Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Niemiecka turystyka ma się dobrze
Udany sezon letni i dobry wizerunek marki wzmacniają perspektywy niemieckiej turystyki przyjazdowej - w sierpniu wzrost liczby noclegów o 5,7 procent.
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) wyciąga pozytywne wnioski dotyczące sezonu letniego. Według wstępnych informacji Federalnego Urzędu Statystycznego, liczba noclegów gości zagranicznych wzrosła w sierpniu o 5,7 procent do 10,1 mln w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku. W głównych miesiącach urlopowych, od czerwca do sierpnia, turystyka przyjazdowa wzrosła łącznie o 8,1 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Oznacza to, że ożywienie w okresie wakacyjnym wynosi 98 proc. w porównaniu z dotychczasowym, rekordowym rokiem 2019.
Pozostałe wskaźniki także potwierdzają utrzymującą się tendencję wzrostową: według badań MKG Consulting obłożenie hoteli w sierpniu wyniosło 68,4 procent, czyli było o 2,4 punktu procentowego wyższe niż w roku poprzednim. Jeśli chodzi o ruch lotniczy, Forward Keys odnotował w sierpniu 15,2 procentowy wzrost ilości przylotów międzynarodowych do Niemiec. Jak wynika z analizy Mastercard, wydatki turystów zagranicznych na konsumpcję w Niemczech były wyższe niż w analogicznym okresie 2023 roku, i to nie tylko w trakcie UEFA EURO 2024, ale także do końca sierpnia.
Pozytywny trend dla niemieckiej turystyki przyjazdowej potwierdza także międzynarodowa branża turystyczna: w panelu ekspertów branżowych DZT Travel Industry Expert Panel (TIEP) - kwartalnym badaniu ponad 250 międzynarodowych touroperatorów oferujących programy do Niemiec - odsetek CEO i kluczowych klientów, którzy pozytywnie oceniają swoją aktualną sytuację biznesową w odniesieniu do Niemiec, wzrósł w III kwartale 2024 roku do 57 procent - o 10 punktów procentowych więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, komentuje dotychczasowe wyniki: Popyt w sezonie turystycznym - wspierany przez duże wydarzenia, takie jak UEFA EURO 2024 czy występy międzynarodowych gwiazd, które odbyły się tego lata - był wyjątkowo wysoki, co odzwierciedla dużą atrakcyjność marki turystycznej Niemiec. Patrząc w przyszłość, pozytywne wartości marki w nowym Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI) 2024 tworzą solidną podstawę dla dalszego jakościowego wzrostu. To odzwierciedla również postrzeganie w międzynarodowej branży turystycznej: w oparciu o bardzo dobre wskaźniki zadowolenia z ich aktualnej sytuacji biznesowej, 50 procent respondentów wyraża jeszcze większe oczekiwania biznesowe na najbliższe sześć miesięcy. Widzimy także, że branża turystyczna jest niezwykle wrażliwa na ogólne warunki panujące w Niemczech. Szczególnie odwoływane połączenia lotnicze, a także rosnące koszty energii, stanowią ryzyko dla konkurencyjności Niemiec jako celu podróży.
W Anholt Nation Brands Index (NBI) 2024 Niemcy prowadzą w rankingu 26 badanych krajów europejskich. W światowym porównaniu 50. wiodących gospodarczo krajów, Niemcy utrzymują drugie miejsce z 2023 roku - po Japonii i przed Włochami. Pozycja Niemiec jako kierunku podróży w międzynarodowej konkurencji jest wspierana przez awans w indeksie "Turystyka" z miejsca 11. na 10. NBI odnotował szczególny wzrost postrzegania marki w segmencie "Zabytki". W aspekcie "Ludzie" wizerunek Niemiec poprawia się drugi raz z rzędu: z 11. miejsca w 2022 roku, przez 9. miejsce w 2023 roku, do 8. miejsca w aktualnym rankingu.
Badanie Mastercard SpendingPulse Destinations to wskaźnik konsumpcji dla wydatków turystycznych, w którym dane sprzedażowe z sieci Mastercard są agregowane i modelowane wraz z szacunkami rynkowymi dla innych form płatności (w tym gotówki). NBI 2024, to badanie przeprowadzono w 50. krajach w okresie od 1 sierpnia 2024 r. do 10 września 2024 r.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Loty na Sylwestra średnio za ponad
Oficjalny start sezonu
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
Hotelarze dyskutowali jak dopasować rozwiązania technologiczne do nowej rzeczywistości
IGHP: Prognozy dotyczące rezerwacji w hotelach coraz gorsze
Nowe rozporządzenie w sprawie ograniczeń weszło w życie
Ustawa o imprezach turystycznych pełna niejasności
Finnair zmienia strukturę taryf biletów
W maju zadebiutuje nowy przewoźnik
Wakacje.pl z kolejną gwiazdą w reklamach
Sieć a&o zbliża się do przedpandemicznych wyników
Malta znosi ograniczenia wjazdowe
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci Marriott
Rainbow da zniżki dużym rodzinom
