Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specialista ds. sprzedaży
- Rezydent biura podróży 2024 (Chalkidiki)
- Pilotaż 27-30.05.2024 do Warszawy
- Junior Reservation Manager
- Pilot na wycieczkę do Wiednia 3 - 4 maja
- Pracownik biura podróży od kwiecien - maj 2024...
- Junior Reservation Manager
- Instruktor kitesurfingu/windsurfingu
- Specjalista ds Turystyki Itaka
- Praca na Zielonych Szkołach CHRIS
Postępowanie antymonopolowe przeciwko PKP Polskie Linie Kolejowe
Prezes UOKiK wszczął postępowanie antymonopolowe przeciwko PKP Polskie Linie Kolejowe. Spółka mogła bezprawnie wykorzystywać swoją siłę rynkową w relacjach z potencjalnymi dostawcami.
PKP PLK zarządza ponad 95 proc. sieci kolejowej w Polsce. UOKiK zakwestionował postanowienia, które znalazły się w procedurze System Zarządzania Bezpieczeństwem SMS-PW-17. Produkt, który nie otrzyma zgody zarządcy sieci wydanej zgodnie z tą procedurą, nie może być stosowany na liniach kolejowych zarządzanych przez PKP PLK. Co istotne dostawca, który nie przejdzie pozytywnie procedury nie może oferować podzespołów i technologii nie tylko samemu PKP PLK, ale także innym podmiotom, którym spółka zleca budowę, remont, czy modernizację linii kolejowej.
Wątpliwości urzędu wzbudziło ograniczanie odpowiedzialności PKP PLK wobec potencjalnych dostawców podzespołów i technologii wykorzystywanych na liniach kolejowych. UOKiK zakwestionował regulacje ograniczające maksymalną granicę odszkodowania w przypadku jakiegokolwiek roszczenia związanego z procesem certyfikacji do wartości jednego produktu, który jest przedmiotem wniosku. Zastrzeżenia budzi również przerzucenie na potencjalnego dostawcę całej odpowiedzialności za szkody powstałe u osób trzecich w wyniku badań eksploatacyjnych.
Konkurencję mogą również ograniczać postanowienia procedury SMS-PW-17, które powodują jej zawieszenie, jeżeli dostawca wystąpi z jakimikolwiek skargami lub roszczeniami. Oznacza to przykładowo, że gdyby przedsiębiorca wniósł sprawę do sądu ponieważ czułby się poszkodowany przez monopolistę, straciłby możliwość uzyskania dostępu do polskiego rynku dla oferowanych przez siebie podzespołów i technologii wykorzystywanych na liniach kolejowych.
Nie ulega wątpliwości, że zarządca sieci kolejowej musi stosować procedury bezpieczeństwa, jednak przedsiębiorcy posiadający tak znaczącą siłę rynkową nie mogą wykorzystywać jej w kontaktach z innym podmiotami - mówi prezes UOKiK, Marek Niechciał.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Rada UE przyjęła rozporządzenie w sprawie wynajmu
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Dział transport:
Turyści korzystają z pięknej pogody
Ilu turystów wybrało Maltę w 2018 roku?
Europejskie Centrum konsumenckie przygląda się zakupom biletów lotniczych
Ecco Holiday świętuje 20-lecie działalności
Wakacje.pl analizują wyjazdy na drugą połowę sezonu
GOT prosi wiceministra Guta-Mostowego o wsparcie w sprawie opłat lotniskowych
W Portugalii działają zorganizowane gangi oszustów
Wzrost popytu widoczny w wynikach Accoru
Wyniki finansowe Accor za pierwsze półrocze
Potyczki Tatrzańskiego Parku Narodowego z PTTK
FlixBus wprowadza system rezerwacji miejsc
Dworce kolejowe powinny działać jak lotniska
Itaka rozpoczyna sprzedaż zimy 2023/24
Rośnie liczba turystów w Kapadocji
Wizz Air otwiera bazę na lotnisku Fiumicino
Gdański hotel rozpoczyna współpracę ze szkołą gastronomiczno-hotelarską
sprzedam bilet ic berlin-poznan