Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Dlaczego doszło do katastrofy w Katmandu?
12 marca 2018 na azjatyckim lotnisku miała miejsce katastrofa lotnicza samolotu US-Bangla podczas wykonywania lotu ze stolicy Bangladeszu - Dhaki do nepalskiego Katmandu. Był to najtragiczniejszy wypadek lotniczy w Himalajach od 26 lat.
Wówczas podchodzący do lądowania Bombardier Q400 rozbił się podczas próby lądowania w Tribhuvan International Airport, o czym pisaliśmy w artykule Katastrofa na azjatyckim lotnisku.
Na pokładzie samolotu znajdowało się 71 osób, z których zginęło 51, w tym piloci oraz członkowie personelu pokładowego.
Po wypadku rząd w Nepalu powołał komisję ds. badania wypadków lotniczych, która w ostatnim tygodniu stycznia bieżącego roku udostępniła końcowy raport. Początkowo za przyczynę katastrofy podano dezorientację załogi. Analiza nagrań z kokpitu samolotu i relacji świadków wskazała również na inne, znaczące przyczyny incydentu.
Komisja ds. badania wypadków lotniczych stwierdza, że prawdopodobną przyczyną wypadku jest całkowita utrata orientacji sytuacyjnej członków załogi. Lądowanie zostało ukończone w desperacji, na bardzo małej wysokości. Kolejne przyczyny to m.in. rozdrażnienie kapitana samolotu, brak ćwiczeń na symulatorze jak i nieprzestrzeganie standardowych procedur operacyjnych. Znaczącą rolę odgrywał również fakt ignorowania poleceń wieży przez kapitana samolotu, który w 1993 roku został zwolniony z sił powietrznych Bangladeszu z powodu depresji a następnie przywrócony do wykonywania zawodu w 2002 roku. Wnioski raportu sugerują załamanie nerwowe u pilota podczas lotu.
Dla zainteresowanych udostępniamy cały raport:
Możesz także pobrać plik: turinfo_20190208_raport.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ruch turystyczny w Grecji rośnie także
Dział prawo i podatki:
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Merigo zaprasza na kolejną edycję cyklu
Wyłoniono finalistów konkursu dla turystycznych
Nowe usługi dla podróżujących
Kiedy internauci najczęściej odwiedzają serwisy
Norwegian przedłuża umowę z
Amadeus otrzymuje certyfikat 3. poziomu w zakresie standardu NDC jako
Serwis rezerwacyjny dla aktywnych wchodzi na
HRS zorganizuje noclegi dla
TravelCamp po raz kolejny zagościł w
Tegoroczna edycja Merigo Meeting Tour
Nowy portal turystyczny wchodzi na
Accor rozstrzygnął konkurs na najciekawsze rozwiązania technologiczne w
Uzdrowiska walczą o finansowanie rehabilitacji ozdrowieńców
Małopolska turystyka straciła ponad 5 miliardów przez lockdown
Zamieszanie wokół kolejki na Kasprowy
Wakacje na Mazurach najbardziej korzystne cenowo?
UE zakwestionuje 180 dni na zwrot? - na razie za wcześnie na panikę
Które narody podróżują najwięcej?
SGTiH Vistula wyróżniła Kompasami
Koronawirus nie wpłynie na ITB
Problemy hotelarzy poruszono na Forum Hotelarzy IGHP
Travelysta.pl już wystartował.
Gdzie Polacy polecieli na długi weekend?
Turcja chce przyciągnąć 50 mln turystów w przyszłym roku
Emirates podpisuje umowę code-share z Royal Air Maroc
Przedsiębiorcy zniecierpliwieni brakiem konkretów odnośnie Krajowego Planu Odbudowy
Letnia siatka połączeń z Kraków Airport
OK. SERVICES!!!!!! TOTALNA PORAŻKA I KOSZMAR!!!!WARTO WIEDZIEĆ I PRZECZYTAĆ!
