Ogłoszenia
Ogłoszenia
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- SPECJALISTA DS ORGANIZACJI imprez turystycznych
- JUNIOR PRODUCT MANAGER Kraków, hybrydowo, zdalnie
- ORIENT TRAVEL - PRACOWNIK DZIAŁU AGENCYJNEGO
- Kierownik biura agencyjnego, Warszawa Bemowo
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista / tka ds. organizacji imprez...
- Specjalista ds. Turystyki - Pruszcz Gdański/Gdańsk
- BP ITAKA - ŁÓDŹ - Specjalista ds....
- Biuro Misja Travel szuka pilotów
![](/plk/dodaj_ogloszenie_yellow.gif)
![photo by: waldec, licence CCA SA 2.0 G](https://turinfo.pl/zdjecia/32000_aktzdj_akt_33203_04522.jpg)
Zobacz także
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
Ten rok będzie lepszy niż przed pandemią
KLM przetestuje loty z napędem wodorowo-elektrycznym
Miękkie lądowanie byłego prezesa Kraków Airport
Projektowanie doświadczeń klientów
Podczas gdy w Helsinkach trwają przygotowania do przejęcia przez miasto tytułu Światowej Stolicy Designu 2012 roku, świat sztuki i biznesu koncentruje swoją uwagę na niezwykłym dziedzictwie Finlandii w zakresie wzornictwa. Do tego dorobku w dużym stopniu przyczyniła się również firma Finnair, która od czasu jej założenia w 1923 roku wykorzystuje zasady designu i prace czołowych fińskich projektantów w wystroju wnętrza samolotów i identyfikacji wizualnej swoich usług.
W przeszłości linie Finnair przy wystroju wnętrza samolotów korzystały z produktów takich firm-ikon jak Iittala, producenta szklanych wyrobów, Hackman, producenta sztućców, oraz firmy Marimekko wytwarzającej materiały i odzież. "Dla wielu osób, które wybiorą się do Stolicy Designu lot do Helsinek liniami Finnair będzie pierwszym zetknięciem się z fińskim wzornictwem", mówi Juhani Nuoramo, Dyrektor ds. Sprzedaży Finnair na Polskę i Europę Środkowowschodnią. "Cieszymy się, że możemy im zapewnić to pierwsze niezapomniane wrażenie".
Linie Finnair rozpoczęły również gruntowną odnowę wzornictwa wykorzystywanego przy świadczeniu swoich usług, któremu to procesowi przewodzi Kati Lehesmaa, Wiceprezes ds. Projektowania Doświadczeń Klientów. Przy opracowywaniu wizualnej strony usług w Finnair, zgodnie z koncepcją nazwaną "Spokój ducha", uwzględnia się informacje otrzymywane nie tylko od klientów, ale również od pracowników i partnerów, z którymi linie Finnair współpracują na lotniskach.
"Spojrzenie na usługę z punktu widzenia designu pozwala nam na skoncentrowanie się przede wszystkim na jakościowym odbiorze usługi przez pasażerów, a dopiero w drugiej kolejności na samym procesie. Dobre wzornictwo wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, zanim oni sami zdadzą sobie z nich sprawę" - mówi Lehesmaa.
Jednym z pomysłów, które powstały w wyniku takiego procesu, było wprowadzenie na lotnisku Helsinki "Anielskich Pomocników" - przyjaznych i pomocnych pracowników, którzy służą pomocą na miejscu w szybki i praktyczny sposób, na przykład niosąc twoją walizkę, jeśli jesteś w pośpiechu, wyszukując pieluchy i leki dla twojego dziecka lub po prostu odpowiadając na pytania.
"Większość sugestii to drobne zmiany, które dotyczą szczegółów, jakie składają się na współczesne doświadczenie podróżowania" - zauważa Lehesmaa. "Projektant usługi bierze je wszystkie pod uwagę, by stworzyć pełny obraz i opracować wizję optymalnej podróży liniami lotniczymi".
Informacje zwrotne od klientów pomagają również w ocenie skuteczności wdrożonych już innowacji. "Koncepcja designu usług «Spokój ducha» została opracowana w lutym 2011 roku i od tego czasu negatywne informacje zwrotne od klientów zmniejszyły się o 16 procent w porównaniu z rokiem 2010. Jednocześnie spontaniczne pozytywne reakcje pasażerów zwiększyły się ponad czterokrotnie" dodaje Lehesmaa.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ryanair wygrywa kolejny
Jak Polacy rezerwują loty na igrzyska
Problemy po upadku niemieckiego
Dział badania rynku i analizy:
Wracają umiarkowane wzrosty cen wyjazdów
W 2023 urzędnicy pogrążyli polskie
Jakie festiwale wybierają
Starsze aktualności:
POT ponownie chce nagrodzić najlepsze
Grupa eSky liderem w Grecji i na
Coraz więcej rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem
Wracają kontrole na granicy ze
Enter Air - wzrost przychodów i
Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył skargę
JW Construction patrzy z optymizmem na rynek
Germanwings w systemie Amadeus
Rębiechowo - słabszy I kwartał 2011
Zakupy grupowe robią w Polsce karierę?
Polskie spodnie zrobiły furorę na włoskim lotnisku
Nowa emisja akcji Travelplanet.pl S.A.
Gotowanie metodą sous vide już w Płocku
Ciężka sytuacja branży gastronomicznej
Fałszywe biuro podróży naciągało klientów
Obłożenie hoteli w miejscowościach turystycznych
Podróże zaczynają się od marzeń!
Nowe menu w restauracjach Qubus Hotel
Jak Egipt walczy z kryzysem w turystyce