TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Inne związane z branżą

CNN w ogóle nie pokaże Krakowa?

Data wysłania: 2008-10-09 11:49 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
CNN International zrezygnowała z puszczania podczas "Polskiego tygodnia" jakichkolwiek ujęć z Krakowa. Amerykańska telewizja nie chce pokazać nawet krótkich migawek. W spocie zaprezentowane zostaną natomiast: Sopot, Hel i Poznań - czytamy w Gazecie Wyborczej.

Ola Głuchowska z agencji First PR reprezentującej Amerykanów w Polsce tłumaczy - Materiału z Krakowa nie będzie. Po prostu wypadł z emisji. Na to miejsce ekipy CNN International dokręciły w ostatniej chwili sporo migawek z Wielkopolski.

Kraków, jako jedyne z dużych miast w Polsce, którym zaproponowano kampanię reklamową na antenie CNN International, nie zdecydował się na jej wykupienie oraz wyprodukowanie okolicznościowej reklamówki za sumę około 900 tys. zł. CNN International nadaje dla 140-milionowej widowni na całym świecie. Tymczasem taka sama kampania reklamowa w nadającej dla kilkaset razy mniejszej i wyłącznie polskiej widowni telewizji kablowej TVN24 kosztuje dużo więcej.

Na reklamowanie się w CNN zgodziły się władze Warszawy, Łodzi i Gdańska. Za niecały milion złotych miasta te obecne są teraz na antenie CNN International z kręconymi tam reportażami, profesjonalnymi klipami oraz reklamowymi banerami w internecie na stronie cnn.com. Grażyna Adamska z wydziału promocji w gdańskim urzędzie przyznaje - Taka promocja to strzał w dziesiątkę. Za stosunkowo małe pieniądze mamy zagwarantowaną oglądalność Gdańska na całym globie. I to w newralgicznym okresie wyborów Obama - McCain. Dodaje, że zgodnie z zawartą umową wiele z elementów kampanii zostanie na antenie stacji aż do Bożego Narodzenia.

Kraków nie zdecydował się na kampanię w CNN International, ponieważ zabrakło na nią pieniędzy w budżecie. Dodatkowo wynajęta krakowska agencja Epoka przekonała biuro promocji miasta, że wymieniany wabik dla widzów stacji w postaci wyborów w USA spowoduje, że reklama Krakowa zniknie wśród innych informacji. Katarzyna Sławińska, która przez kilka lat była korespondentką TVN w Stanach Zjednoczonych zaznacza - Pogratulować Krakowowi takich fachowców, którzy nie rozróżniają najprostszej rzeczy, czyli CNN International, gdzie tematy z USA są podawane równorzędnie z innymi, od CNN amerykańskiego, gdzie to Ameryka gra główną rolę.

Filip Szatanik z biura prasowego urzędu miasta tłumaczy dlaczego odwołano kampanię teraz i zdecydowano się na ewentualne jej przesunięcie na zimę 2009 roku: "Biorąc pod uwagę realnie małe możliwości zbudowania zasięgu i estymując ograniczony stopień skutecznego dotarcia z reklamą do uwagi przedstawicieli interesującej nas grupy potencjalnych odwiedzających, nasza rekomendacja była jednoznaczna - przesunąć emisję na okres, w którym widzowie będą bardziej podatni na komunikaty spoza merytoryki".

Kraków nie mógł zapłacić niecałego miliona złotych dla CNN, a wydał prawie trzy miliony złotych na obchody victorii wiedeńskiej króla Sobieskiego. Dodatkowo darmowe migawki z Krakowa zastąpione zostaną między innymi przez materiały z siedziby producenta autobusów Solaris z podpoznańskiego Bolechowa, a także wielkopolskiej bazy lotniczej w Krzesinach, gdzie stacjonują myśliwce F-16.

    • Krakowa nie będzie na CNN? 

      [2008-10-09 11:49 62.121.129.*]

      i dziwić się, że maleje ruch turystyczny w Krakowie. Szkoda nerwów na tych.....   odpowiedz »

      • Krakowa nie będzie na CNN? 

        [2008-10-09 12:06 217.149.249.*]

        Nie przeceniałbym efektów takiej kampanii kierowanej w sumie do bliżej
        niezdefiniowanego odbiorcy. Milion złotych można zagospodarować znacznie bardziej efektywnie. Kto tak naprawdę ogląda CNN poza jakimiś nadzwyczajnymi wydarzeniami? Wynajęci akwizytorzy straszą władze miast, że będzie katastrofa bez udziału w ich spotach. To jedna wielka bzdura i w cywilizowanych krajach nikt tą drogą nie zabiega o turystów.   odpowiedz »

    • Krakowa nie będzie na CNN? 

      [2008-10-11 00:23 195.205.208.*]

      Pozdrowienia dla Katarzyny Sławińskiej bardzo dużo zrobiła dla "normalnego" wizerunku Polski jak była red.w USA,,,,   odpowiedz »

    • Krakowa nie będzie na CNN? 

      [2008-10-14 20:08 89.79.65.*]

      2 lata temu dziennikarze i "dobrze zyczący" krakowowi płakali że nie przyjął jednej z wersji Miss World czy czegoś tam, że cały świat, oglądalność i to za milion pln. Psy wieszano na prezydencie Majchrowskim. Miski objechały cały kraj, Gliwice, Giżycko i co? Nic ztego nie było. Ale organizatorzy, akwizytorzy chcą wyrwać te pare groszy, tak samo z CNN. I bez tego Kraków sobie poradzi.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję