Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Zobacz także
PPL przyłącza się do kampanii Włącz tryb pasażera z klasą
Stanowisko Parlamentu Europejskiego w sprawie zmiany przepisów dot. praw pasażerów
Komitet Ochrony Konsumentów przyjął stanowisko w sprawie nowelizacji dyrektywy turystycznej
ECTAA domaga się wprowadzenia ochrony na wypadek bankructwa linii lotniczych
ECK uruchamia kampanię promującą prawa pasażerów
We wrześniu rusza kampania Europejskiego Centrum Konsumenckiego (działającego przy UOKiK), promująca prawa konsumenta w formie spotów na wybranych polskich lotniskach.
Jej autorzy chcą zasygnalizować, jakie problemy mogą się przytrafić pasażerom podczas podróży, oraz poinformować, gdzie można uzyskać bezpłatną pomoc. Kampania jest realizowana dzięki współpracy Europejskiego Centrum Konsumenckiego i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z Przedsiębiorstwem Państwowym "Porty Lotnicze". Spoty informacyjne będą wyświetlane na Lotnisku Chopina w Warszawie i w blisko dziesięciu regionalnych portach lotniczych.
Europejskie Centrum Konsumenckie od początku 2021 roku otrzymało 3630 zgłoszeń od konsumentów. Problemy dotyczące podróżowania (opóźnionych i odwołanych lotów, uszkodzenia lub niedostarczenia bagażu, a także problemów z noclegiem) stanowią 30% wszystkich skarg, które odnotowało ECK w bieżącym roku.
Przykładowa sprawa:
Pasażer leciał z Marsa Alam do Warszawy czeskimi liniami lotniczymi. Jego bagaż został uszkodzony w czasie podróży. Zgłosił to na lotnisku, po czym otrzymał raport niezgodności bagażowej tzw. Raport PIR. Następnie pasażer wysłał pisemną reklamację do linii lotniczej, która zaoferowała mu odszkodowanie wysokości 200 zł. Konsument przystał na propozycję linii. Na zwrot pieniędzy czekał 3 miesiące, jednak przelew nie dotarł. Po tym czasie zgłosił sprawę do ECK Polska, które dzięki współpracy z ECK Czechy odzyskało rekompensatę za zniszczony bagaż.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Travelplanet.pl i Wakacje.pl razem
Jak się może skończyć kupno wycieczek z niepewnego źródła?
EXIM tours rozpoczyna sprzedaż lata 2025
Rainbow wskazał, które rozwiązania tarczy antykryzysowej najbardziej mu pomogą
W Krakowie dyskutowano o usprawnieniu ruchu turystycznego
Tragiczny wypadek autokaru na Filipinach
Przewoźników czekają wzmożone kontrole
Zmiana zasad wstępu dla grup w Bazylice św. Antoniego w Padwie
Wiceprezes PIT-u na czele Rady Polskiej Organizacji Turystycznej
Gdzie latali Polacy w te wakacje?
Rainbow ruszył ze sprzedażą ofert Egzotyka 2018/2019
Niemcy w 2024 stawiają na turystykę zrównoważoną
Rozporządzenie zmieniające zasady kwarantanny weszło w życie
Traveldata przewiduje, kiedy klienci wrócą do biur podróży
Turcja walczy o lidera sprzedaży
Przewoźnicy chcą móc spóźniać się bardziej
Grupy turystyczne będą mogły wjechać do Izraela bez przypominającej dawki szczepionki
Willa Regina ZAPRASZA do Międzyzdrojów
