Ogłoszenia
Ogłoszenia
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
Wizowe ułatwienia dla chińskich turystów przyniosą zyski dla Europy?
Chiny są największym na świecie rynkiem pod względem generowanych przyjazdów, jak i całkowitych wydatków na podróże. ETC wytyka, że Europa powinna wyjść na przeciw chińskim turystom.
Według szacunków Światowej Organizacji Turystyki ONZ (UNWTO) 74% ludności świata musi posiadać wizę, aby móc podróżować do Europy. Europejskie systemy wizowe należą do najbardziej restrykcyjnych na świecie. Liczba ta w dużej mierze dotyczy turystów z rynków długodystansowych, które są jednymi z najcenniejszych, ponieważ zazwyczaj pozostają dłużej i wydają więcej dziennie niż przeciętny gość.
European Travel Commission (ETC) opublikowała raport o potencjalnym wpływie ułatwień wizowych dla chińskich podróżnych na turystykę europejską. Obecnie Chiny są jednym z najlepszych rynków, dla których bezwizowy dostęp do UE, w tym do strefy Schengen, nie jest dostępny pomimo stale wzrastającej liczby podróży do Europy.
Chiny są największym na świecie rynkiem pod względem generowanych przyjazdów, jak i całkowitych wydatków na podróże. Aby ocenić potencjalny wpływ ułatwień wizowych, w sprawozdaniu dokonano najpierw analizy głównych korzyści płynących z udogodnień. Wyniki pokazują, że liberalizacja reżimu wizowego niewątpliwie zwiększyłaby popyt na jednym z najbardziej dochodowych rynków źródłowych, przyczyniłaby się do wzrostu europejskiego PKB i zatrudnienia. W analizie szacuje się, że scenariusz pełnej liberalizacji systemu wizowego między Chinami a UE prawdopodobnie zwiększy średni wzrost liczby przyjazdów z 7% do 18% rocznie w latach 2018-2023. To z kolei wygenerowałoby dodatkowe przychody związane z przyjazdami w wysokości 12,5 mld EUR rocznie i zwiększyłoby całkowity poziom zatrudnienia o prawie 1 %, tworząc 237 000 dodatkowych miejsc pracy, w tym 120 000 bezpośrednio w sektorze podróży i turystyki. Przyczyniłoby się to do wzrostu europejskiego PKB o 1%.
Konieczne jest unowocześnienie i wzmocnienie polityki wizowej UE w celu wprowadzenia dalszych ułatwień dla podróżnych z kluczowych rynków tj. Chiny. Robert Andrzejczyk, wiceprzewodniczący ETC, stwierdził, że Liberalizacja systemów wizowych dla chińskich turystów jest niezbędna dla Europy, aby zmaksymalizować jego udział w korzyściach płynących ze wzrostu chińskiego rynku w nadchodzącym dziesięcioleciu.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Europa powinna złagodzić wymagania wizowe
[2018-12-07 17:57 89.77.25.*]
Powinno zostać tak jak jest, żadnych ułatwień. Chinczycy wykupują wszystko, co mogą, jesli nie postawimy bariery , to nas zjedzą na śniadanie odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Większość Polaków przywita Nowy Rok w
Ceny wakacyjnych wyjazdów w
Dział aktualności dnia:
IGHP: listopad z lepszymi wynikami niż rok
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Polska turystyka rośnie i będzie
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Starsze aktualności:
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
Zapraszamy na Germany Travel Mart(tm)
Tyrol pozwany przez dużą grupę turystów
Nowa linia autobusowa na Węgry i Słowację
Popularna sieciówka ze spadkami
Wegański styczeń w liniach Emirates
UNWTO: ożywienie turystyki przyspiesza nierównomiernie
Zrównoważona turystyka motywem przewodnim nowej kampanii DZT
Pogoda nad Bałtykiem pomoże w sprzedaży wycieczek?
Apel o utworzenie unijnej grupy zadaniowej ds. hotelarstwa i gastronomii
IGHP: Hotele na dnie - tak źle jeszcze nie było
