Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Komisja Europejska wypowiedziała się w sprawie przejęcia Flybe
Na mocy unijnego rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw Komisja Europejska zatwierdziła plany przejęcia brytyjskiego regionalnego przewoźnika lotniczego Flybe przez Connect Airways - konsorcjum stworzone przez Virgin Atlantic, Stobart Aviation i Cyrus. Decyzja jest uzależniona od pełnego przestrzegania zobowiązań zaproponowanych przez Connect Airways.
Komisja zbadała wpływ proponowanej transakcji na rynek transportu lotniczego pasażerów na trasach z brytyjskich portów lotniczych do innych europejskich portów lotniczych, jak również na niektóre trasy wewnątrz Wielkiej Brytanii.
W wyniku przeprowadzonego przez Komisję postępowania wyjaśniającego ustalono, że transakcja, zgodnie z pierwotnym zgłoszeniem, doprowadziłaby do powstania quasi-monopolu na dwóch bezpośrednich trasach europejskich, mianowicie Birmingham - Amsterdam i Birmingham - Paryż.
Taka sytuacja quasi-monopolistyczna wynikałaby z przejęcia przez Air France-KLM pośredniej kontroli nad Flybe poprzez wspólną kontrolę nad Virgin Atlantic. W lutym 2019 r. Komisja zatwierdziła wspólne przejęcie spółki Virgin Atlantic przez Air France-KLM, Delta i grupę Virgin. Komisja zauważyła również, że wejście konkurentów na te trasy byłoby trudne ze względu na zatłoczenie zarówno lotniska Schiphol, jak i Paris Charles de Gaulle.
Komisja zbadała również wpływ transakcji na kilka innych rynków, takich jak pasażerski transport lotniczy do/z portu lotniczego Schiphol w Amsterdamie, usługi transportu lotniczego towarów, usługi obsługi naziemnej lub usługi związane z infrastrukturą portu lotniczego, ale nie znalazła problemów w zakresie konkurencji w żadnym z tych rynków.
W celu rozwiązania problemów w zakresie konkurencji określonych przez Komisję w odniesieniu do tras Birmingham - Amsterdam i Birmingham - Paryż, Connect Airways zobowiązał się do udostępnienia pięciu par slotów w porcie lotniczym Schiphol w Amsterdamie oraz trzech par slotów w porcie lotniczym Charles de Gaulle w Paryżu. Zgodnie z zaproponowanymi zobowiązaniami przydziały czasu na start lub lądowanie zostaną udostępnione konkurencyjnym liniom lotniczym, które chcą obsługiwać trasy Birmingham - Amsterdam i Birmingham - Paryż.
Zdaniem Komisji, zobowiązania te w pełni rozwiązują problemy w zakresie konkurencji, w związku z nabyciem przez Connect Airways spółki Flybe. Komisja stwierdziła zatem, że proponowana transakcja, zmieniona ostatecznymi zobowiązaniami, nie budzi już obaw dotyczących naruszenia zasad konkurencji. Niniejsza decyzja jest uzależniona od pełnego przestrzegania zobowiązań.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Dział transport:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
DZT startuje z nową kampanią tematyczną
Krótkie pobyty dominowały wśród zimowych rezerwacji w Noclegowo.pl
Dane GUS pokazują skalę spadków w obiektach noclegowych
Rusza pierwsza tzw. `bańka turystyczna`
Zmiany w czołówce rankingu najsilniejszych paszportów
Najlepsze półrocze dla turystyki od lat?
Turecka turystyka skorzysta na rosnących kosztach życia w Europie?
Dwaj europejscy przewoźnicy łączą siły
TFG: zwrócono podróżnym 85 mln zł. Wciąż występują rozbieżności we wnioskach
Dokąd Polacy chcą lecieć jesienią?
Lufthansa wzmacnia partnerstwo z globalnym internetowym biurem podróży
Wizz Air spodziewa się zysku, ale zapowiada zwolnienia
Francja nałoży podatek ekologiczny na bilety lotnicze