Ogłoszenia
Ogłoszenia
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- SPECJALISTA DS ORGANIZACJI imprez turystycznych
- JUNIOR PRODUCT MANAGER Kraków, hybrydowo, zdalnie
- ORIENT TRAVEL - PRACOWNIK DZIAŁU AGENCYJNEGO
- Kierownik biura agencyjnego, Warszawa Bemowo
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista / tka ds. organizacji imprez...
- Specjalista ds. Turystyki - Pruszcz Gdański/Gdańsk
- BP ITAKA - ŁÓDŹ - Specjalista ds....
- Biuro Misja Travel szuka pilotów
![](/plk/dodaj_ogloszenie_yellow.gif)
Zobacz także
ECK przypomina o prawach niepełnosprawnych pasażerów
KE publikuje nowe wytyczne dot. praw pasażerów
Komisja Europejska zatwierdziła pomoc dla przewoźnika lotniczego
Ruszyła budowa centrum symulatorowo-treningowego Ryanair
Zmiany w zarządzie Portu Lotniczego Bydgoszcz
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to zwrócić?
Prawie 30 proc. skarg zgłaszanych do ECK dotyczyło transportu lotniczego
W II kwartale 2022 Europejskiego Centrum Konsumenckiego Polska otrzymało 1469 zgłoszeń od konsumentów - porównywalna ilość skarg wpłynęła w I kwartale 2022 r.
Zgłoszenia dotyczyły:
- 29% Transport lotniczy - głównie zakłócenia lotów (zmiany planu podróży, opóźnienia lub odwołania), problemy bagażowe.
- 15% Odzież i obuwie - głównie odstąpienia od umowy, wadliwe produkty, dostarczenie niewłaściwego produktu.
- 8% Usługi - blokowanie konta, subskrypcje, serwisy randkowe.
- 2% Wynajem noclegu - rozwiązanie umowy, niezgodność usługi z ofertą.
Przykładowe sprawy w okresie kwiecień - czerwiec 2022 r.
Pan Michał z rodziną zarezerwował 4 noclegi w Meksyku za pośrednictwem holenderskiego portalu pośredniczącego. Po dwóch noclegach, podczas nieobecności konsumentów w hotelu, obsługa spakowała ich rzeczy, a pokój wynajęła innym osobom. Hotel stwierdził, że konsumenci z Polski mieli zarezerwowane tylko dwa noclegi. Po wyjaśnieniu wynajmujący przyznał się do błędu, jednak konsument usłyszał, że nie mają wolnych miejsc.
Konsument zgłosił sprawę do pośrednika, który obiecał zorganizować alternatywne zakwaterowanie. Okazało się, że pośrednik popełnił błąd i zarezerwował pokój na marzec, a nie na luty. Obawiając się o swoje bezpieczeństwo, konsumenci musieli spać w wynajętym samochodzie. Konsument poniósł wysokie koszty połączeń telefonicznych oraz przejazdów w poszukiwaniu alternatywnego noclegu. Zażądał od pośrednika rekompensaty wysokości 272 zł (około 50 euro). Przedsiębiorca zaoferował mu jednak 25 euro zwrotu w formie vouchera. Wówczas Pan Michał zgłosił sprawę do ECC-Net. Dzięki współpracy ECK Polska i ECK Holandia, konsument odzyskał pieniądze.
Pan Marek podróżował z Portugalii do Niemiec. Po wylądowaniu okazało się, że jego bagaż nie doleciał. Konsument zgłosił brak walizki na lotnisku w biurze Lost & Found i otrzymał raport PIR. Po trzech dniach bagaż się odnalazł i doręczyła mu go firma kurierska. Przy odbiorze konsument zauważył, że walizkę uszkodzono w trakcie przewozu - zgłosił to od razu kurierowi i sporządził protokół szkody. Jeszcze tego samego dnia Pan Marek wysłał reklamację portugalskiej linii lotniczej dołączając do niej rachunek za walizkę, raport PIR oraz protokół szkody. Przez miesiąc nie otrzymał odpowiedzi. Wówczas konsument zdecydował się skontaktować z ECK Polska. Dzięki współpracy ECK Polska z ECK Portugalia, Pan Marek uzyskał pełną rekompensatę za walizkę w kwocie 280 zł.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Bydgoski hotel wchodzi pod skrzydła Qubus
Marek Andryszak wraca do
Dodatkowe środki na Podróże z klasą rozeszły się w 4
Dział prawo i podatki:
Problemy po upadku niemieckiego
Dodatkowe środki na Podróże z klasą rozeszły się w 4
KE publikuje nowe wytyczne dot. praw
Branża noclegowa niegotowa na Lex
Rzeczniczka MŚP apeluje o podniesienie kwoty limitu zwolnienia z
Starsze aktualności:
POT ponownie chce nagrodzić najlepsze
Grupa eSky liderem w Grecji i na
Coraz więcej rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem
Wracają kontrole na granicy ze
Enter Air - wzrost przychodów i
Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył skargę
JW Construction patrzy z optymizmem na rynek
Gowin: Chcemy nadać bonowi turystycznemu trwały charakter
Branża spotkań gotowa do działania, lecz skrępowana limitami
Ruszył nabór do kolejnej edycji akcji Polska zobacz więcej
UNWTO: 3 scenariusze dla turystyki
GPW zawiesza obrót akcjami Orbisu
Przewoźnik ukarany za zmuszanie kandydatek do pracy do robienia testów ciążowych
Podróż - kolej transsyberyjska warto ? tanio ?
Uzupełnienie odpływu pracowników wyzwaniem dla turystyki
POLREGIO przystąpiło do klastra Luxtorpeda 2.0.
Wyłoniono Mistrza Polskiej Wódki
Amerykańskie lotnisko obsłużyło najwięcej pasażerów
Gmina Mielno zbadała turystykę
Wybrano najlepsze produkty turystyczne na Mazowszu
Rozpoczął się nabór wniosków o dofinansowanie z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych
Zarażenie chorobą przez owada w pracy - co warto wiedzieć
Przewoźnik lotniczy wstrzymuje reklamę w amerykańskich mediach
Listopad na lotniskach stosunkowo spokojny
Profitroom: Wyjazdy biznesowe pod znakiem zapytania
Turcję odwiedza coraz więcej turystów zagranicznych