Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Airbnb: więcej rezerwacji, ale akcje w dół
2022 rok jest dobry dla platformy Airbnb. Same przychody wzrosły o 36% (realnie 29% z uwagi na różnice kursowe). Jednak przed firmą stoją wyzwania.
Platforma w samym USA osiąga około 40% wpływów i w 2022 nastąpił wzrost o 24%. Natomiast w regionie Azji i Pacyfiku wpływy poszybowały w górę aż o 65 proc.(nie wracając jednak do maksimów sprzed pandemii). W Ameryce Południowej i Środkowej wzrost wyniósł 33 proc. (główna zasługa w tym wyników Meksyku i Brazylii), a w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce - o 20 proc.
Turyści w okresie lipiec-wrzesień kupili 99,7 mln noclegów i usług towarzyszących, wobec 79,7 mln rok wcześniej, a w pierwszych dwóch kwartałach br. łączna liczba rezerwacji przekraczała 100 mln.
Widać także wzrost cen, bo średnia cena noclegu i usługi wzrosła o 5 proc. - ze 149,15 do 156,44 dolara. Jednak sama wartość brutto zamówień urosła dużo bardziej, bo o 40% (31% po skorygowaniu różnic kursowych względem USD) do kwoty 15,6 mld dolarów.
Mimo takich wyników, nastąpił spadek ceny akcji na NASDAQ:ABNB, gdyż rynek oczekiwał lepszych prognoz na dalsze kwartały (umocnienie się dolara obniża zyski spółki). Po drugie w wielu miejscach wskazuje się, że platforma ma problem z modelem biznesowym, gdyż z miejsca, gdzie można było znaleźć niedrogi nocleg staje się miejscem, gdzie wielu prowadzi swoje biznesy. Także doliczanie opłat za sprzątanie i serwisowej (których koszt nie jest podawany w wynikach wyszukiwania) budzi opór wielu klientów. Samo profesjonalizowanie się hostów powoduje wzrost cen (tacy wynajmujący skrupulatnie liczą przychody i ROI) i w konsekwencji utratę dotychczasowych korzystających - ciekawą dyskusję można znaleźć np. tutaj twitter.com
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Triverna: rośnie popularność świątecznych
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Luksusowy hotel w opuszczonym terminalu
Testy pierwszego chatbota na lotnisku w Polsce
Powstają studia z zarządzania eventami
Prezes KIT: Turystyka to poważna gałąź gospodarki
Mocny start wakacyjnych rezerwacji
Młodsze pokolenie oczekuje zielonego podejścia
Turystka domagała się zadośćuczynienia od przewoźnika za zagubiony bagaż
W styczniu więcej zakłóceń na lotniskach
Expedia z nowym CEO i dodatkowym finansowaniem
Nowe udogodnienie dla pasażerów Kraków Airport
Budowa Wielkiego Muzeum Egipskiego na ukończeniu
W hiszpańskich kurortach brakuje policjantów
Niemiecki pomysł na oswojenie AI
Wciąż utrzymuje się rosnąca sprzedaży w biurach podróży
