Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
Zysk Emirates w górę, przychody w dół
Linie Emirates opublikowały wyniki finansowe za pierwsze półrocze.
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku finansowego 2019-20 linie Emirates pozyskały trzy szerokokadłubowe samoloty Airbus A380, a do końca roku finansowego flotę zasilą trzy kolejne maszyny. Oprócz tego przewoźnik wycofał z eksploatacji sześć starszych samolotów, a do 31 marca 2020 r. ze służby odejdą kolejne dwa.
Całkowite oferowanie w pierwszych sześciu miesiącach roku spadło o 7% do 29,7 mld tonokilometrów ATKM, głównie w wyniku zamknięcia pasa startowego na lotnisku w Dubaju i ograniczenia liczby samolotów w tym 45-dniowym okresie. Zdolność przewozowa mierzona wg liczby dostępnych miejsc przypadających na kilometr (ang. Available Seat Kilometres, ASKM) zmniejszyła się o 5%, natomiast przepływ pasażerów mierzony według przychodu z pasażerokilometra (ang. Revenue Passenger Kilometres, RPKM) spadł o 2%. Średni współczynnik wypełnienia miejsc (ang. Passenger Seat Factor) wzrósł do 81,1%, w porównaniu z 78,8% w roku ubiegłym.
Od 1 kwietnia do 30 września 2019 r. linie Emirates przewiozły 29,6 mln pasażerów, o 2% mniej w porównaniu z identycznym okresem w zeszłym roku. Jednak w tym samym ujęciu zysk z przewozu pasażerów wzrósł o 1%. Wielkość przewiezionego ładunku spadła o 8% do 1,2 mln ton, a zysk z przewozu towarów zmniejszył się o 3%. Wyniki te odzwierciedlają trudne warunki dla transportu lotniczego spowodowane napięciami w międzynarodowych stosunkach handlowych i brakiem stabilności na kluczowych rynkach cargo.
W pierwszej połowie roku finansowego 2019-20 zysk netto linii Emirates wyniósł 862 mln AED (235 mln USD), o 282% więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym. Przychody Emirates, w tym inne przychody operacyjne, w wysokości 47,3 mld AED (12,9 mld USD) spadły o 3% w porównaniu z 48,9 mld AED (13,3 mld USD) w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Koszty operacyjne Emirates obniżyły się o 8% przy zmniejszeniu całkowitego oferowania o 7%. Koszty paliwa zmalały średnio o 13% w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim, głównie ze względu na spadek cen ropy (o 9% w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym) i zmniejszenie dostaw paliwa w związku z ograniczonym oferowaniem podczas 45-dniowego zamknięcia pasa startowego na lotnisku w Dubaju. Paliwo wciąż stanowi największą część kosztów ponoszonych przez linie - 32% kosztów operacyjnych, w porównaniu z 33% w pierwszym półroczu poprzedniego roku.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
LOT zapowiada nowe połączenia z
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Sąd UE rozpatrzył skargę
Starsze aktualności:
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
W poniedziałek rozpoczynają się ferie
Opracowanie programu zwiedzania może być dziełem?
PIT: zapaść na wschodzie i powrót bonu turystycznego w większej kwocie?
Dawid Lasek odwołany ze stanowiska
Nowa organizacja ruchu w Katowice Airport
Hotelarstwo czeka na pracowników. Konieczne zmiany w sposobie kształcenia
Okęcie wybrane do badań marketingowych w zakresie wagi pasaż
Bobby Burger i Wegeguru - teraz crowdfunding, w przyszłości giełda?
NIK skontrolowała szlak Green Velo
Przez epidemię liczba turystów w Turcji spadła o połowę
Aneta Książek honorowym członkiem SITE Poland
Małopolski przewoźnik dołącza do platformy PolskiBus.com
ITAKA Wielką Perłą Polskiej Gospodarki
