TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Turystyka krajowa

Winobranie turystyczną wizytówką Zielonej Góry?

Data wysłania: 2007-11-14 10:38 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Jarosław Wnorowski, szef Zielonogórskiego Centrum Informacji i Promocji Turystyki przyznaje, że winobranie jest ich wizytówką, jednak dopóki nie zalegalizują sprzedaży lokalnego wina, będą się wstydzić przed turystami z całej Europy.

Na poznańskich targach Tour Salon 2007, Zielona Góra odniosła aż trzy sukcesy. Winobranie, jako jedyna impreza z województwa lubuskiego zostało wybrane Produktem Turystycznym Roku. Dodatkowo wygrało również w głosowaniu internautów na najciekawszą imprezę. Pierwszy tytuł przyznany został aż 13 imprezom w kraju, ale drugi tylko jednej. Sukces odniosła również zielonogórska informacja turystyczna, która zajęła II miejsce w kategorii miast powyżej 75 tys. mieszkańców. Jarosław Wnorowski przyznaje- To swoisty znak jakości i mam nadzieję, że turyści będą tłumnie odwiedzać Zieloną Górę.

Wnorowski przyznał też, że tegoroczny sezon był bardzo udany. Województwo odwiedziło więcej turystów i grup zorganizowanych. Podkreślił - I to nie tylko wycieczek szkolnych czy emerytów z Niemiec, bo to już stała norma, ale coraz częściej przyjeżdżają starsze osoby z Polski. Widać, i u nas emeryci mają już trochę więcej pieniędzy, ale i chęci, by gdzieś pojechać, coś zobaczyć.

Kierownik zielonogórskiego centrum informacji zaznacza, że w mieście jest wiele atrakcji, ciekawych zabytków, ale i też sklepów. Turyści przyjeżdżają do miasta na zakupy. Dodaje - No i pytają o wino. Nie wiem dokładnie, na czym polega problem, bo w całej Europie można kupować lokalne produkty, a u nas nie. To dla nas po prostu wstyd. Mamy wprawdzie konfitury z winogron, ocet winny, ale to nie to samo. Dopóki z winem nie rozwiążemy problemu, będziemy się wstydzić.

Zielonogórska informacja zajęła drugie miejsce, a na pierwszym uplasowała się informacja turystyczna w Lublinie. Wnorowski wyznał - Porównując naszą informację z lubelską, to i tak nieźle sobie radzimy w takich warunkach, jakie mamy. Tam lokal jest na starym mieście, przy Bramie Krakowskiej, na powierzchni 220 metrów kwadratowych. Mają dwa duże hole do obsługi turystów, internetowe łącza światłowodowe, krzesełka i stoliki dla turystów. Pracuje tam aż osiem osób.

Natomiast w Zielonej Górze główna siedziba informacji mieści się w małym lokalu przy ulicy Kupieckiej, a od kilku miesięcy działa też punkt w ratuszu. Jednak jest to bardzo małe pomieszczenie, w którym z trudnością mieści się jednocześnie kilku turystów. Wnorowska zaznacza - Pracuje nas tylko dwójka, każdy w swoim punkcie. Mój współpracownik jeszcze studiuje. Nie wiem, jak rozwiążemy sprawę, gdy któryś z nas zachoruje albo pójdzie na urlop. Dlatego staramy się o chociaż jeszcze jedną osobę do pomocy. Warunkiem jest jednak znajomość co najmniej dwóch języków.

Dodaje też - Jak na zbawienie czekamy na nową lokalizację w byłej restauracji Indyjskiej, gdzie ma powstać polsko-niemieckie centrum turystyczne z wypożyczalnią rowerów, bezpłatnym dostępem do internetu, biblioteczką krajoznawczą. Jak zapewniają władze miasta, do końca roku ma być gotowy projekt przebudowy tych wnętrz. Potrzebujemy też sprzętu. Marzy mi się zestaw do prezentacji multimedialnych

    • Zielona Góra przyciąga turystów winem 

      [2007-11-14 10:38 83.12.95.*]

      trzymamy kciuki że wreszcie się znajdą konkretne pieniadze na promocję !   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję