Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
Niemiecka inwestycja na terenie Polski
Dwie niemieckie firmy założyły spółkę joint venture, by razem sfinalizować ogromną inwestycję na terenie Polski. Projekt powiązany jest z branżą lotniczą.
Jak wynika z oficjalnych informacji, dwie niemieckie firmy Lufthansa Technik i MTU Aero Engines utworzyły spółkę joint venture, której celem jest zbudowanie zakładu zajmującego się konserwacją, naprawą i przeglądami lotniczych silników turbowentylowych PW1000G.
Nazwa nowego wspólnego projektu brzmi JV brzmi Engine Maintenance Europe, czyli EME Aero. Kontrakt został podpisany 4 grudnia br. i na mocy umowy każdy z partnerów posiada 50% udziałów w nowej spółce.
Co najważniejsze, EME Aero będzie miał swój zakład w Polsce i w przyszłości będzie zatrudniał 800 pracowników. Jeszcze nie podano dokładnej lokalizacji zakładu. Obie strony przedsięwzięcia zainwestują łącznie około 150 mln euro do 2020 roku. Na czele firmy staną kierownik projektu Derrick Siebert (CEO) z Lufthansy Technik oraz dr Uwe Zachau (COO), jego odpowiednik w MTU Aero Engines. Uruchomienie obiektu planowane jest na rok 2020.
Ten projekt jest dla nas wyzwaniem ponieważ chcemy by EME Aero rozpoczęło działalność w możliwie najkrótszym czasie. Dla nas jest to ogromna motywacja. Otwierając zakład dla całkowicie nowej generacji silników w Europie będziemy mieli udany start. - komentuje. Uwe Zachau dodaje Rozpoczęcie działalności jest dla nas krokiem milowym. W ciągu najbliższych dwóch lat będziemy musieli zrealizować ambitny plan rozwoju. Jesteśmy przekonani, że dzięki naszemu wspaniałemu zespołowi, złożonemu z kolegów z obu firm, uda nam się podołać wyzwaniu
Obie firmy już od 2009 roku działają na terenie Polski, dokładnie w tzw. Dolinie Lotniczej w Rzeszowie. W zakładzie produkowane są m.in. łopatki do turbin silników samolotowych oraz montowane turbiny niskiego ciśnienia do silników serii PW1000G.
Dla Lufthansy Technik nowy JV jest drugim dużym przedsięwzięciem w Polsce: we wrześniu 2017 r. w Środzie Śląskiej rozpoczęto budowę centrum serwisowania silników lotniczych (XEOS). Uruchomienie planowane jest na początek 2019 roku.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Starsze aktualności:
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Świąteczne wyjazdy tańsze niż przed rokiem
UTK: Przewoźnik musi zapewnić bezpieczną i wygodną podróż
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na pokład
Linie Emirates zaprezentują nową klasę ekonomiczną premium
Lotnisko w Salonikach będzie mogło przyjmować turystów wcześniej niż zakładano
Porty regionalne chciałyby unijnego dofinansowania
Wizz Air zmniejsza ilość połączeń do Włoch
Grecja wprowadziła nowe środki ostrożności
Ryanair uruchomi 27 nowych tras
Czeska partia chce ukrócenia patologii Airbnb
Korzystna sytuacja epidemiczna w Grecji, Turcji i Bułgarii
Organizatorzy nielegalnych wyjazdów kpią z branży i prawa
Parlament Europejski chce jasnych reguł dla ekonomii współdzielenia