TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

KLM przedstawia swoje plany na przyszłość

Linie lotnicze KLM obchodzą swoje setne urodziny. Z tej okazji, w Krakowie zorganizowano spotkanie, na którym dyrektor sprzedaży Grupy KLM-Air France, Frantisek Siling, przybliżył, zarówno historię przewoźnika, jak i przede wszystkim jego plany na przyszłość.


Jak przekonywał Siling, w najbliższych latach KLM zamierza maksymalizować podjęte już działania w celu ciągłego obniżania emisji dwutlenku węgla. Kluczowe będzie też współdziałanie z innymi podmiotami. Integrując w dalszym stopniu zrównoważony rozwój ze swoją działalnością, KLM chce przyczyniać się do realizacji celów zawartych w "Agendzie ONZ 2030 na rzecz zrównoważonego rozwoju". W praktyce oznacza to dalszą modernizację floty, a także korzystanie ze zrównoważonego paliwa lotniczego na większą skalę, co będzie możliwe dzięki uruchomieniu pierwszej w Europie fabryce produkującej takie paliwo dla lotnictwa. Fabryka powstanie do 2022 roku, dzięki wspólnej inicjatywie KLM i firm z sektora energetycznego - SkyNRG i SHV.

Ponadto, KLM zamierza doskonalić procesy segregacji śmieci z każdego lotu i modernizować serwis w kierunku "less-waste". Inwestycje w modernizację sprzętu i innowacje realizowane we współpracy z dostawcami usług będą kontynuowane na lotnisku bazowym KLM - Schiphol w Amsterdamie W efekcie, działania te mają stworzyć zeroemisyjną, bardziej przyjazną środowisku infrastrukturę naziemną. Zgodnie z założeniami "Fly responsibly", KLM planuje też stopniowo zastępować część swoich lotów krótkodystansowych usługami kolejowymi, przy założeniu, że pociąg spełnia wymogi pasażerów lotniczych pod względem prędkości, niezawodności i komfortu podróży. We wrześniu tego roku, linie przystąpiły do realizacji tej strategii podejmując decyzję o zastąpieniu jednego z pięciu lotów na trasie Bruksela - Amsterdam Schiphol połączeniem kolejowym na pokładzie Thalys i zintegrowaniu usługi kolejowej z lotniczą - "Air & Rail (lot i pociąg). W dalszej perspektywie linia planuje wykorzystywać samoloty z napędem hybrydowym.

Trwają już prace, wspólnie z jednym z holenderskich uniwersytetów technicznych, nad samolotem przyszłości - Flying-V. Całkowicie zmieniony, aerodynamiczny kształt pojazdu i zmniejszona waga pozwolą na redukcję zużycia paliwa o 20%, w porównaniu z Airbusem A350 - aktualnie najbardziej zaawansowanym pod tym względem samolotem. Co więcej, konstrukcja systemu napędowego będzie podlegać łatwym adaptacjom do zastosowania alternatywnych form zasilania, jak na przykład elektrycznego napędu turbowentylatorów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
linie lotnicze klm frantisek siling stulecie flying v




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję