Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
Fundusz gwarancyjny środkiem na bezstresowe wakacje?
Towarzystwa ubezpieczeniowe apelują do zaostrzenia kryteriów przyznawania licencji na prowadzenie biur podróży, przedstawiciele tych drugich odpowiadają, że to podniesie ceny wycieczek.
W branży turystycznej wciąż mówi się o plajcie warszawskiego biura Kopernik. Firma mimo trudnej sytuacji finansowej jeszcze dzień przed ogłoszeniem bankructwa wysłała do Tunezji 150 turystów, podczas gdy za granicą było już prawie 750 jego klientów. Według "Gazety" nawet 100 biur podróży i agencji turystycznych ma kłopoty zadłużeniem, a bankom i firmom telekomunikacyjnym zalegają ponad 2 mln złotych.
Polska Izba Turystyczna zaproponowała stworzenie specjalnego funduszu gwarancyjnego, którego zadaniem byłoby m.in. wypłacanie odszkodowania klientom, upadających biur podróży. Dzięki większej dopłacie do każdej wycieczki turyści nie będą się musieli martwić, że w razie bankructwa ich biura zostaną na lodzie, a oni nie odzyskają pieniędzy. Fundusz ten zarówno sprowadzałby turystów do kraju, jak również wypłacał odszkodowania. Obecnie koszty są tak duże, że ubezpieczyciele nie są w stanie wypłacić całości odszkodowania.
Dlatego też firmy ubezpieczeniowe popierają pomysł PIT-u, nie jest wiadome ile powinna wynosić składka do funduszu, na razie jest na to za wcześnie, jednak już proponuje się, żeby zasady odprowadzania składek opracowali i monitorowali aktuariusze, czyli osoby mające największe kompetencje do rzetelnej oceny ryzyka. Dodatkowo ubezpieczyciele proponują zaostrzyć kryteria przyznawania licencji na prowadzenie biur podróży, organizujących wyjazdy czarterowe, jako tych najbardziej narażonych na niewypłacalność. Organizatorzy wyjazdów czarterowych, powinni działać jako spółki akcyjne, w ten sposób musieliby publikować zaudytowane sprawozdania finansowe.
Obecnie mimo, ze towarzystwo ubezpieczeniowe poznaje dokładnie sytuację finansową firmy, jeżeli jest to spółka jawna, może sobie do sprawozdania wpisać cokolwiek i trudno zweryfikować, nie ma też obowiązku podawania sprawozdań. Polska Izba Turystyki jeszcze nie wyraziła zdania na temat pomysłu firm ubezpieczeniowych.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Starsze aktualności:
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Świąteczne kolędowanie na Świętym Krzyżu
Funclub nagrodzone "Jakością Roku 2009" przez Gazetę Prawną
Polskie statki wracają na Zalew Wiślany
Szwagropol jeździ Mercedesami Tourismo L
Szkoda że po sezonie turystycznym
Ruszy budowa A1 ze Strykowa do Pyrzowic?
Sport Ecology Travel zorganizowało nieudany obóz leczniczy polskich lekkoatletów
Promocja urodzinowa Germanwings: 77 tysięcy biletów w cenie 7,77 euro
Wyjeżdżasz na urlop? Oddaj psa do hotelu
Lufthansa wprowadza w Polsce elektroniczne karty pokładowe
W czasie "długiego" weekendu Policja czuwa nad bezpieczeństwem podróżnych