Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
Prawie 30 proc. skarg zgłaszanych do ECK dotyczyło transportu lotniczego
W II kwartale 2022 Europejskiego Centrum Konsumenckiego Polska otrzymało 1469 zgłoszeń od konsumentów - porównywalna ilość skarg wpłynęła w I kwartale 2022 r.
Zgłoszenia dotyczyły:
- 29% Transport lotniczy - głównie zakłócenia lotów (zmiany planu podróży, opóźnienia lub odwołania), problemy bagażowe.
- 15% Odzież i obuwie - głównie odstąpienia od umowy, wadliwe produkty, dostarczenie niewłaściwego produktu.
- 8% Usługi - blokowanie konta, subskrypcje, serwisy randkowe.
- 2% Wynajem noclegu - rozwiązanie umowy, niezgodność usługi z ofertą.
Przykładowe sprawy w okresie kwiecień - czerwiec 2022 r.
Pan Michał z rodziną zarezerwował 4 noclegi w Meksyku za pośrednictwem holenderskiego portalu pośredniczącego. Po dwóch noclegach, podczas nieobecności konsumentów w hotelu, obsługa spakowała ich rzeczy, a pokój wynajęła innym osobom. Hotel stwierdził, że konsumenci z Polski mieli zarezerwowane tylko dwa noclegi. Po wyjaśnieniu wynajmujący przyznał się do błędu, jednak konsument usłyszał, że nie mają wolnych miejsc.
Konsument zgłosił sprawę do pośrednika, który obiecał zorganizować alternatywne zakwaterowanie. Okazało się, że pośrednik popełnił błąd i zarezerwował pokój na marzec, a nie na luty. Obawiając się o swoje bezpieczeństwo, konsumenci musieli spać w wynajętym samochodzie. Konsument poniósł wysokie koszty połączeń telefonicznych oraz przejazdów w poszukiwaniu alternatywnego noclegu. Zażądał od pośrednika rekompensaty wysokości 272 zł (około 50 euro). Przedsiębiorca zaoferował mu jednak 25 euro zwrotu w formie vouchera. Wówczas Pan Michał zgłosił sprawę do ECC-Net. Dzięki współpracy ECK Polska i ECK Holandia, konsument odzyskał pieniądze.
Pan Marek podróżował z Portugalii do Niemiec. Po wylądowaniu okazało się, że jego bagaż nie doleciał. Konsument zgłosił brak walizki na lotnisku w biurze Lost & Found i otrzymał raport PIR. Po trzech dniach bagaż się odnalazł i doręczyła mu go firma kurierska. Przy odbiorze konsument zauważył, że walizkę uszkodzono w trakcie przewozu - zgłosił to od razu kurierowi i sporządził protokół szkody. Jeszcze tego samego dnia Pan Marek wysłał reklamację portugalskiej linii lotniczej dołączając do niej rachunek za walizkę, raport PIR oraz protokół szkody. Przez miesiąc nie otrzymał odpowiedzi. Wówczas konsument zdecydował się skontaktować z ECK Polska. Dzięki współpracy ECK Polska z ECK Portugalia, Pan Marek uzyskał pełną rekompensatę za walizkę w kwocie 280 zł.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Polska turystyka rośnie i będzie
Drogie Święta i Sylwester w
Długie weekendy w 2026 zachęcają do
Dział prawo i podatki:
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Starsze aktualności:
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
W poniedziałek rozpoczynają się ferie
Gowin: Chcemy nadać bonowi turystycznemu trwały charakter
Branża spotkań gotowa do działania, lecz skrępowana limitami
Rośnie ruch na tureckich lotniskach
Gmina Mielno zbadała turystykę
GPW zawiesza obrót akcjami Orbisu
Podróż - kolej transsyberyjska warto ? tanio ?
Uzupełnienie odpływu pracowników wyzwaniem dla turystyki
POLREGIO przystąpiło do klastra Luxtorpeda 2.0.
Wyłoniono Mistrza Polskiej Wódki
Ruszył nabór do kolejnej edycji akcji Polska zobacz więcej
Profitroom: Wyjazdy biznesowe pod znakiem zapytania
Itaka przedłużyła okres wypowiedzenia umowy z Wakacje.pl
Zarażenie chorobą przez owada w pracy - co warto wiedzieć
Przewoźnik lotniczy wstrzymuje reklamę w amerykańskich mediach
Listopad na lotniskach stosunkowo spokojny
Amerykańskie lotnisko obsłużyło najwięcej pasażerów
UNWTO: 3 scenariusze dla turystyki
Podróż do Mongolii co o tym myślicie?
