TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Konferencja `ŚDM - szansa na promocję Polski i polską turystykę`

W dniu 19 kwietnia br. w Hotelu Jan III Sobieski w Warszawie odbyła się konferencja pt: "ŚDM - szansa na promocję Polski i polską turystykę" w której wzięli udział dyrektorzy zagranicznych ośrodków POT.


"Nasze zagraniczne ośrodki odnotowują coraz więcej pytań o Światowe Dni Młodzieży" - powiedział dr Wojciech Fedyk Prezes POT podczas konferencji.

Jak zaznaczył Prezes Fedyk, czeka nas wydarzenie wyjątkowe na skalę światową a ŚDM to marka globalna mająca ponadnarodowy i egalitarny charakter. - Dlatego zagraniczne ośrodki POT włączyły do swoich działań także promocję ŚDM - podkreślił. Podsumował zrealizowane już zadania oraz zapowiedział kolejne, zaplanowane zarówno w centrali w Warszawie jak i w zagranicznych ośrodkach. Wśród narzędzi marketingowych wykorzystywanych wymienił study toury, imprezy targowe, wszelkie wydarzenia masowe, w których ośrodki uczestniczą, konferencje prasowe, reklamę w mediach i outdoor oraz social media.

"Dużo działań kierujemy przede wszystkim do młodzieżowych grup katolickich, które przygotowują się do przyjazdu do Polski. Otrzymują od nas nie tylko informacje o samym ŚDM, ale także Krakowie, Małopolsce i flagowych atrakcjach turystycznych Polski" - powiedział Paweł Lewandowski, dyrektor Zagranicznego Ośrodka POT (ZOPOT) w Niemczech. Z danych Komitetu Organizacyjnego ŚDM wynika, że do tej pory zarejestrowało się ponad 18 tysięcy pielgrzymów z Niemiec przy wcześniejszym szacunku 25 tysięcy. Zupełnie inaczej sytuacja wygląda na Ukrainie. "Nie spodziewano się dużego zainteresowanie ŚDM na Ukrainie. To przerosło oczekiwania wszystkich" - mówił Włodzimierz Szczurek, dyrektor ZOPOT na Ukrainie. "Ponad 9 tysięcy zarejestrowanych Ukraińców skłoniło organizatorów do włączenia, po raz pierwszy, języka ukraińskiego do grupy oficjalnych języków ŚDM"- dodał dyrektor Szczurek.

Według ostatnich danych z Komitetu Organizacyjnego ŚDM wynika, że zarejestrowało się 584 702 pielgrzymów ze 179 krajów. Ta liczba oczywiście stale rośnie. W 2011 roku do Madrytu przyjechało ponad 1,5 mln pielgrzymów ze 193 krajów. "Na wydarzeniu skorzystała gospodarka tego kraju" - mówiła Agata Witosławska, dyrektor ZOPOT w Hiszpanii. "Wpływ ŚDM na gospodarkę Madrytu to 231,5 mln euro a Hiszpanii 354,3 mln euro" - dodała.

"Wykorzystujemy już potencjał promocyjny tego wielkiego wydarzenia poprzez promowanie, przez nasze zagraniczne ośrodki, Polski, jako gospodarza ŚDM" - zaznaczył dr Wojciech Fedyk. "W lipcu i przez kolejne miesiące będą prowadzone intensywne działania w social mediach, które mają zdyskontować ŚDM i zainspirować młodych pielgrzymów do kolejnych odwiedzin Polski" - dodał Prezes Fedyk.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
POT ZOPOT konferencja ŚDM promocja polski założenia strategia reklama


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję