TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Alitalia wstrzyma działalność

Linie lotnicze Alitalia odwołały wszystkie loty, które miały się odbywać od 15 października 2021 roku.


Po zakończeniu procedury sprzedaży Oddziału "Lotnictwo" spółki "Alitalia - Societa Aerea Italiana Spa", w zarządzie nadzwyczajnym, spółce Italia Trasporto Aereo S.p.A., będącej w pełni własnością publiczną, Ministerstwo Rozwoju Gospodarczego upoważniło Alitalię do wstrzymania sprzedaży biletów, a w konsekwencji do przerwania działalności lotniczej począwszy od 15 października 2021 r., terminie będącym początkową datą działalności nowego flagowego przewoźnika. - można przeczytać w komunikacie zamieszczonym na stronie Alitalii.

W związku z tym, Alitalia oferuje pasażerom posiadającym bilety na loty zakupione na wszystkich rynkach z datą podróży od 15 października 2021 r do dowolnego miejsca, które zostały anulowane, poniższe formy pomocy i zwrotu kosztów:

  • zmiana rezerwacji (zmiana rezerwacji lub zmiana trasy - lub modyfikacja planu podróży w celu osiągnięcia pierwotnego celu lub powrotu do punktu wyjścia podróży), bez integracji taryf, na lot, z którego pasażer może skorzystać, do 14 października 2021 roku (ostateczna data powrotu)
  • zmiana miejsca docelowego z ewentualną integracją taryf, na podróż do 14 października 2021 roku (ostateczna data powrotu). Za różnice w taryfie nie przysługuje zwrot pieniędzy.


Aby dokonać korekty lub zmiany rezerwacji, pasażerowie mogą zadzwonić do call center przewoźnika lub skontaktować się z biurem podróży, które wystawiło bilet. Pasażerowie mogą zażądać pełnego zwrotu ceny niezrealizowanego biletu. Wniosek taki zostanie przyjęty i określony w możliwie najkrótszym terminie, zgodnie z rozporządzeniem WE 261/2004.

Aby domagać się pełnego zwrotu pieniędzy, pasażerowie, którzy zakupili bilety na stronie internetowej Alitalii, będą mogli skorzystać z odnośnika znajdującego się w wiadomości o anulowaniu biletu. Aby zażądać częściowego zwrotu kosztów, pasażerowie powinni skontaktować się z call center.

Pasażerowie posiadający bilety-nagrody w programie MilleMiglia z datą podróży od 15 października 2021 r. do/z dowolnego miejsca docelowego/rodziny na całym świecie, zarezerwowane na odwołany lot, mogą:
  • skontaktować się z call center w celu dokonania zmiany rezerwacji, bez ponoszenia kary, na loty Alitalii lub loty obsługiwane przez partnerów SkyTeam i innych partnerów programu Frequent Flyer do 14 października 2021 r. (ostatnia data zwrotu);
  • zwrócić się o zmianę miejsca docelowego, w razie potrzeby z uwzględnieniem mil, na loty obsługiwane przez Alitalię, lub partnerów z sojuszu SkyTeam i innych partnerów programu Frequent Flyer, które mają odbyć się w terminie do 14 października 2021 r. (ostatnia data powrotu).




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
linie lotnicze alitalia włochy narodowy przewoźnik sprzedaż




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję