Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Przewoźnicy nie odpowiadają za spóźnienia wynikające ze złej pogody
Portal Pasazer.com rozważył kolejny problem, z którym mogą zetknąś się podróżujący samolotami - opóźnienie spowodowane złą pogodą.
Sytuację przedstawił na przykłądzie hipotetycznej Asi, któa kupiła bilet taniej linii lotniczej w ostatniej chwili, bo nieoczekiwanie musiała pojechać na ważną konferencję do Dublina. Nie było już lotów bezpośrednich, więc zdecydowała się na ten z przesiadką we Frankfurcie. Przyjechała na lotnisko, ale z powodu sześciogodzinnego opóźnienia nie zdążyła na kolejny samolot wylatujący z Frankfurtu.
Piotr Stańczak odpowiada: - Asia nie ma praw do żadnego odszkodowania. Dlaczego? Tanie linie lotnicze nie oferują przelotów z przesiadkami, tylko zgodnie z regułą: z punktu X, do punktu Y. Każdy odcinek lotu traktują jako osobną podróż.
Pasazer.com rozpatruje kolejny przypadek: - Paweł kupił bilet do Lizbony, ale jego rejs został odwołany. W okolicach lotniska panowała gęsta mgła. Nie ustąpiła nawet po pięciu godzinach. Przewoźnik zdecydował o przewiezieniu pasażerów do innego, oddalonego o 200 kilometrów, portu. Paweł odleciał do Lizbony dziewięć godzin później niż zaplanował. W tym samym czasie Ryszardowi, koledze Pawła z Warszawy po siedmiu godzinach koczowania na lotnisk odwołano rejs, tym razem do Aten. Powód: lało jak z cebra.
Piotr Stańczak odpowiada: - Pawłowi i Ryszardowi nie przysługują żadne odszkodowania, bo opóźnienia nie wynikły z winy przewoźnika. Ten nie może odpowiadać za złą pogodę: ulewne deszcze, potężne burze z piorunami, mgły, zamiecie i wynikające stąd np. oblodzenia pasów startowych. W takich sytuacjach trzeba cierpliwie czekać. Jeżeli oczekiwanie się przeciąga, przewoźnik powinien jednak zaproponować bezpłatne: napoje, posiłki oraz np. połączenia telefoniczne. I tak się najczęściej dzieje. To dobra praktyka linii lotniczych, a nie ich obowiązek. Nie ma mowy o żadnych roszczeniach.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Dział dla turystów:
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Itaka: nocne spotkanie z
Starsze aktualności:
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
Porozumienie The Trainline i KDS
Kraków zyska urokliwy Mały Rynek?
Włochy: Alitalia wystawiona na sprzedaż?
Ryanair uruchomił 1 sierpnia loty z Wrocławia do Glasgow
Kraków przyciągnie turystów ze Skandynawii?
Polscy bezrobotni też mają plany wakacyjne
Wakacje.pl wirtualnie i realnie
Kołobrzeg: fałszywy alarm bomowy w hotelu New Skanpol
Ceny biletów lotniczych do USA mogą spaść nawet o 30%?
Bezdroża: konkurs na najbardziej podróżniczy awatar
Nie ma szans na odnalezienie żywych z katastrofy brazylijskiego samolotu
Branża turystyczna jedzie na Targi ITB
