Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Fundusz gwarancyjny środkiem na bezstresowe wakacje?
Towarzystwa ubezpieczeniowe apelują do zaostrzenia kryteriów przyznawania licencji na prowadzenie biur podróży, przedstawiciele tych drugich odpowiadają, że to podniesie ceny wycieczek.
W branży turystycznej wciąż mówi się o plajcie warszawskiego biura Kopernik. Firma mimo trudnej sytuacji finansowej jeszcze dzień przed ogłoszeniem bankructwa wysłała do Tunezji 150 turystów, podczas gdy za granicą było już prawie 750 jego klientów. Według "Gazety" nawet 100 biur podróży i agencji turystycznych ma kłopoty zadłużeniem, a bankom i firmom telekomunikacyjnym zalegają ponad 2 mln złotych.
Polska Izba Turystyczna zaproponowała stworzenie specjalnego funduszu gwarancyjnego, którego zadaniem byłoby m.in. wypłacanie odszkodowania klientom, upadających biur podróży. Dzięki większej dopłacie do każdej wycieczki turyści nie będą się musieli martwić, że w razie bankructwa ich biura zostaną na lodzie, a oni nie odzyskają pieniędzy. Fundusz ten zarówno sprowadzałby turystów do kraju, jak również wypłacał odszkodowania. Obecnie koszty są tak duże, że ubezpieczyciele nie są w stanie wypłacić całości odszkodowania.
Dlatego też firmy ubezpieczeniowe popierają pomysł PIT-u, nie jest wiadome ile powinna wynosić składka do funduszu, na razie jest na to za wcześnie, jednak już proponuje się, żeby zasady odprowadzania składek opracowali i monitorowali aktuariusze, czyli osoby mające największe kompetencje do rzetelnej oceny ryzyka. Dodatkowo ubezpieczyciele proponują zaostrzyć kryteria przyznawania licencji na prowadzenie biur podróży, organizujących wyjazdy czarterowe, jako tych najbardziej narażonych na niewypłacalność. Organizatorzy wyjazdów czarterowych, powinni działać jako spółki akcyjne, w ten sposób musieliby publikować zaudytowane sprawozdania finansowe.
Obecnie mimo, ze towarzystwo ubezpieczeniowe poznaje dokładnie sytuację finansową firmy, jeżeli jest to spółka jawna, może sobie do sprawozdania wpisać cokolwiek i trudno zweryfikować, nie ma też obowiązku podawania sprawozdań. Polska Izba Turystyki jeszcze nie wyraziła zdania na temat pomysłu firm ubezpieczeniowych.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Itaka: nocne spotkanie z
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Dział prawo i podatki:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Starsze aktualności:
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
Świąteczne kolędowanie na Świętym Krzyżu
Funclub nagrodzone "Jakością Roku 2009" przez Gazetę Prawną
Polskie statki wracają na Zalew Wiślany
Szwagropol jeździ Mercedesami Tourismo L
Szkoda że po sezonie turystycznym
Ruszy budowa A1 ze Strykowa do Pyrzowic?
Sport Ecology Travel zorganizowało nieudany obóz leczniczy polskich lekkoatletów
Promocja urodzinowa Germanwings: 77 tysięcy biletów w cenie 7,77 euro
Wyjeżdżasz na urlop? Oddaj psa do hotelu
Lufthansa wprowadza w Polsce elektroniczne karty pokładowe
W czasie "długiego" weekendu Policja czuwa nad bezpieczeństwem podróżnych
