Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Kierownik biura podróży do Multiagencji we...
- Wakacje.plSpecjalista Wsparcia Sprzedaży Sieci...
- pilot Włochy 02-07.10.2023
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
- Praca u organizatora wyjazdów - Margo Travel...
- System ze stroną dla biura podróży
- Specjalista / Specjalistka ds. Turystyki
- partner do tworzenia wirtualnych przewodników
- Specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds. turystyki - biuro w Poznaniu

IGGP uruchamia nowy kanał zakupów dla gastronomii
Bez marży, bez prowizji, bezpośrednio - Izba Gospodarcza Gastronomii Polskiej uruchamia nowy kanał zakupów dla gastronomii.
To rozwiązanie ma przynieść nawet kilkadziesiąt procent oszczędności umęczonym pandemią i inflacją restauracjom. Jest to też przełomowa szansa dla producentów żywności, importerów i rolników. To nasza zdecydowana interwencja przeciw skutkom pandemii, inflacji i kryzysu wojennego - mówią władze IGGP.
Ostatnie dwa lata to prawdziwe tsunami w gastronomii. Obostrzenia, codzienna niepewność, wzrost cen, brak pracowników. Polscy restauratorzy szukają wszelkich sposobów utrzymania się na powierzchni. Jednym z najważniejszych problemów polskiego restauratora są koszty prowadzenia działalności.
Polski restaurator jest na końcu łańcucha dostaw produktów, przez co mocno przepłaca za żywność, z której przygotowuje dania dla gości. Nie możemy podnieść cen dań bo goście po prostu nie przyjdą. Rentowność gastronomii zaczyna się od kosztów produktów. Dlatego realizujemy postulat wielu środowisk gospodarczych, uruchamiamy nowy kanał zakupów dla gastronomii. Bezpośrednie relacje z producentami, importerami, rolnikami to gwarancja korzystnych zakupów i szansa na poprawę opłacalności polskiej gastronomii - mówi Jacek Czauderna, prezes Izby Gospodarczej Gastronomii Polskiej.
IGGP uruchamia IGGP FoodBuy.pl - system informatyczny, dzięki któremu restauratorzy i szefowie kuchni będą mogli kupować żywność i inne potrzebne produkty. System łączy w bezpośredniej relacji producentów żywności, importerów, dostawców artykułów przemysłowych z restauratorami.
Platforma pozwala na codzienne, powtarzalne zakupy produktów wraz z dostawą. System IGGP FoodBuy.pl zapewnia swobodny handel, nie pobiera marży i prowizji, jedynie niewielką opłatę za administrowanie ofertami i procesem sprzedaży. To projekt społeczno - gospodarczy, nie nastawiony na zysk. Zrealizowaliśmy analizy rynkowe, z których wynika, że oszczędności z korzystnych, bezpośrednich zakupów mogą wpłynąć między innymi na podwyżki wynagrodzeń w gastronomii, co daje szansę rozwiązania problemów z zatrudnianiem pracowników - mówi Robert Kazimierski, menadżer odpowiedzialny za IGGP FoodBuy.pl.
Według Jacka Czauderny, prezesa IGGP, tańsze zakupy to też "miękkie lądowanie" w sytuacji wzrostu cen energii. Branża gastronomiczna to prawie milion polskich obywateli. Ochrona ich miejsc pracy jest społecznym i gospodarczym wyzwaniem dla IGGP. - mówi Jacek Czauderna.
Według Izby Gospodarczej Gastronomii Polskiej system IGGP FoodBuy.pl to też duża szansa na rentowną sprzedaż dla producentów, importerów i rolników. "Skrócenie" drogi do ogromnego rynku gastronomicznego daje możliwość podniesienia ceny u producenta, która i tak będzie bardziej atrakcyjna dla gastronomii, niż dotychczas - twierdzi Sławomir Grzyb, sekretarz Izby.
Najbliższe sześć tygodni to czas na "wirtualne zatowarowanie" IGGP FoodBuy.pl. Izba zaprasza wszystkich producentów żywności, art. przemysłowych, urządzeń i usług. Każdy podmiot, który chce bezpośrednio sprzedawać swoje produkty do gastronomii może się zgłosić do IGGP.
Start systemu IGGP FoodBuy.pl, czyli otwarcie dla gastronomii, jest planowany na połowę maja na www.foodbuy.pl
Izba Gospodarcza Gastronomii Polskiej powstała w lipcu 2020 roku. Celem była ochrona gastronomii w czasie pandemii. Obecnie Izba skupia 854 firmy.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Ruszyła kolejna edycja konkursu Małopolska
Jakie nastroje panują wśród pomorskich przedsiębiorców
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Starsze aktualności:
Komisja Europejska bierze się za najem
Pomimo inflacji Polacy nie rezygnują z
Co Polacy robią w czasie wolnym i ile mają na to
Maleje liczba ofert pracy na
Co wspólnego mają turystyka i marketing internetowy? Wspólnie wyznaczają
Tatry Super Ski ze zniżkami na
Airbnb: więcej rezerwacji, ale akcje w
Świetny wizerunek turystyczny Niemiec na
Pomoc dla najbardziej poszkodowanych
Kiedy kupować wakacje, aby mieć najlepszą
Grupa Accor z wynikami lepszymi niż w 2019
LOT chce odszkodowanie od
Holandia: nowa funkcja byłego pałacu królewskiego Soestdijk
TSUE: Kiedy nie przysługuje prawo do odstąpienia od zakupu biletów na wydarzenia?
Wzrost dochodów z turystyki w Tunezji
Zaskakujący pomysł na przyciągnięcie turystów
Które kierunki najlepiej sprzedawały się w Best Reisen Group?
Dolny Śląsk rozpoczyna kampanię promocyjną
Enter Air podpisuje umowę na rynku francuskim i hiszpańskim
Egipt droższy do Grecji i Turcji
Nowe kierunki w Air France KLM
Goście zaczynają wracać do restauracji
Greckie władze wprowadzą nowe ograniczenia dla nieszczepionych
Ryanair, Google oraz eDreams informują o osiągnięciu porozumienia
Silver tsunami zmieni także turystykę
Ryanair zapowiedział nowe, letnie połączenia z polskich lotnisk
Północna Izba Gospodarcza: Kolejny lockdown zdziesiątkuje przedsiębiorstwa
Ryanair otworzy nową bazę w Polsce
Sieć Focus Hotels otworzyła butikowy obiekt w Trójmieście