Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Jakie trendy w europejskich hostelach?
a&o hostels prezentuje kilka trendów podróżniczych zaobserwowanych w swojej sieci w Europie.
Trend 1: Solo, nie samotne - kobiety w podróży. Podróżowanie w pojedynkę jest coraz bardziej popularne, i z tego trendu coraz chętniej korzystają również kobiety - w okresie od stycznia do października 2024 r. liczba noclegów w żeńskich pokojach wieloosobowych w a&o znacznie wzrosła: wyniosła około 93 000, stanowi wzrost prawie o 15% rdr (78 000 w 2023 r). Obecnie w a&o dostępnych jest 57 pokoi wieloosobowych dla kobiet, a oferta jest stale poszerzana. Susanne Repscher, szefowa centrum obsługi a&o: Średnio nocleg kosztuje około 21 euro, co jest znacznie mniej niż cena pokoju jedno- lub dwuosobowego. W zależności od sezonu cena noclegu może być również niższa.
a&o oferuje pokoje wieloosobowe dla kobiet od listopada 2015 r. W każdym obiekcie dostępnych jest do czterech pokojów wieloosobowych dla kobiet, każdy z czterema lub sześcioma łóżkami. Pokoje wieloosobowe dla kobiet są i pozostają zarezerwowane wyłącznie przez kobiety nawet gdy popyt na inne rodzaje pokojów jest duży, nie zmienia się ich przeznaczenia. Decyzja o podróżowaniu w pojedynkę, nie wynika tylko z ceny, jest wiele powodów: elastyczność i niezależność, pragnienie przygód i wyzwań, więcej czasu dla siebie. Podróżowanie solo nie oznacza braku innego wyboru, oznacza świadomą decyzję mówi Repscher. We wszystkich przyszłych lokalizacjach a&o lokalizacja i układ pokoi wieloosobowych zostaną dodatkowo zoptymalizowane: Krótkie odległości i optymalna dostępność w naszych hotelach to cel, zwłaszcza w przypadku naszych żeńskich akademików.
Trend 2: Schody zamiast wind zrównoważony rozwój, nawiązywanie kontaktów, integracja. Losowa próba gości a&o wykazała, że zrównoważony rozwój jest istotnym czynnikiem: centralna lokalizacja zakwaterowania oraz dobra dostępność pociągiem i transportem publicznym to jedne z 3 najważniejszych kryteriów obok ceny. Podkreślono również zrównoważoną żywność i chęć oszczędzania energii podczas pobytu (schody zamiast wind, krótsze prysznice, oszczędzanie światła, unikanie marnotrawienia żywności), a także zainteresowanie wymianą pomysłów z innymi gośćmi. Wspólne działanie odgrywa ważną rolę dla wielu osób mówi CMO Phillip Winter, cytując jako przykład kampanię "CopenPay" w Kopenhadze: przyjazne dla klimatu zachowanie turystów jest nagradzane przez miasto na przykład bezpłatnym wstępem, bezpłatnym transportem, przekąskami i napojami.
Trend 3: Taylor Swift, piłka nożna, Boże Narodzenie podróże eventowe zyskują na popularności. Wyjazdy eventowe stają się coraz bardziej popularne: Podróże są dziś o wiele bardziej związane z wydarzeniami niż kiedyś, mówi Phillip Winter w tym roku na przykład były to koncerty Taylor Swift i Coldplay lub Euro 2024. Festiwale ludowe, karnawał i last but not least Boże Narodzenie należą do najważniejszych wydarzeń roku podróżniczego: Liczba noclegów w okresie Bożego Narodzenia stale rośnie od lat. Swoją rolę odegrały w tym jarmarki bożonarodzeniowe w tym roku w samych Niemczech spodziewanych jest ponad 3000 takich miejsc.
W tym roku berlińska sieć hosteli a&o spodziewa się 74-procentowego wskaźnika obłożenia pokoi w listopadzie i grudniu. W tym samym okresie, od 2019 do 2023 roku, wskaźnik ten wzrósł z 56,5 do 71,9%.
a&o zostało założone w 2000 roku przez Olivera Wintera i obecnie prowadzi 41 hosteli w 28 miastach i dziewięciu krajach europejskich. Grupa docelowa a&o jest zróżnicowana: należą do niej turyści, podróżujący w pojedynkę, rodziny, grupy szkolne i kluby. Wzrasta również liczba osób podróżujących służbowo i seniorów. Z 6,1 mln noclegów (2022: 5,55 mln), 2,7 mln gości (2,2 mln) i obrotem w wysokości 217 mln euro (172 mln), a&o odnotowało swój najbardziej udany rok w dotychczasowej historii firmy w 2023 roku. Z prawie 3 mln noclegów i łącznym obrotem w wysokości 111 mln euro, pierwsza połowa 2024 roku ustanowiła również kolejny rekord.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
a&o Hostels promuje turystykę młodzieżową w
Oficjalny start sezonu
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
Minister Gut-Mostowy zapowiada uporządkowanie najmu krótkoterminowego
Europarlament: turystyka potrzebuje większego wsparcia
Klient równie dobrze chroniony przed upadkiem krajowego i zagranicznego organizatora?
Projekt opłaty turystycznej niepokoi branżę hotelarską
Emirates nagradza członków programu lojalnościowego
System rezerwacyjny integruje się z Home To Go
ETC: Więcej osób niż przed rokiem deklaruje chęć przyjazdu do Europy
Jarmark świąteczny w Gdańsku wśród najpiękniejszych w Europie
Izabela Stelmańska prezesem Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej
Stowarzyszenie Gmin Uzdrowiskowych RP apeluje o wykorzystanie uzdrowisk w rehabilitacji po COVID-19
WTTC przewiduje znaczny wzrost wydatków na turystykę w 2022 r.
Lufthansa podpisała długoterminowe porozumienie ze związkiem zawodowym pilotów
Wyjazd na własną rękę będzie tańszy od tego z biurem?
Koleje Dolnośląskie wprowadzają internetową sprzedaż biletów do Czech
W czwartek rozpoczynają się targi TT Warsaw
Trudny rok dla branży winiarskiej
Sylwester - rezerwacja domku do odstąpienia
