fałszywym recenzjom i niewiarygodnym klasyfikacjom. Do akcji przyłączyło się kilku znanych we Włoszech szefów kuchni.
"Przyłączyłem się do #NoTripAdvisor ponieważ moim zdaniem jest to słuszna inicjatywa. Nie zasługujemy na nieprawdziwe opinie wystawiane przez osoby, które nie są do tego kompetentne. Zdarza się, że naszą kuchnię oceniają ludzie, którzy nawet jej nie poznali. Według mnie TripAdvisor nie ma filtrów i każdy czuje się swobodnie, żeby napisać to co chce. Jeśli chce skrytykować lokal, z tylko sobie znanych powodów, robi to bez weryfikacji tego czy naprawdę był w tym miejscu" - mówi Felice Lo Basso, szef kuchni w mediolańskiej restauracji Unica.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Fałszywy lokal na szczycie listy
[2015-06-26 11:02 80.52.226.*]
bardzo dobrze!
Tripadvisor przez lata bezpardonowo publikował obelgi na nasz temat od "życzliwych", nawet po kontakcie emailowym w angielskim i ich zwrotnym kontakcie od przedstawiciela rozmawiającego po polsku brak było anulacji obelg. dopiero w tym roku - zmiana po afereze z booking.com, nie publikują obelg.
GRATULACJE dla Włochów! to dopiero DEMOKRACJA!!!!! odpowiedz »Fałszywy lokal na szczycie listy
[2015-06-26 11:29 83.168.110.*]
Pierwsze zdanie jest kompromitacją tego serwisu. Jeżeli odnośnie, to DO czegoś a nie odnośnie czegoś. odpowiedz »
Fałszywy lokal na szczycie listy
[2015-06-26 15:16 77.252.178.*]
Pozycja w TA zależy od: 85% wagi to punktacja, 5% wagi to ilość i aktualność opinii reszta to \'algorytm\' (który zapewne też liczy ilość rezerwacji zrobionych ze strony TA). Obiekty, które mają zbyt dużą ilość maksymalnie punktowanych opinii mogą być \'oflagowane\' ostrzeżeniem ale jak widać na tym przykładzie, nie jest to skutecznie sprawdzane.
Część doradcza TA (fora dotyczące krajów, miast i podróży) są bardzo dobrze moderowane i trudno jest przemycić jakąś reklamę, użytkownicy również mogą zgłaszać zastrzeżenia i posty są usuwanie. odpowiedz »Fałszywy lokal na szczycie listy
[2015-06-28 13:26 210.213.49.*]
W tym "Servisie" opinje sa wprowadzane za pieniadze. Opieranie sie na opinjach za biurka, od ludzi ktorzy nawet nie byli w danym kraju - prowadzi do takiego cyrku. Nikt nie werefikuje tych tzw "Opinji" - i turysci maja rzekama wiedze odpowiedz »
Dział gastronomia:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Dział aktualności dnia:
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w
Starsze aktualności:
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
PKS Polonus uruchamia międzynarodowy kurs na Słowację
Kolejny tydzień z niewielkim spadkiem liczby klientów biur podróży
Student Travel wprowadza płatności internetowe
Podróżujący służbowo preferują tradycyjnych przewoźników
Ambasada USA w Ankarze przestrzega przed `wiarygodnymi zagrożeniami`.
Jak przebiegało szkolenie dla trenerów przewodnictwa?
Mobilne aplikacje promują Warszawę
Odbyło się posiedzenie Rady Naczelnej PIT
Travelplanet.pl: Klienci nie boją się Tunezji
PIT i Bieńkowska o priorytetach dla turystyki
Po zamachu w Nicei, niewielu turystów z Polski zrezygnowało z wakacji na Lazurowym Wybrzeżu
Przewozy Regionalne liczą na zysk w tym roku
Ruszyła kampania edukacyjna: `Kulturalny rodzic - kulturalne dziecko`
Islamscy terroryści zaatakowali w Dżakarcie
Grudniowe wyniki sprzedaży Rainbow
Sieć hoteli przejęta przez nowego właściciela
Czy doszło do zmowy w liniach lotniczych USA?
Drezyny jako nowa atrakcja turystyczna w województwie warmińsko- mazurskim
UWAGA NA OSZUSTÓW Z Przedsiębiorstwa Turystycznego KOLFER Ul. Garbary 2
