Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Nomade - Specjalista ds. wsparcia sprzedaży
- Animator w klubie dla dzieci - Cypr Północny
- REZYDENT NA MAJORCE
- REZYDENT NA COSTA DEL SOL
- Specjalista ds. organizacji i rozliczeń imprez...
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
Zobacz także
Karta pokładowa może wystarczyć do wykazania potwierdzonej rezerwacji na lot
PLL LOT z nową trasą w 2026 roku
Najlepszy miesiąc w historii PLL LOT
UOKiK wymusi zmiany na liniach?
ECTAA domaga się wprowadzenia ochrony na wypadek bankructwa linii lotniczych
IATA: rośnie popyt na loty, spadają wskaźniki wypełnienia miejsc
Skycop przeciwko strajkom w liniach lotniczych
Prawo UE określa zasady, na których pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowania za opóźnione bądź odwołane loty, a także w przypadku nie wpuszczenia na pokład samolotu. Wyjątkiem jest jednak zakłócenie spowodowane okolicznościami pozostającymi poza kontrolą linii lotniczych. W takim przypadku pasażerowie pozostają bez odszkodowań.
Jak informują przedstawiciele Skycop, strajki pracowników linii lotniczych, w tym pilotów czy personelu pokładowego, uznawane są za "nadzwyczajną okoliczność", poza kontrolą i odpowiedzialnością przewoźnika. To wyklucza wypłatę odszkodowań na mocy rozporządzenia WE 261/2004. Dzieje się tak, pomimo że większość strajków można znacznie wcześniej przewidzieć, a część z nich jest nawet uzgadniana pomiędzy związkami zawodowymi i liniami lotniczymi.
Według danych zebranych przez firmę Skycop, w latach 2010-2015 w całej Unii Europejskiej miało miejsce 95 takich zdarzeń, obejmujących łącznie 176 dni strajków. W efekcie opóźnienia, odwołania i przekierowania lotów dotknęły nawet 1,5 mln pasażerów rocznie.
Jeszcze bardziej szokujące jest wyliczenie wysokości odszkodowań, jakie powinni otrzymać pasażerowie, gdyby prawo chroniło ich przed takimi zdarzeniami. Szacujemy, że w ciągu ostatnich sześciu lat strajki w całej UE doprowadziły do wzrostu liczby odwołanych lotów i opóźnień lotów, a ich skutkiem były dodatkowe 24 miliony minut opóźnień. To można przeliczyć na 6 miliardów euro niezapłaconych odszkodowań. Na międzynarodowej platformie Avaaz przygotowaliśmy stosowną petycję, która może być podpisana przez każdego podróżnego. - mówi Marius Stonkus, dyrektor generalny Skycop.
Skycop zapowiada, że jeśli zdobędzie odpowiednią liczbę podpisów, przekaże petycję do unijnych prawodawców.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Dział dla turystów:
Gdzie Polacy polecą sami na Święta i Nowy
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Starsze aktualności:
Raport o podróżach Polaków w
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Coolcation nie tylko w
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
Włoscy piloci Ryanair wypowiedzieli się w sprawie nowego układu pracy
Wrocław trafi do przewodnika Michelin
Co lubią zjeść polscy kierowcy w podróży?
USA podnoszą ceny kart autoryzacji podróży
Wyjazdy do Egiptu tańsze niż przed rokiem
Turyści, którzy byli w Chinach nie wjadą do Izraela
Atrakcje turystyczne powiatu poznańskiego mogą wziąć udział w programie certyfikacji
Travelplanet.pl: Turyści, którzy skorzystali z first minute są wygrani
eSky celuje w klientów biur podróży
Gdańska Organizacja Turystyczna: szczepienia to szansa dla turystyki
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży Turystycznej
Krakowskie lotnisko z nową siatką połączeń
Egipt i Bułgaria w coraz lepszych cenach
