Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki / Ole Travel Wrocław
- Specjalista ds.sprzedaży turystyki Aktywnej-...
- Pilot - Włochy
- Doradca Klienta
- Specjalista ds. turystyki - Salon firmowy Coral...
- Pilot wycieczki do Trójmiasta 16 - 18.06.2025
- Pilot do Saksonii 19-22.06.2025
- Biuro podróży zatrudni do salonu sprzedaży...
- Specjalista ds. turystyki przyjazdowej
- Pilotaż Ryga, Tallin, Sztokholm, Helsinki,


Nowe zasady dotyczące ważności licencji Obsługi Technicznej statków powietrznych
W środę, 14 czerwca Urząd Lotnictwa Cywilnego poinformował, że Inspektorat Personelu Lotniczego Urzędu Lotnictwa Cywilnego po 28 września 2005 roku nie ma możliwości wydawania innych licencji mechanika obsługi samolotów i śmigłowców o MTOM >5700kg niż licencje PART-66.
Jednocześnie licencje JAR-66, które zostały wydane przed 28 września 2005 roku, do czasu wygaśnięcia terminu ich ważności, pozostają w swoim zakresie kategorii, podkategorii i typu równoważne z licencjami PART-66.
Natomiast po 28 września 2005 roku licencje JAR-66 (na samoloty i śmigłowce o MTOM >5700kg) nie podlegają jednak rozszerzeniu kategorii, podkategorii i typu.
Jedynym sposobem dopisania typu lub podkategorii jest spełnienie wymagań na licencję PART-66, czyli poddanie się konwersji, uzupełnienie braków w modułach z wiedzy ogólnolotniczej, ewentualne uzupełnienie praktyki oraz wystąpienie na druku EASA Form 19 o wydanie licencji PART-66.
ULC poinformował też, że po 28 września 2006 roku wszyscy członkowie personelu poświadczającego obsługę techniczną samolotów i śmigłowców o MTOM >5700kg w organizacji PART-145, będą musieli posiadać licencje PART-66 lub JAR-66 w okresie ważności.
Po 28 września 2006 roku Inspektorat Personelu Lotniczego nie będzie mógł już wydawać na samoloty i śmigłowce o MTOM< 5700kg nowych licencji OT - innych niż PART-66.
Graniczną datą ważności licencji krajowych uprawniających do uzyskania upoważnienia do poświadczania OT samolotów i śmigłowców o MTOM<5700 kg jest 28 września 2008 roku. Po tej dacie, personel poświadczający obsługę techniczną ww. statków powietrznych, zarówno w organizacji PART-145, PART-M/F jak i działający poza organizacją będzie musiał posiadać licencję PART-66 lub licencję krajową ICAO w okresie ważności.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Enter Air prowadzi czarną
eSky zachęca do wcześniejszych
Jak sobie ułatwić komunikację z
Dział prawo i podatki:
Karta pokładowa może wystarczyć do wykazania potwierdzonej rezerwacji na
Można ubiegać się o autoryzację wjazdu do Wielkiej
Unijna weryfikacja podróżnych coraz
ECTAA: Projekt reformy dyrektywy turystycznej oderwany od
Starsze aktualności:
Polska destynacją dla
Decyzja o pomocy dla Condora
ITAKA kończy współpracę z największym
Odczuwalny wzrost cen na
Igrzyska stworzą dodatkowy rynek najmu
KE wydaje zgodę na dofinansowanie narodowego
Jak można wykorzystać sztuczną inteligencję w
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Majówka rozpoczęta - czy sprawdzą się
Tybet nowym hitem turystycznym?
Marketing w wyszukiwarkach - mało doceniany!
Nowe biuro AMA Travel na wrocławskim rynku
Poznań: lada dzień otwarcie hotelu Twardowski
Gastronomiczny humor na Święta
Warszawa: restauracja Polskie Jadło zmieniła adres
Za granicą warto mieć polisę ubezpieczeniową?
Znów więcej Brytyjczyków w krakowskich restauracjach, pubach i hotelach?
Zakaz palenia w brytyjskich restauracjach?
Skyscanner: wzrost liczby użytkowników w maju o 89%
Aplikacja HRS i podróże biznesowe
Małopolski Szlak Architektury Drewnianej od 1 maja otwarty
Zmiana właściciela 85% udziałów Fischer Air
Okęcie: Terminal 2 - wreszcie otwarty
Porty Lotnicze wystąpią o odszkodowanie od konsorcjum FBE Lamela?
Orchidea-orientalna restauracja Warszawy