Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Wystartował Meetings Week Poland 2018
Już po raz szósty spotkają się w Warszawie, w ramach pięciodniowego cyklu wydarzeń, liderzy przemysłu spotkań, branży należącej do najbardziej nowoczesnych sektorów gospodarki świata.
Od 19 do 23 marca 2018 roku w Warszawie, trwa Meetings Week Poland, w którym bierze udział około tysiąca uczestników ze wszystkich stron kraju. Meetings Week Poland jest organizowany od 2013 roku przez kluczowe stowarzyszenia i instytucje branży. Od 2014 roku organizację imprezy czynnie wspiera Ministerstwo Sportu i Turystyki. Tegoroczny Meetings Week Poland objął honorowym patronatem Dariusz Rogowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki. Polska Organizacja Turystyczna jest również współorganizatorem i partnerem tego ważnego wydarzenia stanowiącego swego rodzaju platformę wymiany doświadczeń, ale także okazję do dyskusji na temat potrzeb, przeszkód i priorytetów rozwoju tej branży przyszłości.
POT wspólnie z The Warsaw Voice był współorganizatorem konferencji z cyklu Poland - Meetings Destination, otwierającej cykl spotkań branżowych. Biorąca udział w wydarzeniu dyrektor Departamentu Turystyki MSiT Ewa Pawlak - Lewandowska podkreśliła znaczenie przemysłu spotkań, jednego z najbardziej nowoczesnych sektorów gospodarki krajów rozwiniętych.Szacuje się, że przemysł spotkań w Polsce odpowiada za 1 proc. dochodu narodowego PKB, a także zapewnia silne i pozytywne impulsy rozwojowe innym powiązanym działom gospodarki.
Rozwój tego sektora spotkań jest jednym z kluczowych zadań promocyjnych Polskiej Organizacji Turystycznej, która od 2002 roku posiada w swoich strukturach Poland Convention Bureau - mówiła w swoim wystąpieniu wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Agnieszka Jędrzejczyk - Wojciechowska, która zaprezentowała obecnym dane zawarte w raporcie "Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2018" przygotowanym przez Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej we współpracy ze wszystkimi regionalnymi biurami marketingu miejsc (convention bureaux) i Rekomendowanymi Organizatorami Kongresów i Podróży Motywacyjnych.
Autorzy najnowszej edycji raportu dokonali analizy 21,2 tysiąca spotkań i wydarzeń dla grup liczących co najmniej 50 osób. Ponad połowa to konferencje i kongresy, 46,5 proc. to wydarzenia korporacyjne i motywacyjne, a nieco ponad 3 proc. to targi i wystawy. Wśród nich najwięcej, prawie 6 tysięcy, dotyczyło wydarzeń o charakterze handlowo-usługowym, 3,8 tysiąca zajmowało się tematyką ekonomiczno-polityczną, a prawie 3,5 tysiąca zagadnieniami medycznymi.
Demand Outlook, drugi prezentowany raport pokazuje pozycję największych miast polskich na tle stolic krajów w regionie CEE. Przy opracowaniu dokumentu wykorzystane zostały dane systemu monitoringu rynku spotkań, z którego korzystają największe sieci hotelowe i biura convention w naszej części Europy.Przytoczone w prezentowanych raportach dane oraz szacunki na temat przyszłości przemysłu spotkań w Polsce potwierdzają, że wzrost tego sektora gospodarki turystycznej będzie miał w następnych latach istotny wkład w rozwój gospodarki naszego kraju. Polska Organizacja Turystyczna w przyszłym roku planuje szereg działań podejmowanych we współpracy z lokalnymi partnerami-deklaruje prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.
Program pierwszego dnia obrad Meetings Week Poland poświęcony był kluczowym kwestiom dla rozwoju przemysłu spotkań w Polsce. Analizowane były mechanizmy i prezentowane wybrane przykłady dobrych praktyk w pozyskiwaniu i tworzeniu dużych wydarzeń kongresowo-konferencyjnych. W tym roku poruszonymi przykładami były sukcesy, jakie w dziedzinie organizacji międzynarodowych kongresów odnosi Prague Convention Buerau, a także osiągnięcia polskich miast, w tym m.in. Katowic, które pozyskały Światową Konferencję Antydopingową WADA 2019 dzięki wsparciu Ministerstwa Sportu i Turystyki. Podczas drugiego panelu dyskutowano natomiast na temat m.in. podatku lokalnego.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Zamek Królewski na Wawelu podsumowuje
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
Cypr zmienił sposób kategoryzacji krajów pod względem bezpieczeństwa epidemicznego
Ponad 1000 obiektów noclegowych z certyfikatem bezpieczeństwa higienicznego
Bezpłatne zwiedzanie kujawsko-pomorskich atrakcji
Kiedy wakacje mogą kosztować 700 000 zł?
Ryanair wprowadza klauzule brexitową
Niskie ceny przyciągają klientów do biur podróży?
9 grudnia zaczyna obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów
Polska awansowała w rankingu konkurencyjności turystycznej
Zmiana przepisów dotyczących dziedziczenia firm
GlobalData: Przewoźnicy powinni wyciągnąć wnioski z pandemii
Prawa pasażerów kolei będą lepiej chronione?
Integracja i współpraca kluczem dla rozwoju turystyki
Gault&Millau Tour 2017 w Krakowie
W biurach podróży umacnia się pozycja Tunezji
wczasy w sierpniu z dzieckiem???
Oryginalny projekt TCI - spotkania dla przedszkolaków
