Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Bez wsparcia nie da się wypromować nowego kierunku
Z jakimi problemami borykają się firmy z sektora MICE? Jakie plany ma nowo powstały, przy Polskiej Izbie Turystyki, zespół ds. MICE? M.in. o to zapytaliśmy przewodniczącego zespołu, Andreo Grzębowskiego, właściciela Biura Podróżników Flugo.
Z jakimi największymi problemami spotykają się firmy z sektora MICE?
Takich problemów jest kilka. Wypunktuję je:
- Problem funkcjonowania systemu gwarancji w środowisku B2B (obecna ustawa dotyczy gwarancji dla osób fizycznych, które podpisały umowę o świadczenie usług turystycznych z wyłączeniem umów z osobami prawnymi na realizację imprez firmowych),
- Różnice w systemach podatkowych i brak zwrotu VAT z niektórych krajów UE np. Hiszpanii, w których przez biura podróży stosuje się wyłącznie VM (faktury wystawiane w Polsce na klientów korporacyjnych na zasadach ogólnych + 23 %, nie są honorowane w Hiszpanii),
- Niejednorodność branży i szum informacyjny tym wywołany - imprezy Incentive czy Events organizują począwszy od agencji reklamowych i marketingowych, które nie mają nawet świadomości, iż potrzebują w ogóle uprawnienia biur podróży nie mówiąc już o gwarancji a co dopiero TFG, przez duże biura Incentive i Biura podróży, które tę świadomość posiadają mocno rozwiniętą jednak z racji ilości podmiotów na rynku są one w mniejszości,
- Brak środków na promocję dla Organizatorów Konferencji w Polsce za granicą m.in. ze względu na nie sprawiedliwe kryteria przydziału środków unijnych np. jeżeli chodzi program Go To Brand
- Zagrożenia i wzrost odpowiedzialności organizatorów MICE ze względu m.in. depakietyzację usług, w tym tzw. tanich linii, czarterów i innych armatorów transportu lądowego czy morskiego, upadłość kontrahentów etc.
- Płatności - klienci oczekują odległych terminów płatności po realizacji imprezy.
- Szara strefa zw. z pkt. 3
Jakimi sprawami chciałby się Pan zająć w pierwszej kolejności w ramach zespołu ds. MICE?
Tak jak przedstawiłem problemy w poprzednim pytaniu pod względem rangi, w tej kolejności planujemy je rozwiązywać a więc:
- lobbowanie na rzecz zmiany definicji w nowej ustawie na podmioty B2B i jednoznaczne komunikowanie z rynkiem zasad zastosowania gwarancji w praktyce
- Konsultacje w ramach ECTAA na arenie międzynarodowej i wpływanie na ujednolicenie przepisów we wszystkich krajach członkowskich metodą kompromisu lub gdy nie będzie zgody nawet drodze skargi do Trybunału Sprawiedliwości UE w Luksemburgu w zależności co będzie bardziej skuteczne
- Szeroka komunikacja w branży Incentive, udział imprezach MICE np. Meet The Bidder
- Rozmowy z PARP w celu wyjaśnienia kryteriów programu Go to Brand oraz skuteczniejsze podejście branży w kolejnych etapach konkursu, współpraca z POIT i Convention Bureau w poszczególnych krajach na rzecz promocji turystyki kongresowej do Polski
- Edukacja i renegocjowanie umów np. czarterowych, które często są w językach obcych, ustalanie wzorców i standardów obowiązujących umów cywilno-prawnych na rynku
- Edukacja korporacji - tym się zajmuje m.in. SOIT
- Eliminacja szarej strefy poprzez szeroką edukację i uświadamianiem zagrożeń wynikających z braku zabezpieczeń ustawowych
Jakie długofalowe cele stawiałby Pan zespołowi ds. MICE w Polskiej Izbie Turystyki?
Przede wszystkim, pozyskanie silnej reprezentacji uczestników tego segmentu rynku w celu pozyskania pełnej wiedzy o problemach branży i stworzenie silnego frontu lobbystycznego, mający realny wpływ na tworzące się przepisy w obszarze MICE. Istotne jest także stworzenie praktycznego help desku dla każdego uczestnika rynku MICE, oraz realizacja wspólnych projektów dla ujednolicenia branży i promocji Polski za granicą
Jakiej współpracy oczekuje Pan od podmiotów działających w innych sektorach turystyki (np. organizatorów turystyki wyjazdowej, hotelarzy) w ramach PIT?
Aktywnego i szerokiego udziału w spotkaniach i imprezach, które zespół MICE przy PIT będzie organizował lub wspólnej nawet organizacji tego typu przedsięwzięć np. w hotelach poszczególnych członków, zgłaszanie na bieżąco problemów prawnych, podatkowych lub innych z którymi się borykają na co dzień - to czego nie załatwimy "od ręki", to będzie stanowić materiał roboczy do dalszych prac zespołu.
Jak przekonałby Pan innych przedsiębiorców z branży do zaangażowania się w prace zespołu ds. MICE?
Oferujemy wiedzę i konkretne rozwiązania w praktyce oraz wpływ na naszą rzeczywistość MICE w myśl zasady nic o nas bez nas. Jeżeli chcecie być pewni, że Wasza działalność będzie prowadzona w sposób bezpieczny, przetartymi ścieżkami z minimalizacją ryzyka biznesowego to powinniście być z nami.
Jak Pan ocenia rolę samorządu gospodarczego w turystyce i jego reprezentatywność dla całej branży? Global DMC Partners wskazuje Polskę jako jeden z potencjalnie "najgorętszych" kierunków pod względem turystyki kongresowej. Jak Pan ocenia promocję Polski pod tym kątem? Co należało by zmienić, aby organizacja kongresów w Polsce stała się popularniejsza? Jakie ma Pan pomysły na rozwiązywanie ewentualnych konfliktów interesów?
Rola Samorządu gospodarczego jest ogromna jeśli idzie o Incoming. Praktycznie bez udziału, wsparcia i promocji, w szczególności finansowej lokalnych władz i samorządów nie da się wypromować nowego kierunku w Polsce czy polskiej marki na mapie Europy czy świata, w szczególności jeżeli chodzi o turystykę kongresową do Polski. Sama popularność destynacji Polska, mimo że jest trendy, tutaj nie wystarczy tak jak w przypadku budowania marki w biznesie potrzeba wieloletnich nakładów finansowych. Potrzeba też silnego lobbingu w organizacjach, które generują kongresy i decydują o jego lokalizacjach np. przez środowiska naukowe. Niewątpliwie wszystkie organizacje powinny też działać wspólnie na większa skalę a nie dublując się i konkurując wzajemnie.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ruch turystyczny w Grecji rośnie także
Dział aktualności dnia:
Na czym powinien opierać się rozwój
Stabilny październik w hotelach, wyniki lepsze niż rok
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych agentów
Polska Izba Hotelarzy: pomoc rządowa nieadekwatna dla hoteli
Polska zobacz więcej - Weekend za pół ceny: oferty już w sprzedaży
W lutym mniej zakłóceń na polskich lotniskach
Grecja stopniowo odzyskuje turystów
Popyt na wycieczki zimą da zarobić organizatorom
Gut-Mostowy chce wydłużenia ważności bonów turystycznych
Kierownik, Wychowawca, Instruktor, Pilot, Animator, Żeglarz,
Ilu turystów odwiedziło Kraków?
Zaszczepieni turyści wjadą do Tunezji bez testów
Zbliża się 27 edycja Meet The Bidder
City break już nie do Gdańska?
Drastyczny spadek przychodów z turystyki w Krakowie
Nowa płyta postojowa w Katowice Airport
Przedsiębiorcy będą mogli zweryfikować, czy pracownicy zostali zaszczepieni?
Wyróżniono Ambasadorów Kongresów Polskich
Rośnie rola Turcji i Egiptu w polskiej turystyce wyjazdowej
Słowacja zaczyna wymagać testów PCR od Polaków
WTTC: Współpraca kluczem do odbudowy turystyki
