Prawie 30 proc. skarg zgłaszanych do ECK dotyczyło transportu lotniczego
W II kwartale 2022 Europejskiego Centrum Konsumenckiego Polska otrzymało 1469 zgłoszeń od konsumentów - porównywalna ilość skarg wpłynęła w I kwartale 2022 r.
Zgłoszenia dotyczyły:
- 29% Transport lotniczy - głównie zakłócenia lotów (zmiany planu podróży, opóźnienia lub odwołania), problemy bagażowe.
- 15% Odzież i obuwie - głównie odstąpienia od umowy, wadliwe produkty, dostarczenie niewłaściwego produktu.
- 8% Usługi - blokowanie konta, subskrypcje, serwisy randkowe.
- 2% Wynajem noclegu - rozwiązanie umowy, niezgodność usługi z ofertą.
Przykładowe sprawy w okresie kwiecień - czerwiec 2022 r.
Pan Michał z rodziną zarezerwował 4 noclegi w Meksyku za pośrednictwem holenderskiego portalu pośredniczącego. Po dwóch noclegach, podczas nieobecności konsumentów w hotelu, obsługa spakowała ich rzeczy, a pokój wynajęła innym osobom. Hotel stwierdził, że konsumenci z Polski mieli zarezerwowane tylko dwa noclegi. Po wyjaśnieniu wynajmujący przyznał się do błędu, jednak konsument usłyszał, że nie mają wolnych miejsc.
Konsument zgłosił sprawę do pośrednika, który obiecał zorganizować alternatywne zakwaterowanie. Okazało się, że pośrednik popełnił błąd i zarezerwował pokój na marzec, a nie na luty. Obawiając się o swoje bezpieczeństwo, konsumenci musieli spać w wynajętym samochodzie. Konsument poniósł wysokie koszty połączeń telefonicznych oraz przejazdów w poszukiwaniu alternatywnego noclegu. Zażądał od pośrednika rekompensaty wysokości 272 zł (około 50 euro). Przedsiębiorca zaoferował mu jednak 25 euro zwrotu w formie vouchera. Wówczas Pan Michał zgłosił sprawę do ECC-Net. Dzięki współpracy ECK Polska i ECK Holandia, konsument odzyskał pieniądze.
Pan Marek podróżował z Portugalii do Niemiec. Po wylądowaniu okazało się, że jego bagaż nie doleciał. Konsument zgłosił brak walizki na lotnisku w biurze Lost & Found i otrzymał raport PIR. Po trzech dniach bagaż się odnalazł i doręczyła mu go firma kurierska. Przy odbiorze konsument zauważył, że walizkę uszkodzono w trakcie przewozu - zgłosił to od razu kurierowi i sporządził protokół szkody. Jeszcze tego samego dnia Pan Marek wysłał reklamację portugalskiej linii lotniczej dołączając do niej rachunek za walizkę, raport PIR oraz protokół szkody. Przez miesiąc nie otrzymał odpowiedzi. Wówczas konsument zdecydował się skontaktować z ECK Polska. Dzięki współpracy ECK Polska z ECK Portugalia, Pan Marek uzyskał pełną rekompensatę za walizkę w kwocie 280 zł.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Marka TRIBE pojawi się w
GUS: Pomorze Zachodnie z dwucyfrowym
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział prawo i podatki:
Jest decyzja w sprawie gwarancji Join
PLL LOT mają tymczasowego
Starsze aktualności:
WTTC: sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje
Władze Wenecji ograniczą liczebność grup
Kontrole na granicy ze Słowacją znów
Zmiana lidera kierunku na city
Polska Wschodnia - tanie pożyczki dla
Grecos promuje Grecję
UE szykuje zmiany w przepisach dot. czasu pracy
ACI EUROPE publikuje wytyczne dot. obsługi pasażerów z niewidocznymi
Ruszył fundusz pożyczek dla firm turystycznych ze wschodniej
Gowin: Chcemy nadać bonowi turystycznemu trwały charakter
Branża spotkań gotowa do działania, lecz skrępowana limitami
Ruszył nabór do kolejnej edycji akcji Polska zobacz więcej
UNWTO: 3 scenariusze dla turystyki
Wybrano najlepsze produkty turystyczne na Mazowszu
Podróż - kolej transsyberyjska warto ? tanio ?
Uzupełnienie odpływu pracowników wyzwaniem dla turystyki
POLREGIO przystąpiło do klastra Luxtorpeda 2.0.
Wyłoniono Mistrza Polskiej Wódki
Amerykańskie lotnisko obsłużyło najwięcej pasażerów
Gmina Mielno zbadała turystykę
GPW zawiesza obrót akcjami Orbisu
Turcję odwiedza coraz więcej turystów zagranicznych
Zarażenie chorobą przez owada w pracy - co warto wiedzieć
Przewoźnik lotniczy wstrzymuje reklamę w amerykańskich mediach
Listopad na lotniskach stosunkowo spokojny
Profitroom: Wyjazdy biznesowe pod znakiem zapytania
Itaka przedłużyła okres wypowiedzenia umowy z Wakacje.pl
Podróż do Mongolii co o tym myślicie?