TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






AmRest przejmie międzynarodową sieć gastronomiczną

Będzie przejęcie w branży gastronomicznej. AmRest Holdings SE podpisał wiążące porozumienie mające na celu przejęcie Sushi Shop. Po sfinalizowaniu umowy AmRest posiadać będzie 100% udziałów przejmowanej firmy.


Transakcja poszerzy portfel Grupy o ugruntowaną markę własną w segmencie sushi, kategorii atrakcyjnej dla modelu biznesowego Spółki. Biorąc po uwagę dominujące kanały sprzedaży (blisko 87% zamówień z dostawą do domu i na wynos), oferta Sushi Shop dodatkowo wzmocni platformy zamówień online działające w ramach Grupy. Dzięki akwizycji AmRest zyska ponad 160 nowych restauracji (52% to lokale własne).

Na mocy zawartego porozumienia, Spółka nabędzie 100% udziałów w Sushi Shop za kwotę 240 mln EUR. Dodatkowe 10 mln EUR zostanie wypłacone po osiągnięciu przez Sushi Shop określonych celów finansowych na rok 2018. Transakcja ma zostać sfinalizowana w ciągu najbliższych miesięcy.

Firma Sushi Shop została założona w 1998 roku. Obecnie sieć liczy ponad 160 lokali w 12 krajach. Sushi Shop jest marką premium segmentu sushi, opartą o sprawdzoną i skalowalną koncepcję fast casual. Model operacyjny firmy w znacznym stopniu nastawiony jest na kanał dostaw posiłków do domu (ok. 55% sprzedaży), co jest atrakcyjnym modelem dla AmRest. Dodatkowo, 32% sprzedaży pochodzi z zamówień na wynos.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
amRest gastronomia restauracja transakcja sushi shop fast casual




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję