TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Jak Leo Express zniechęca się do Polski

Czeski przewoźnik Leo Express wystąpił do Urzędu Transportu Kolejowego o zgodę na przejazdy z Pragi do Terespola. I zgodę dostał, ale na możliwie złych warunkach.


Przewoźnik wystąpił o zgodę na kursy międzynarodowe w ilości 4ch dziennie, prowadzące w Polsce przez przystanki: Zebrzydowice, Pszczyna, Tychy, Katowice Ligota, Katowice, Sosnowiec Główny, Dąbrowa Górnicza, Zawiercie, Włoszczowa Północ, Opoczno Południe, Warszawa Zachodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Mińsk Mazowiecki, Siedlce, Łuków oraz Terespol.

Dostęp do połączenia został przyznany na 5 lat zgodnie z wnioskiem. Choć decyzja UTK jest pozytywna, jednak największym problemem dla przewoźnika będzie fakt, iż według niej powinien wykonywać połączenia we wnioskowanej ilości i pełnej relacji, bez możliwości odstępstw (poza okolicznościami na które przewoźnik nie ma wpływu). Prawnicy Leo Express weryfikują decyzję, ale słowa Ignacego Góry, prezesa Urzędu Transportu Kolejowego - Zwiększenie konkurencyjności na torach powinno służyć przede wszystkim pasażerom - brzmią jak kpina. Nawet miejskie przedsiębiorstwa komunikacyjne zmieniają częstotliwości przewozów w miastach, a tutaj UTK wydał decyzję żądającą stałej liczby przewozów na trasie międzynarodowej wyraźnie broniąc interesów PKP na trasie Śląsk-Warszawa kosztem pasażerów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
Leo Express UTK Terespol Praga Katowice Warszawa




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję