Ogłoszenia
Ogłoszenia
- specjalista ds. obsługi klienta
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
Zobacz także
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie bonu?
TSUE:Pasażerowie mają prawo do odszkodowania, nawet jeśli nie stawili się na odprawę
Wojna w Izraelu. Przewoźnicy odwołują loty
Jeśli pasażer sam załatwi sobie lot zastępczy, może nie dostać odszkodowania za opóźnienie
Przewoźnicy nie odpowiadają za spóźnienia wynikające ze złej pogody
Portal Pasazer.com rozważył kolejny problem, z którym mogą zetknąś się podróżujący samolotami - opóźnienie spowodowane złą pogodą.
Sytuację przedstawił na przykłądzie hipotetycznej Asi, któa kupiła bilet taniej linii lotniczej w ostatniej chwili, bo nieoczekiwanie musiała pojechać na ważną konferencję do Dublina. Nie było już lotów bezpośrednich, więc zdecydowała się na ten z przesiadką we Frankfurcie. Przyjechała na lotnisko, ale z powodu sześciogodzinnego opóźnienia nie zdążyła na kolejny samolot wylatujący z Frankfurtu.
Piotr Stańczak odpowiada: - Asia nie ma praw do żadnego odszkodowania. Dlaczego? Tanie linie lotnicze nie oferują przelotów z przesiadkami, tylko zgodnie z regułą: z punktu X, do punktu Y. Każdy odcinek lotu traktują jako osobną podróż.
Pasazer.com rozpatruje kolejny przypadek: - Paweł kupił bilet do Lizbony, ale jego rejs został odwołany. W okolicach lotniska panowała gęsta mgła. Nie ustąpiła nawet po pięciu godzinach. Przewoźnik zdecydował o przewiezieniu pasażerów do innego, oddalonego o 200 kilometrów, portu. Paweł odleciał do Lizbony dziewięć godzin później niż zaplanował. W tym samym czasie Ryszardowi, koledze Pawła z Warszawy po siedmiu godzinach koczowania na lotnisk odwołano rejs, tym razem do Aten. Powód: lało jak z cebra.
Piotr Stańczak odpowiada: - Pawłowi i Ryszardowi nie przysługują żadne odszkodowania, bo opóźnienia nie wynikły z winy przewoźnika. Ten nie może odpowiadać za złą pogodę: ulewne deszcze, potężne burze z piorunami, mgły, zamiecie i wynikające stąd np. oblodzenia pasów startowych. W takich sytuacjach trzeba cierpliwie czekać. Jeżeli oczekiwanie się przeciąga, przewoźnik powinien jednak zaproponować bezpłatne: napoje, posiłki oraz np. połączenia telefoniczne. I tak się najczęściej dzieje. To dobra praktyka linii lotniczych, a nie ich obowiązek. Nie ma mowy o żadnych roszczeniach.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie
Dział dla turystów:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Starsze aktualności:
Plażowanie nad Bałtykiem, a polskie
Dwie gwiazdki Michelin w
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Porozumienie The Trainline i KDS
Kraków zyska urokliwy Mały Rynek?
Włochy: Alitalia wystawiona na sprzedaż?
Ryanair uruchomił 1 sierpnia loty z Wrocławia do Glasgow
Kraków przyciągnie turystów ze Skandynawii?
Polscy bezrobotni też mają plany wakacyjne
Wakacje.pl wirtualnie i realnie
Kołobrzeg: fałszywy alarm bomowy w hotelu New Skanpol
Ceny biletów lotniczych do USA mogą spaść nawet o 30%?
Bezdroża: konkurs na najbardziej podróżniczy awatar
Nie ma szans na odnalezienie żywych z katastrofy brazylijskiego samolotu
Branża turystyczna jedzie na Targi ITB